bab 19.. bahagiakah aku

1.5K 12 0
                                    


aku terkejut dengan apa yang berlaku.
Adam merapati aku kemudian memegang kedua bahuku. dia kemudian memeluk dan mengusap rambutku.

"sya maafkan saya.. selama ni saya tak berani bersemuka dengan awak.. saya lebih selesa mengenali awak terlebih dahulu kerana saya ingin tau segalanya tentang awak" jelas adam padaku

aku menangis semahunya.. terasa diri ku tertipu dengan permainan ini. perlahan aku rungkaian pelukannya.

"jadi selama ini awak la anika.. awak dah tau segalanya tentang saya. ini tak adil awak. saya... saya.."  aku tak mampu habiskan kata-kataku. terasa di permainkan serta teramat malu pada Adam. dia tau segalanya tentang diriku.

"shh. shh.. sya tak perlu malu pada saya.. saya terima sya walau apa jua kekurangan sya. saya cintakan awak sejak dulu lagi."  Adam memelukku kembali. aku hanya mampu menangis tanpa henti. bermacam perasaan timbul kini.

"sya.. percayakan saya, saya tak pernah bohong tentang perasaan saya pada sya. izinkan saya mengisi kebahagiaan dalam hidup sya. saya nak sya bahagia selamanya. itu matlamat saya selama ini"  jelas adam lagi

"tak ada apa istimewanya saya ni awak.. saya tak layak terima kebahagiaan ni. awak terlalu sempurna untuk saya.

saya cuma gadis yang dah ternoda bekali-kali.. awak sanggup terima saya yang kotor ni?".. aku leraikan pelukan adam kali ini aku berani memandang tepat padanya meminta dia agar benar² memilih

Adam mengelus pipiku perlahan kemudian senyuman indahnya terukir.

" saya tak pernah silap dengan pilihan saya sya. awak sentiasa menjadi pilihan hati saya"

untuk pertama kalinya aku cuba merelakan perilakunya padaku. perlahan aku di baringkan. bibirku di pagut bibirnya.. kelembutannya buat aku hanyut dan merelakan segalanya.begitu lembut sekali layanan adam padaku hingga aku hanyut dan akhirnya kami bersatu.

####

pagi ni aku sedar yang kami tidur berpelukan dalam satu selimut tanpa seurat benang pun. aku tatap wajahnya seketika.. tak sangka jejaka sekacak ini menjadi suamiku dan dia begitu penyayang.

"dah puas ke tenung muka abang yang hensem ni" tiba2 adam bersuara dan membuka mata. aku malu lantas cuba bangun darinya. tapi adam tak nak lepaskan aku tambah di tarik aku kembali dalam pelukannya.

"ish.. awak.. saya nak bangun la"

"nope.. I'll never let you go again.let sleep again abang ngantukla.. malam tadi kan kita buat overtime" senyum saja adam berkata tanpa buka matanya. aku semakin malu jadinya. aku malu sangat bila dia kata begitu.

"sayang.. sya.. sayang abang kan" soal adam padaku. aku hanya mengangguk tapi malu menatap wajahnya. aku sembamkan muka ke dadanya.

"hei.. kenapa ni sayang"

"saya..."

"what saya.. from now u call me abang and i will call u sayang.. ok" adam mengiring menatap wajahku. bahang terasa di wajahku. masih belum terbiasa dengan semua ni.

"saya.. minta maaf tak mampu beri yang terbaik untuk awak" keluhku

"again sayang.. u call me awak..?"
"sayang from now please kita buka buku baru. abang tetap dapat kepuasan abang pada sayang.. dara atau tak bukan penting pun.. abang tau siapa sya itu dah cukup.. never mention this thing again baby.. i don't want to hear it anymore" adam kini berada di atasku. dia kemudian mengucup bibirku dari perlahan kini semakin ghairah..

"sayang... let's make it again.. abang rindukan sayang" bisik adam ke telingaku. kini dia mencium leherku pula. aku diamkan dan layan saja.. inikah bahagia buatku. aku senyum dan kami bermula lagi.. bahagiakan aku selamanya adam

Hanya Kau Untuk KuWhere stories live. Discover now