Deel 1

58 0 0
                                    

P.O.V robin

"Triing triing" snel zet ik de wekker af. "Pff weer werken" zucht ik. Snel sta ik op en loop naar de douche. Daarna nog wat eten en gaan. 

Vandaag komen er nieuwe collegas een man en een vrouw die worden ook gelijk partners. Dat is fijn zo ik wil niet van partner verwisselen. Eenmaal aangekomen. "Ah femke is er al" zeg ik tegen mezelf. Snel ga ik naar binnen ik zeg patrick even gedag en loop naar de vergaderzaal. Ik zie de chef en ga snel zitten. 

"Ok mannekes zoals jullie weten komen er nieuwe collegas", zegt hij. En dan komen er twee mensen binnen. Toen ik de vrouw zag smolt mijn hart. Wauw dacht ik in mezelf die blonde haren op een staart en die mooie bruine ogen bijna zwart. Snel keek ik weer ff weg voor dat iemand door heeft dat ik een oogje op haar heb.

"Dit zijn ze dan Floor en Obi" zegt de chef. Floor wat een mooie naam dacht ik in mezelf.

"Ok taken verdeling, Eric en Brigitte er is een verdwijning van een jongen die moeten jullie onderzoeken". "Ok chef", zegt Eric. "Koen en tinneke papierwerk maar als er iemand komt mogen jullie het probleem onderzoeken, Femke en Robin papierwerk en Floor en Obi patrouille", zegt de chef in 1 lijn door. "Joepi papierwerk", zucht ik. Koen lacht me een beetje uit. Typisch.

P.O.V Floor

Gelukkig op de eerste werkdag geen papierwerk dacht ik in mezelf. Terwijl ik de auto in stap. Het was een beetje ongemakkelijk met Obi. "Dus heb je nog in een ander korps gezeten" vraag ik om de stilte te vermijden. "Nee, dit is mijn eerste en jij?" Vraagt hij. "Ja maar het was daar niet zo leuk" antwoord ik. "Hoezo?" Vraagt Obi. "Oh gewoon het was niet zo gezellig en veel gezaag enzo", zeg ik. "Dat is inderdaad niet leuk" zegt hij. Opnieuw kwam er een ongemakkelijke stilte. "En je hobbys?" Vraagt Obi. "Huh wat" zeg ik terwijl ik uit droomland kom. "Wat doe je van hobbys?". "Ah ik ga elke avond joggen en af en toe turn ik en zing ik en jij?" zeg ik. "Aha sportief dus wel ik jog ook maar niet elke avond soms fiets ik ook" zegt hij blij.

P.O.V robin

Ik zat te hele tijd aan Floor te denken, wat was ze mooi en toch een beetje verlegen...

"Robin" hoor ik. Ik kijk om en zie Femke. "Je denkt toch niet dat ik alleen het papierwerk doe" zegt ze. "Nee nee" zucht ik. "Wacht is ben je verliefd?" Vraagt ze nieuwsgierig. "Nee" lieg ik. "Ik ken jou veel te goed kom op wie is het?". "Ga ik niet zeggen" zeg ik lachend. "Onnozelaar" zegt ze nepboos.

P.O.V Obi

Eigenlijk vond ik Floor wel knap en ik hou van sportieve vrouwen. Alleen zag ik die Robin wel kijken naar haar. Ik moet gewoon eerder zijn dan hem." Dispatch 212" hoor ik. "Dispatch 212 over" zegt Floor. "Er is drugs gevonden in de Lindelaan 17". "Ok we gaan over" zegt ze. "Lindelaan dat is hier toch ergens" zeg ik overduigend. "Ja hier naar rechts".

Wat hou ik van haar stem zo zacht en lief. Ik rij de straat in en zie een vrouw staan met een zak in haar handen. Ik stop en we stappen uit. "Goeiemorgen mevrouw u had ons gebeld" vraagt Floor. "Inderdaad hier zit het in ik denk drugs ik heb het hier gevonden" zegt de vrouw verontrust. " en hebt u hier iemand gezien" vraag ik. "Awel ja een jongen met een blauwe en bruin haar maar de rest heb ik niet gezien" zegt de vrouw. "Dan schrijven we uw gegevens op en  u hoort nog van ons dan he" zegt Floor. Terug stappen we de auto in. "We gaan dit naar het labo brengen he" zeg ik.

P.O.V robin

"Middag!" Zegt koen blij terwijl hij langs onze tafel loopt. "Eindelijk ik sterf bijna" zeg ik lachend en iedereen gaat naar de zaal om te eten. Als laatste komen Floor en Obi binnen. Weer denk ik aan Floor en probeer haar niet aan te kijken ineens zie ik Obi haar aankijken maar met een blik zoals ik. Ik ben eigenlijk een beetje jaloers.


Einde werkdag. Ik ga naar huis en plof in de zetel.

P.O.V Floor

Ik ga snel naar huis en ik denk aan mn vorig huis toen had ik een vriendje maar die mishandelde me nog een reden waarom ik hier ben. Ik ga naar binnen en eet wat daarna ga ik naar bed en val in slaap terwijl ik ook nog aan Robin denk eigenlijk ziet hij er niet slecht uit net zoals Obi. Ben ik nu op die twee verliefd. Ik zucht en val in een diepe slaap...



_____________________________________________________________ 

Dit was het eerstedeel hopelijk vonden het jullie leuk. Maar wie vinden jullie het leukst?

Obi en Floor of Robin en Floor laat het weten






De buurtpolitie flobin of toch flobi??Where stories live. Discover now