Del 25

219 5 5
                                    

Festen var i full gång när vi kom dit. Vi kom knappt in genom dörren för alla skor som låg huller om buller. Jag trängde mig förbi folkmassan som stod i hallen med Carro och Jordan i släptåg. Vi letade oss fram till köket där all dricka stod. Jag tog första bästa flaska och hällde upp i ett litet shotglas. Snabbt svepte jag glaset och hällde upp mer. När även det var taget så vände jag mig om men Carro och Jordan stod inte där. Undrandes var dom hade gått så tog jag flaskan i handen och började hälla upp ännu en shot.
"Ska du stupa under borden ikväll eller?" Hörde jag en mörk röst bakom mig säga. Snabbt vände jag mig om men ångrade mig snabbt. Alkoholen gick rakt upp i huvudet så allt snurrade. När huvudet kom tillbaka till verkligheten tittade jag upp och mötte hans ögon. Han som hade fått mina känslor att gå på helspänn. Genast blev jag röd om kinderna.
"Kanske det." Sa jag halvkaxigt och fick ett dovt skratt som svar.
"Ska du ha något?" Frågade jag när han inte sa något.
"Nej tack. Jag har så det räcker." Sa han och höjde sin mugg han hade i handen. Jag nickade lätt och kollade överallt förutom i hans ögon.
"Jaha eh.. ja.. vi ses väl kanske." Sa jag samtidigt som jag backade långsamt ut från köket med min fulla mugg i handen. När jag hade lämnat köket släppte jag ut ett andetag som jag inte visste att jag höll inne. Jag måste sluta hålla på såhär framför honom. Jag suckade och skakade på huvudet åt mig själv innan jag satte muggen mot läpparna och tog en klunk.

Med vingliga steg gick jag mot vardagsrummet där jag kände på mig att Carro och Jordan befann sig. Jag trängde mig igenom folkmassorna och såg båda två sitta i soffan med några okända människor runt sig.
"Sasha!" Ropade Carro när hon såg mig. Hon vinkade mot mig att jag skulle komma och sätta mig hos dom, vilket jag gjorde. Eller jag satte mig inte ner, jag ramlade ner i soffan, i Carros knä. Jag skrattade och reste mig, något ostadig upp, och satte mig bredvid henne.
"Hur full är du egentligen?" Frågade hon skrattandes.
"Bara lite." Sa jag samtidigt som jag satte tummen och pekfingret väldigt nära varandra för att visa henne. Hon skrattade bara åt mig.
"Kom vi går och dansar!" Sa Jordan och drog upp mig och Carro ur soffan. Jag svepte det sista allt i min mugg innan vi gick, långsamt, ut till dansgolvet.

Vi dansade, hoppade och skreksjöng till låtarna så att folket runt om oss måste ha trott vi var dumma i huvudet. Någon gång under vårt dansande smög jag iväg och tog en eller två shots. Jag visste inte riktigt hur mycket jag hade druckit, men kul hade jag iallafall.

Aaron hade jag bara sett gå förbi några gånger och varje gång min blick fångade honom blev jag varm i hela kroppen.

På något sätt hade jag hamnat i soffan medan Carro och Jordan var borta. Hela mitt huvud snurrade men jag hade aldrig haft så kul som jag har just nu. Muggen jag hade i handen var tom men jag hade ingen ork att gå och fylla på den.
"Där är du ju!" Hörde jag en ljus röst ropa. Jag öppnade ögonen och såg Jordan och Carro komma mot mig.
"Hur är det? Du ser inte ut att må så bra." Sa Jordan samtidigt som dom båda satte sig på varsin sida om mig.
"Jag mår så jävla bra faktiskt. Jag är bara lite trött." Sluddrade jag och stängde ögonen igen.
"Här. Drick detta, då kanske du piggnar till." Jordan sträckte fram en mugg med en genomskinlig vätska.
"Vad är det?" Frågade jag medan jag tog muggen i handen.
"Vatten, tror du jag skulle ge dig sprit när du är så full som du är?" Skrattade hon vilket fick mig att skratta.
"Tack." Sa jag och svepte allt i muggen innan jag satte den på bordet framför mig.

På något sätt hade jag hamnat mitt i en omgång snurra flaskan. Varför folk spelar snurra flaskan i denna åldern kommer jag aldrig fatta. Det satt ett helt gäng runt soffbordet, både i soffan, på stolar och på golvet. Jordan och Carro satt fortfarande bredvid mig. Jag satte mig upp och bestämde mig för att vara med jag också. Under de omgångarna jag bara hade tittat på så hade jag uppfattat reglerna, tror jag iallafall. Ett påstående bestämdes innan flaskan snurrades och den som den pekade på skulle göra det eller dricka fem klunkar av sin dricka.

"Den som flaskan pekar på ska ta av valfritt klädesplagg och ha det av för resten av spelet." Sa en blondhårig tjej. Hon log sött innan hon snurrade på flaskan. Den stannade och pekade på en kille. När jag kollade mer noga så såg jag att det var Isaac. Hur kunde jag ha missat att han var här? På hans högra sida satt Tristan och på hans vänstra, Aaron. Såklart. Jag kollade snabbt bort för jag kände hur mina kinder blev varma. Jag försökte förtränga honom i mina tankar medan Isaac tog av sig tröjan och snurrade flaskan.

Det hade nu gått flera rundor och ännu fler personer hade satt sig i cirkeln. Jag hade fått i mig ännu mer alkohol och Jordan hade blivit kysst av en jättenervös, men söt kille. Carro hade fått en lapdance av en tjej på vår skola och jag hade fått berätta om det pinsammaste jag varit med om. Vi hade skrattat åt allt och haft bästa kvällen, iallafall fram tills Casey, Megan, April och Brianna kom och satte sig i ringen, såklart bredvid Aaron och hans gäng.

Jag vände bort huvudet samtidigt som jag himlade med ögonen. Bredvid mig hörde jag hur Jordan suckade, vilket fick mig att le. Spelet fortsatte och mellan varje runda sneglade jag mot Aaron. Han satt helt obrydd med en röd mugg i handen medan Casey försökte få hans uppmärksamhet. Jag log diskret för mig själv och innan jag hann vända bort blicken kände jag den brännande blicken från hans ögon, som stirrade rakt in i mina.

Hans blick var glödhet och han hade ett roat flin på läpparna. Jag kände hur värmen började sprida sig på mina kinder, men jag kunde inte slita blicken från honom. Jag kände hur Carro slog till mig på armen, vilket gjorde att jag släppte hans blick samtidigt som jag vände mig till henne. Hon sa ingenting men hon hade ett slugt leende på läpparna. Hon behövde inte säga något för att jag skulle veta vad hon tänkte. Lekfullt puttade jag till henne samtidigt som båda skrattade tyst. Jag vände blicken och kollade på Jordan, som hade ett lika slugt leende på läpparna.
"Men lägg av." Sa jag tyst samtidigt som jag himlade med ögonen. Båda två skrattade tyst som svar. Jag ignorerade dom och satte allt fokus på spelet igen.

Jag kollade på tjejen som hade flaskan i handen och väntade på att hon skulle snurra den. Hon såg ut att vara i djupa tankar, antagligen för att komma på något påstående. Personen bredvid henne lutade sig mot henne och viskade något i hennes öra. Tjejen nickade instämmande innan hon la flaskan i mitten av ringen.
"Den som flaskan pekar på ska kyssa personen fem steg till vänster om sig." Sa hon innan hon snurrade flaskan. Jag himlade med ögonen, alltid att det skulle vara en massa sexuella påståenden. Innan jag hann reagera kände jag hur Jordan armbågade mig för att jag skulle komma tillbaka till verkligheten. Jag blinkade några gånger innan jag vände blicken mot henne. Hon kollade bara ner i golvet, vilket gjorde att jag följde hennes blick till flaskan som pekade på mig. Fantastiskt. Jag räknade personerna bredvid mig. Först Carro, sen någon tjej som jag inte kände. Efter henne satt Tristan, Isaac och sist Aaron.
Helvete.

V Ä R D E L Ö SDonde viven las historias. Descúbrelo ahora