[3]🌹

2.4K 83 13
                                    

Rufina membuka pintu bilik air.

Rufina menuju ke katilnya dan merebahkan badannya dia atas katil itu.

"Arrhh..."terasa sedap badannya dibaring ke situ baru ingin menikmati tidur telefon di meja kecil sebelah katil berbunyi.

"Aku nak tidur!! ..."merengek dia di atas katil seperti baby kehausan susu.Terpaksalah dia mengangkat setelah melihat pemilik nombor.

"Hello..."panggil si pemilik telefon dengan bersuarakan garau dan serius.

"Yer...Tuan "balas Rufina berwajahkan serius tatlaka melihat panggil di sana.

"Kau dah dapat apa aku nak?"Soal lelaki itu, sambil mengmutarkan peluru ditangannya dengan pantas.

"Aku ada cari, tapi… aku tak dapat nak cari sepenuhnya, sebab kesemua fail dia adalah bewarna putih"jelas Rufina.

Masih segar diigatannya,hari ketiga dia menjadi maid di rumah ini dia sudah menghafal kesemua sudut rumah banglo ini.

"Erm…setahu aku fail itu memang bewarna putih tapi…ianya ada tanda. Fail itu mesti keseluruhannya kertas bewarna hitam dan dituliskan dalam warna putih.Itu cirinya. Tapi ingat seperti dijanjikan, setelah kau mendapatkan. Kau harus membunuh kesemua keluarga itu faham? "Jelas dan terperinci untuk Rufina.

"Baik! "Balas Rufina mematikan telefon.Selepas mencampakkan telefon di sebelahnya dia merebahkan kepalanya di bantal.

Segar mindanya tatkala teringatkan sesuatu. Segera dia mencapai telefonnya kembali dan mendail nombor telefon yang terlintas di mindanya .

Talian disambut oleh seorang lelaki yang sedang menghisap rokok di satu kerusi yang bertentangi tasik.Walau pun malam tapi lampu di taman itu masih tidak dapat melihatkan wajahnya yang terselindung oleh jaket kepala.

"Kau dah dapat maklumat yang aku nak tu? "Soal Rufina bangun dari baringnya menuju ke balkoni biliknya. Yang bersebelahan dengan Tengku Saif.Setelah melihat pintu bilik balkoni Tengku Saif seperti gelap menandakan si tuan bilik tidur Rufina lekas membuka pintu yang dikuak sedikit menjadi luas.

"Baguslah kau telefon aku ni. Aku ingat baru nanti aku nak call kau. "Jelas lelaki tadi dengan suara garaunya yang jelas serius. Sempat dia melempar kan rokok ke tong sampah disebelahnya.

"So? "Rufina cuma menukar topik.

"Kau jumpa aku esok. "Balas lelaki itu.

"Kalau macam itu, okelah.Esok dekat Tesco sebab aku memang nak pergi sana, nak beli barang dapur"kata Rufina memandang ke hadapan, terpapar keluasan rumah didepannya.

"Tak habis lagi ke jadi maid kau tu? "Mengejek lelaki itu tawa nya dapat di tangkap Rufina.

"Diamlah kau!!  Kau ingat, aku nak sangat jadi. Kalau tak disebabkan Tuan Zaidi, tak ada maknanya aku dekat sini"balas Rufina mematikan taliannya.

"Aik!tak tidur lagi…? " terkejut Rufina Yang ingin membuka pintu terhenti niatnya ITU tatkala tubuh Tengku Saif berada di pintu balkoni sebelah di biliknya ITU.

"Haah! Tadi emak telefon ITU Yang angkat dekat sini Ni, dapat udara sejuk sedikit."balas Rufina,menipunya.

"Ooo… awak boleh saya cakap sedikit?"soal Tengku Saif ,wajahnya sudah berubah ke kecewa.pelik Rufina memandang.

"Bo…boleh"hampir tergagap Rufina yang melihat Tengku Saif seperti Sotong yang tiba-tiba mengherekkan jari telunjukkan di palang sempadan balkoninya dan balkoni Rufina.

"Saya…nak minta maaf sebab dulu tu"balas Tengku Saif menutup mukanya.

'Arr…sudah.Dah macam perempuan nangis tutup muka'bisik hati Rufina melihat ,tangan Tengku Saif lembut menutup mukanya dengan telapak tangan.

"Ooo…saya ni memang jenis takut air, satu tak tahan sejuk. Dua saya ni tak pandai berenang "jelas Rufina pergi ke sebelah Tengku Saif, sebelah memang sebelah tapi disebabkan sempadan palang balkoni membuatkan mereka Agak jauh.

Cuaca yang nyaman dan sejuk angin buaian mehembus ke tubuh membuatkan kesejukkan meresap ke tulang.

"Cantikkan bulan tu? "Soal Tengku Saif yang kejutkan termenungan Rufina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cantikkan bulan tu? "Soal Tengku Saif yang kejutkan termenungan Rufina.

Tengku Saif yang perasaan mula tawa kecil pada Rufina.

"Kenapa Tengku tawa? "Soal pelik Rufina dengan wajah blurnya.

"Tak ada apa. Awak nampak comel"sengih Tengku Saif.

"Aish!!.apalah Tengku ni dah ada awek cun pun nak gatal kan? "Balas Rufina mengjongketkan keningnya ke atas dan memandang Saif yang masih sengih.

"Siapa cakap dia awek saya?"Soal Tengku.

"Dah tu. Yang khawin-khawin tu apa? Jangan cakap main pondok khawin sudahlah.."kata Rufina mengjongketkan bahunya pula.

"Kami rapat atas keluarga bukan kehendak sendiri tapi kalau dia anggap lain dari itu, lantak dia lah.Biasalah saya kan kacak biasa lah tu dikejar wanita, ya tak? "Tawa segih Tengku memandang Rufina yang menjelingnya dari tadi, sejak menyebut 'kacak' makin berkerut dahi Rufina memandang pandang mata pelik yang dilemparkan oleh Tengku.
"Hahaah…awak ni comellah…" kata Tengku sempat dia mencubit pipi Rufina.

Terjerit kecil Rufina.

"Aduhh…"kata Rufina menepis tangan Tengku Saif dari pipinya.

"Hahaah…ha tengok, tengok muka tu.  Comel dia marah!"Tawa Tengku Saif menekan perutnya.

Jelingan maut dilemparkan pada Tengku Saif.

'Aku sepak kan…Aih…dia ni buat aku segan ja dah lah jantung aku ni dah lama laju aja lari dia.Makin laju pula tu tengok lesung pipinya, boleh cair aku'bisik manja hati Rufina.

"Aihs…dah la saya nak masuk"kata Rufina.

"Jangan lupa mimpikan kanda Tengku Saif ya"balas Tengku Saif melambaikan tangannya ke arah Rufina.

Terherot bibir Rufina ke kiri.

'Tak ada masanyer. "Balas Rufina menutup pintu dan memegang dadanya.

Terasa tenang dan gembira berada di sisi dan memandang wajah lelaki itu.

Tersenyum dia bayangkan wajah itu. Mati senyum dan sengihnya tatkala terigat amaran Tuan Zaidi.

"Kau harus bunuh kesemua keluarga itu, faham? "Amaran Tuan Zaidi

"Jangan pula kau jatuh cinta sudah…"Amaran Maya.

Termenung dia didepan cermin yang tergantung hadapannya didalam bilik air.

Dia memulaskan tombol paip air untuk mandi.

Jika serabut kesukaannya yang ke empat adalah mandi dengan air suam panas.

🌹siapa Maya.?

🌹vote and komen

Tq. 😘😍

Cinta Miss MafiaWhere stories live. Discover now