APARTMENT WILLY
"Young master? Willy?"
Ted memutuskan untuk datang sendiri ke Apartment Willy malam itu setelah dia cuba menghubunginya tapi panggilannya tidak dijawab oleh Willy.
Apartment itu nampak sunyi sepi. Mungkin Willy terkesan dengan perpindahan Blues ke rumah barunya. Tapi malam ini dia harus ke Heaven Tube untuk berhadapan dengan lawan atau tetamu kehormat yang datang.
"Young master?" Ted menolak pintu bilik Willy perlahan.
Bilik nampak gelap. Willy kelihatan sedang tidur di atas katilnya tapi dia tidak sedari lansung akan kehadiran Ted di situ. Selalunya dia amat peka kepada sebarang pergerakkan yang masuk ke biliknya.
"Young master?" Ted dekati Willy. Selimut yang menyelimutkan Willy dia tarik sedikit. Bahu Willy dia sentuh.
Ted tersentak. Suhu badan Willy sangat panas. Tanpa berlengah, dia memanggil Bodyguard di tingkat bawah untuk naik ke Apartment Willy saat itu juga. Dia mengarahkan yang lain untuk sediakan kereta.
"Young master need help. He's sick." Ted memapah Willy turun daripada katil. Dalam keadaan yang terlalu lemah, Willy hanya mampu berpaut kepada Ted. Nafasnya turun naik. Degup jantungnya berdetak kuat. Manik- manik peluh jatuh di dahinya.
"Kenapa tak bagitau saya kau tidak sihat. Look at You!" Ted mengarahkan Bodyguard yang sudah tiba untuk memapah Willy pergi dari situ.
KLINIK WONDER
Ted tunduk hormat kepada Dr. Wonder Harper dan mengekorinya ke kaunter lobi utama Klinik itu. Dia memerhatikan Ted dengan seribu pertanyaan. Selama ini, Willy jarang ke situ kerana dia sakit. Dia hanya ke situ jika dia mahu berbual atau mahu berjumpa dengan Wonder.
Tapi malam itu dia terkejut kerana menerima panggilan daripada Ted dan pesakitnya adalah Willy sendiri. Melihat keadaan Willy yang demam teruk buat dia ingin tahu, apa kegiatan Willy sehingga dia diserang demam yang terlalu tinggi. Jika Ted lambat ke Apartment dan menghantarnya ke klinik, Willy pasti mendapat kesan buruk yang lain. Demamnya itu buat dia tidak sedarkan diri.
"Willy buat apa selain uruskan Heaven Tube? Dia ada buat hal lain lagi?" Tanya wonder.
Ted menggeleng.
"Mungkin Willy cuma penat sebab terlalu kuat berkerja. Heaven Tube alami peningkatan pengunjung VVIP akhir- akhir ni. Dia kena hadapi mereka semua."
"Hmmm. Kau kan ada sebagai pembantu dia. Jangan biarkan dia taksub sangat dengan dunia judi tu. Stop him when he need to stop. Kalau tak saya akan bagitau Daddy keadaan Willy. Should I call Hayven?"
Ted menggeleng lagi.
"Tak perlu. Willy akan marahkan saya jika saya buat keputusan tanpa bagitau dia dulu."
YOU ARE READING
THE GAMESTER'S BLUES
Action#RANKED 1 in VIP 28/3/2019 #RANKED 1 in TOP 6/4/2019 #RANKED 1 in Gengster 11/4/2019 #RANKED 1 in sabahanWriters 16/4/2019 #RANKED 1 in Top 6/6/2019 SINOPSIS The Heaven Tube adalah markas perjudian Utama. Di sini, Willy yang mentah mempelajari duni...