اینده طراحی سایت

22 0 0
                                    


اینترنت در دهه گذشته به شکل غیرقابل باوری دستخوش تغییر شده است. سرعت این تغییرات به اندازه‌ای است که تقریبا تمام جوانب زندگی بشر به طریقی به آن وابستگی پیدا کرده است. با پیشرفت روزافزون فناوری‌های جدید این وابستگی نیز بیشتر می‌شود.

یکی از عواملی است که به این رشد سرعت بیشتری بخشیده است. در دهه 90 میلادی، وبسایت‌ها تنها از متن و تصویر زمینه تشکیل شده بودند و تجربه مرورگری جذابی را رقم نمی‌زدند. با پیشرفتی سریع امروزه وبسایت‌ها با محتواهای چندرسانه‌ای جذاب و متحرک همراه شده‌اند. این تنوع در ارائه محتوا یکی از دلایل سقوط صنعت چاپ نیز به شمار می‌رود.

چگونگی ساخت وبسایت‌ها نیز به تغییراتی مشابه دچار شده است. در گذشته نه چندان دور سرمایه، هزینه، افراد و مهارت‌ها در ساخت سایت‌ها نقش اساسی داشتند. امروزه هرکسی با دانش اولیه کامپیوتر می‌تواند وبسایت خود را بسازد و طراحی کتد. فرایند واگذاری طراحی-حاکمیت به افراد بیشتری از عموم مردم در سال‌های آینده آغاز شده است.

قدرت گرفتن مردم

پرطرفدارترین سازندگان سایت‌ها همچون سایت‌جت به سمت گسترش در میان عموم در قرن‌ بعدی در حرکت هستند. آن‌ها به مشتریان خود این توانایی را می‌دهند که به سرعت و تنها با عملیات ساده‌ای همچون کشیدن و رها کردن وبسایت خود را بسازند.

با گسترش آن‌ها گزینه‌های شخصی سازی نیز گسترش خواهد یافت. با در اختیار گرفتن طیف وسیعی از ویژگی‌ها، رنگ‌ها و گزینه‌های طراحی توسط افراد، سازوکارهای هنری تبدیل به خاطره خواهند شد. بسیاری از بهترین سازندگان وبسایت نیز در حال حاضر به کاربران خود اجازه می‌دهند که کد دلخواه خود را به قالب انتخاب اضافه کنند.

سادگی استفاده از این سازندگان وبسایت که همراه با صرفه‌جویی در هزینه و گزینه‌های شخصی سازی بیشتری است، به معنی کاهش نیاز به ساخت سایت‌های اختصاصی برای کسب و کارهای مختلف در آینده است.

هم پوشانی

در بیشتر موارد، صفحه‌های اینترنتی بر اساس طرح آن‌ها ساماندهی می‌شوند. آنها برای هر ویژگی از بخش های جداگانه ای استفاده می کنند و به از طریق متن های جداگانه و تصاویر، اطلاعات را انتقال می دهند.

در هرصورت قالب‌ها می‌توانند به گونه‌ای تنظیم شوند که همه آن‌ها را تغییر دهند. هم‌پوشانی ویژگی‌های طراحی همچون استفاده از متن در مقابل یک ویدیو، تجربه جدیدی را در استفاده از وبسایت‌ها رقم خواهد زد. این قابلیت همچنین جزئیات طراحی که بسیار مورد نیاز است را به طرح های معمول و تکراری اضافه می کند.

ساختارها و طرح‌های جدید

یکی از راه‌هایی که یک شرکت می‌خواهد از آن برای طراحی وبسایت خود در سال ۲۰۱۹ استفاده کند، تغییر دادن تصویر پشت زمینه سایت است. بطور معمول، بیشتر سایت‌ّا از یک صفحه سفید ساده در پشت زمینه خود استفاده می‌کنند تا نوشته‌ها به راحتی خوانده شوند.

پیشرفت‌های تکنولوژی اکنون به طراحان این اجازه را می‌دهد که از ساختارهای متحرک (انیمیشن) یا فیلم‌های جاسازی شده برای ایجاد یک نسخه خاص هنگام بالا آمدن وبسایت استفاده کنند همچنین آن‌ها می توانند از طرح‌ها و ساختارهایی استفاده کنند که در دنیای واقعی وجود خارجی ندارد تا یک پشت‌زمینه نوآورانه خلق کنند.

انتخاب فونت‌های جسورانه

حروف چینی جلب توجه کننده یکی از ابزارهای قدرتمند در طراحی سایت در پنج سال گذشته بوده است. با این که این روند ادامه خواهد یافت اما انتخاب فونت‌ها در سال‌های پیش رو احتمالا باعث شگفتی خواهد شد.

یک نمایش کامل از این اتفاق در پلتفرم بازاریابی اتفاق افتاد، زمانی که در ماه سپتامبر از نسخه جدید وبسایت خود که در آن از فونت قدیمی استفاده شد، رونمایی کردند. این اتفاق نمایش کاملی بود از این که چگونه حرکت بر خلاف روند معمول باعث جلب توجه خواهد شد.

آینده طراحی وب چیست؟Where stories live. Discover now