-Bunyi alarm-
-Kau tersedar-
"Aahh~Sedapnya tido mlm tadi..."kau mengeliat.
-Henpon kau berbunyi-
"Eh jap,shift aku hari ni ke?"bisik hati kau.
-Kau tengok jam-
"Ingatkan tadi lewat,nasib baik awal lagi..."kau berasa lega.
-Kau bersiap-siap untuk pergi kerja-
-Kau mengunci rumah lalu terus ke lif-
🌟
-Kau tengah berjalan kt tempat pejalan kaki sambil humming lagu playing with fire tiba2,-
WHOOOSHH!~
"Ish,kalau ia pun x yah lah pandu laju sgt,nanti accident baru tau,"kau bebel sendiri.
-Kau dah sampai tmpt kerja lalu masuk-
"Annyeonghasayo~"
"Ah,Annyeonghasayo!Lambat betul kau!!Aku dari tadi tunggu je kau and now,kau berdiri kt depan aku panjang tinggi lebar."kata kwn shift kau,Damia.
"Eh,kau dah kenapa awal sgt pagi2 lagi dah sampai?!Mesti kau takut bangun lewat lagi kan?!"kau perli Damia.
"EHEM,Excuse me Miss rajin dtg kerja awal pagi2,bukan tu sebabnya okay~"kata Damia sengaja ckp gedik.
"Habis tu,merayu kt bos mintak bonus or gaji lebih?"kau menyampuk.
"Haih,wahai kawanku yg annoying,AKU DENGAR ADE IDOL NK DTG SINI,"Damia bisik kt kau supaya xde sesiapa dengar.
-Kau terkejut sikit dgn dengar apa yg kwn kau ckp-
"Aku nk tanya,"kau keluarkan suara.
"Ape?Kau nk tau sape yg dtg ke nanti??"otak Damia tertanya2.
"Bukan,kau sebenarnya ade kecacatan mental ke?"kau tanya selamba.
"KAU MEMANG NA-"kata Damia terpotong apabila dia ternmpk bos korang tengah tengok korang borak sakan kt depan pintu customer.
"Riuh betul kt depan pintu tu,nasib baik belum ade customer lagikan..."kata bos korang sambil senyum sinis kt korang.
"Ah,uh... Sa-Sasya,c-cepatlah tukar baju,kedai dah nk buka ni!!"kata Damia sambil bergegas ke tempatnya.
-Kau pun tunduk pastu-
"Mianhae..."kau meminta maaf kat bos kau walaupun hari raya belum tiba.
(Penulis ni tengah buat waktu hari raya lol)
Mulalah introduction kau...
🌟
Nama aku Sasya, (nama panggilan je)
Aku sekarang tengah bekerja di sebuah kedai kopi yg biasa2 je untuk duit perbelanjaan aku kat universiti kt sini,Ah lupa...Aku sekarang ada kt korea,mestilah k-pop,k-drama,semuanyalah!Ibu aku dgn Ayah aku sekarang tengah bekerja kt malaysia dlm company yg agak besarlah jugak...
Kwn atau rakan sekerja aku,Damia dia pun hampir sama jugaklah kenapa dia bekerja kt sini.Dia pergi kt universiti yg sama dgn aku dan sebab dia bekerja bukan untuk universiti,tapi untuk consert k-pop kumpulan,ape namanya...Black...Ah! Blackpink.Walaupun dia ni fangirl,tapi dia seorg jelah kwn aku... 😭😭😭
-Hi, Nut disini!
Thank you sebab baca fanfiction mengarut ni!! 😅 Tapi Nut akan cuba sedaya upaya untuk teruskan jalan cite ni.*Sigh*,Fighting!~
YOU ARE READING
𝙱𝚕𝚊𝚌𝚔 𝙸𝚌𝚎𝚍 𝙲𝚘𝚏𝚏𝚎𝚎 𝙿𝚕𝚎𝚊𝚜𝚎𝚞~(K.J.S FF)-𝐎𝐧𝐇𝐢𝐚𝐭𝐮𝐬-
Fanfiction"Weh Sasya,cuba kau bayangkan kalau Blackpink dtg order kau punya coffee...Mesti kau x boleh handle diri sendirikaannn~" "Merepeklah kau ni,mcmlah diaorg akan dtg kt tempat biasa-biasa ni." -Bunyi loceng- Desc: -Sasya bekerja kat satu kedai kopi dgn...