[1]🌹

6.6K 123 25
                                    

21 tahun yang lalu...

"Fina!!! Lari!! Cepat lari!!!"terpekik pekik emak Rufina mengarahkan anaknya berlari keluar dari rumah nya.

Dengan berat di hati meninggalkan emaknya dengan 'mereka' dia menggagahkan kakinya berlari sekuat hati.

Tidak sanggup dia meninggalkan emaknya setelah melihat bapanya terbaring di hadapan biliknya setelah di tikam berkali kali dengan mata parang yang tajam.

Masih segar dimindanya terdengar suara serak nyawa nyawa ikan bapanya menyuruh dia berlari menyelamatkan diri sebelum nafas dihembus hujung rongga mulut.

Sambil berlari lari dia mengesat titisan air mata yang tidak henti henti menagis setelah melihat emaknya pula ditikam parang yang menebuskan perut ketika emaknya melarikan diri bersamanya dibelakang, tapi nasib tidak berada di emaknya yang tidak sempat untuk melangkah keluar sebelum tikam hingga mati.

'Aku nak pergi mana ni?......'bisik hatinya tatkala tersedar berlari hingga dihujung jalan.

Terkejut dia tatkala ada cahaya dari belakang perlahan lahan dia memandang dibelakang. Takut takut 'mereka'yang datang untuk 'membawanya'.

21 tahun kemudian...

"Rufina"panggil bossnya.

"Boss"jawab Rufina berhentikan langkahnya dan mengalihkan kepalanya kebelakang. Ke arah bossnya.

"Kau ada tetamu"kata bossnya dengan muka bengis.

Setiap hari dari hari perkenalannya mula mula dahulu tidak pernah nak tukar, bengis sahaja tak penat ke?. Ketat aja muka tu.

"Siapa? "Soal Rufina membetulkan seluarnya yang terkena percikan darah tadi.

"Entah dia cakap kau kenal dia"hanya itu yang dibalas oleh bossnya sebelum berjalan menuju ke arah bertentangan.

'Aku baru je dendakan orang dia, dia nak aku jumpa seseorang dengan penampilan macam ni?......Lantaklah...bukan teruk sangat pun'bisik hatinya dan berjalan menuju ke hujung bilik terletak di belakang gundang itu.

Rufina membuka pintu kayu dan menjengukkan kepalanya sedikit ,untuk melihat gelaran itu, tatkala melihat seseorang dihujung sudut yang gelap dia memasukkan keseluruhan badannya dan menutup pintu sebelum berjalan menuju ke meja yang bertentangi dia dengan gelaran itu.

"Hello"panggil Rufina dan melabuhkan punggung nya.

"Rufina"jawab gelaran itu.

"Yes, i am"balas Rufina.Blur dia masih menantikan seterusnya.

"Aku ada kerja untuk kau"akhirnya itulah yang dinantikan oleh Rufina setelah 4bulan dia terhenti dari menyiasat.

'Cover senyum cover teruja dan cover sengihan cover terloncat locat semua cover,Rufina!! 'Bisik hatinya.

"Kerja apa? "Soal Rufina terselit sengihannya di hujung kata.

"Kerja yang kau akan......"terang 'gelaran'.

Sebulan kemudian......

"Kak Rufina"panggil Tengku Sarah, dia meletakkan kain tuala di hujung kerusi.

"Kenapa? "Soal Rufina.Meletakkan penyembur pewangi dan kain tuala kecil yang digunakan untuk mecuci barang antik yang di kumpul Tengku Alina.

"Saya nak berenang tau. Nanti kalau mama cari cakap ada di sini, okey"balas Tengku Sarah tanpa mendengar balasan Rufina dia terus terejun ke dalam kolam. Berombak ombak rambutnya tatkala Tengku Sarah mula pergerakkan renangnya.

Satu satunya kelemahan Rufina adalah renang itulah satu satunya yang dia tidak pandai.

rufina hanya melihat Tengku Sarah berenang, dari jauh.

'Macam seronok tapi aku tak boleh...takut...'bisik hatinya kecewa dan seram dengan kesnya dahulu.

Dia mula menuju ke ruang tamu dimana dia terhenti kerjanya kerana dipanggil Tengku Sarah.

Sambil mendengar muzik lagu korea,hindustan,barat dan melayu yang bergema di telinganya sambil itu dia mengemas,tapi di perlahankan nadanya agar jika majikannya panggil dia boleh mendengar lagi.

Walaupun lagu lama tetap menjadi pujaan..

Bergema di telinganya lagu LOVE SCENARIO DINYANYIKAN OLEH KUMPULAN IKON.

Sambil berkumik-kamik mulutnya mengikut rentak lagu sambil itu tangannya bekerja. Hingga tidak sedar Tengku Saif tersengih sengih dari tadi yang berdiri dibelakangnya melihat terlatahnya berkaraoke sambil membuat kerja.

"Seronok nampak!! "Sergah Tengku Saif.dia menuju ke sofa terletak dihadapan televisyen.

"Tengku Saif!! Terkejut saya...berapa kali saya nak pesan jangan sergah saya!"Marah Rufina mengurut dadanya mahu berlari lari keluar jantungnya jika dilakukan lagi sebegitu.

Tertawa tawa Tengku Saif dengan muka terkejut pucat Rufina.

"Saya gurau aja pun ...awak tu dari tadi berkaroke, tak habis habis lagi ke? "Soal Tengku Saif mencapai remote TV di hadapan nya,terletak di atas meja kecil.

'Sergah lagi...siap kau ...putus kepala kau aku kerjakan'bisik hati Rufina. Mahu kantoi jika kata terkeluar suara.

"Ni apa ni? ...kotor lagi ni"terhenti angan angan Rufina memutuskan kepala Tengku Saif tatkala suara garau lelaki itu terkejutnya lagi.

Lekas dia pergi ke pasu antik terletak di sebelah sofa yang diduduki lelaki itu, kalau ikutkan dia seperti duduk bersebelah dengan lelaki itu tapi disebabkan halangan sofa dia diluar sofa lelaki itu di dalam atas sofa, dihadapan Rufina pasu yang ditunjuk Tengku Saif tadi. jaraknya dan lelaki itu seinci bersebelahan sahaja kerana pasu itu terlalu dekat bersebelahan muka lelaki itu,cuba pasu itu dihapan sedikit.

Tekun dia perhatikan seinci depan mata nya hadapan pasu itu, yang sama paras tinggi dengan mata Tengku Saif.

Dia tekun melihat tempat jari Tengku Saif menunjukkan tadi, ditepi pipi lelaki itu.

Tengku Saif yang tadi memandang tepi terus memandang sisinya dan tidak sedar yang.........

dalam masa yang sama Rufina berkata.

"Mana ada kot...."terbuntang mata Rufina tatkala dia yang baru menundukkan kepalanya dan bila dia terhenti di sisi lelaki itu pipinya dicium oleh Tengku Saif.

Lelaki itu yang tidak sedar yang dia terlalu dekat dengan Rufina terdiam juga tatkala tersedar bibirnya tergeser di pipi Rufina.

Rufina yang sudah membahang mula berjalan ke arah almari yang tadi dia melakukan kerja.blur sekejap apa yang berlaku.

Dua dua diam masih memikirkan hal tadi. Si lelaki tergamam yang si perempuan pula sudah blushing di pipi,bibir dan seluar muka. Diam sahaja hingga...

"Abang..."panggil Tengku Sarah yang baru keluar dari kolam sambil mengelapkan rambut karatnya,berwarna merah jambu. Terkalih mereka, Rufina dan Tengku Saif kearah Tengku Sarah.

Tengku Sarah yang mengelap terhenti tangannya melihat abang dan pembantu rumahnya mengalih dengan serentak.

Cinta Miss MafiaWhere stories live. Discover now