MIKE MIKEE. Mike schrikt wakker in bed en hoort zijn moeder schreeuwen. "Je komt telaat mike schiet op" hij kijkt op zijn wekker "shit nog 15 min" zegt hij. Hij rent naar onder pakt zijn tas geeft zijn moeder een kus en fietst naar school. "10 minuten telaat lekker man" zegt een van zijn vrienden waneer ze in de les zitten "jongens en meisje wees een stil vandaag gaan we het over transgenders hebben" zegt de docent. Meteen schieten er 2 jongens in de lach. Mike voelt meteen een rilling door zijn lichaam en denkt bij zichzelf wat er nou zo grappig is aan transgenders. Het zijn en blijven toch een maal mensen. "Oke wie weet er al wat over transgenders" zegt de docent
Een van de 2 lachende jongens steekt zijn hand op "ja rick zeg het maar" zegt de docent tegen rick "um dat ze aandacht tekort komen en ze daarom zich ombouwen" zegt rick. De klas schiet in de lach de docent vond het niet zo een leuk grapje van rick en stuurde hem eruit. Mike voelde zich klein na de les ook al had hij niemand verteld hoe hij zich voelde. Na school fiets mike weer maar huis. Geeft zijn moeder een kus en gaat naar zijn kamer. Éénmaal op zijn kamer gaat hij nadenken. Transgender zijn denkt hij bij zichzelf na. Hij is eigenlijk nooit een jongen geweest van binnen. Vroeger speelde hij altijd met barbies. En droeg jurkjes en pruiken. Totdat hij naar groep 5 ging. Maar hij vondt het nog steeds leuk. Hij voelde zoch thuis in jurken en met lange haren. Hij ging op zijn bed zitten en viel in slaap met de gedachte in zijn hoofd was ik maar een meisje ik weet het zeker ik ben geen jongen. De volgende ochtend op school hadden ze weet die docent. Na de les vroeg mike om wat meer teweten over transgenders. Hij wist wel wat maar niet heel veel. Toen hij hoorde van de docent wat het nou precies was. Herkende hij zichzelf er meteen in. Op de fiets weer naar huis was hij aan nadenken. Hij wou het zeggen hij wou het eruit hebben. Thuis aan het avondeten zou hij het zeggen dacht hij. En dat is ook wat hij deed. Hij zij toen iedereen aan tafel zat vader,moeder,broer en zus. Ik wil een meisje worden. Ze moeder keek hem aan en de tranen stonden haar in der ogen. En gaf Mike een knuffel na een tijdje zaten ze met zijn alle op de bank teknufflen. "Hoe wil je dan heten" vraagt háár zus. "Michelle"zegt ze "ik wil Michelle heten".
JE LEEST
Its oke to be yourself
RandomDit is het verhaal van Michelle. Michelle is niet in het goede lichaam geboren. Laten we een kijkje nemen hoe dat er aan toe gaat