PROLOG

28 4 0
                                    

" Happy birthday to you, happy birthday to Zanna, happy birthday to you !"

kedengaran lagu selamat hari jadi oleh para tetamu yang hadir begitu gamat bunyinya.

"dear, cut your cake now," pamit Puan Erlin kepada anak gadis kesayangannya, Nur Zanna.

Setelah selesai acara memotong kek, para tetamu menikmati juadah yang disediakan oleh catering yang telah ditempah khas oleh Puan Erlin bagi menyambut hari kelahiran Nur Zanna, satu-satunya harta yang istimewa dijaga olehnya bersendirian hingga kini.

Maka, pada tanggal 17/10 genaplah usia 17 tahun bagi anak gadisnya yang terlalu obses akan segala benda yang berwarna merah jambu.

Selagi tidak jumpa barang yang berwarna merah jambu, akan aku cari sampai ke lubang cacing.

Itulah prinsip Nur Zanna dalam mencari barang peribadinya.

Mengapa warna merah jambu? Kerana, baginya merah jambu adalah simbol kekuatan bagi dirinya sebagai seorang gadis yang lasak.

Jangan ingat warna merah jambu ini hanya untuk gadis gedik sahaja, gadis lasak pun boleh meminati warna merah jambu ini juga tau!

Sementara itu,

" Zana, mama ada something nak bagi pada anak kesayangan mama ni,"

" Yes, apa benda tu mama? Bunyi macam best je 'something' tu?"

"Surprise! Nah, ini lah diari yang Zana nak sangat tu. Mama jumpa juga akhirnya," ucap Puan Erlin sambil mengukir senyumannya bak susu cap Marigold.

" Wah, thank you mama! I very appreciate it! Tak sangka mama tahu apa yang Zana suka bestnya!" teriak Zanna lalu memeluk mamanya dengan erat sekali gus membuat aksi lompat bintang seakan-akan 'dunia ini ana yang punya'. Betapa gembiranya perasaan dikala mendapat sesuatu yang amat disukai.

Akhirnya, dapat juga dia miliki diari merah jambu yang selama ini terlalu diimpikan olehnya.

Diari merah jambu yang diinginkan oleh Nur Zanna bukan diari yang biasa-biasa je tau. Tetapi diari merah jambu yang mempunyai aura yang sangat luar biasa.

Lain maciam, gitu! Eh, Bukan seperti buku magik di kebanyakkan cerita fantasi, tetapi ianya sebuah buku yang mempunyai suatu aura iaitu hanya boleh dirasai oleh pemiliknya sendiri.

Apabila pemiliknya meluahkan sesuatu, pemilik akan merasakan bahawa dia seolah-olah meluahkan sesuatu kepada sahabat akrab.

Itulah perasaan yang bakal dirasai oleh Nur Hannani bersama sebuah diari merah jambu yang begitu istimewa buat si pemilik.

Alangkah beruntungnya menjadi salah seorang pemilik diari merah jambu seperti Nur Zanna.  

     " Dear my diary pink, mari kita tempuhi segala duri bersama dan nikmati kemanisan yang diakhiri dengan tangisan kegembiraan"

Next will be Nur Zanna new adventure with her new special pink diary in her whole life.

 

   

DIARI PINK [OG]Where stories live. Discover now