- 08.16 - bij mijn fiets
'Kom op, Cynth. Dit kan je best! Je hebt het vaak genoeg voor de spiegel geoefend' mompel ik hardop.
Vandaag is de eerste dag op het Gerrit Rietveld College, ik zat in de 3e klas van het gymnasium, maar halverwege het schooljaar overleed mijn moeder. Daar had ik het erg zwaar mee en mijn cijfers leedden daar nogal onder. Dus ik doe de 3e klas opnieuw, en dan ook gelijk op een andere school. Op mijn oude school werd ik namelijk nogal gepest.
Ik stap op de fiets en begin met hoog tempo te rijden, ik wil natuurlijk niet op de eerste dag te laat komen.
- 08.54 - in de klas
'Kluissleutels worden straks uitgedeeld, maar eerst nog even een introductie van de nieuwe leerling' zegt de blonde vrouw, die mijn Grieks- en Latijndocente zal zijn.
Ze gebaart met haar hand dat ik naar voren moet komen en me voor moet stellen.
Langzaam en met tegenzin sta ik op. Ik HAAT het om voor de klas te staan. Iedereen kijkt je aan, iedereen lacht je uit, iedereen snapt waarom er gelachen wordt, behalve ik. Ik paste nooit bij de groepjes en kliekjes, ik viel overal net buiten en ik ben nogal bang dat dat over een paar minuten weer zal gebeuren.
'Oké, Cynthia, vertel maar gewoon iets over jezelf' zegt de blonde vrouw, als ze merkt dat ik even niks weet te zeggen.
'Ehm, nou. Hoi allemaal. Ik ben dus Cy-' begin ik zachtjes, maar ik word al snel onderbroken.
'HARDER' schreeuwt een jongen, die achterin de klas zit.
Een paar mensen gniffelen nadat ik me helemaal de pleures schrik, maar ik herpak mezelf en ga harder verder.
'Ik ben Cynthia en ik ben 15 jaar. Ehm, ik hou van muziek, vooral van Ariana Grande en Ed Sheeran' vertel ik de nieuwsgierige klas en terwijl ik verder vertel dringt het steeds meer tot me door.
IK BEN VERSCHRIKKELIJK SAAI.
- 09.18 - Bij mijn kluisje
'Verdorie!' roep ik hardop, harder dan de bedoeling was.
'Lukt het een beetje?' zegt een jongensstem achter mij.
'Nope! Ik geef het op. Wil jij het proberen?' vraag ik terwijl ik me omdraai.
'Sure' zegt hij en steekt zijn hand uit voor de sleutels.
Ik haal ze uit het slot van mijn kluisje en ineens besef ik me hoe knap de jongen wel niet is.
Ik duw de sleutels nog een beetje geïrriteerd in zijn handen, maar hij pakt ze niet aan.
In plaats daarvan houdt hij mijn hand vast en kijkt me dromerig aan. Ik schrik en snel trek ik mijn hand weg.
'Sorry' zegt hij half-lachend en ik stap weg van mijn kluisje om ruimte voor hem te maken. Daarbij gooi ik de sleutels half in zijn prachtige gezicht.
'Wat is er zo grappig?' vraag ik aan de vrolijke blauwe ogen die me aan blijven kijken.
'Neuh, niks. Je lijkt gewoon een beetje op mijn dreamgirl' antwoordt hij.
'Leo, what the fuck? Ze is hier pas 2 uur!' hoor ik een meisje achter me roepen.
'Sorry voor mijn broer, hij flirt nogal graag' zegt ze daarna vriendelijk tegen mij.
'Cynthia toch?' vraagt het meisje.
Ik stotter even iets onverstaanbaars en ineens floepen mijn hersenen aan.
'Eh, ja. Dat ben ik. Zitten jullie ook in 3vga?' vraag ik.
Ze heeft heel mooi lang blond haar en dezelfde blauwe ogen als Leo.
'Ik wel, hij niet' antwoordt ze, wijzend naar Leo.
'Hé! Wijzen is onbeleefd, bitch!' roept Leo, zogenaamd verontwaardigd.
'Je zou het niet zeggen, maar dat daar is mijn tweelingbroer. Qua uiterlijk zijn er wel overeenkomsten maar vanbinnen is hij echt compleet verschillend' vertelt het meisje aan mij.
'Waar verschillen jullie dan in?' vraag ik.
'Zij is een pussy, ik durf dingen' zegt Leo.
'Ja of jij bent dom en ik slim' bitst Leo's zus terug.
Leo rolt overdreven met zijn ogen en opent dan mijn kluisje.
'We zijn nu al uit. Ga je zo mee naar de Jumbo?' vraagt het meisje.
'Ehm. Ja, is goed. Wat is nou je naam?' vraag ik aan haar als ik er nog steeds niet achter ben.
'Ooh oeps sorry! Ik ben Leah. I know supersuf maar onze ouders leek het leuk om ons Leo en Leah te noemen' zegt ze snel.
'Hahaha serieus?' Vraag ik haar en ik weet niet zeker of ik het moet geloven.
'Nee joh. Ik ben Elise' zegt ze lachend om haar eigen grap.
'Funny as fuck' hoor ik Leo naast me zeggen en ik schiet in de lach.
'Leo kom je zo mee naar Jumbo?' Vraagt Elise hem.
'Mja sure. Maar alleen is mijn dreamgirl ook meegaat' en hij kijkt me vragend aan.
'Ehm oke? Ik bedoel.. als dat mag, graag' stotter ik onzeker.
'Okee let's go!' Roept Elise en we lopen de gang uit, richting de deuren die ons hier de komende jaren gevangen zullen houden.
JE LEEST
The Choice ~ Nederlands
Teen FictionDit verhaal gaat over Cynthia Braham. Cynthia is een stil en gekwetst meisje, ze is 3 jaar lang gepest op haar vorige school. Op deze school gaat het stukken beter. Ze krijgt gelijk een beste vriendin, Inge, en een vriendje, Leo. Inge en Leo zijn ee...