Acinonyx jubatus
Též známý jako Gepard Štíhlí.
Se s přehledem může chlubit titulem nejrychlejšího suchozemského zvířete na světě.Krásu gepardů dokázali ocenit už starověcí Egypťané kteří chovali gepardy jako domácí mazlíčky. V té době se využívali především pro lov
antilop.Gepard je denním lovcem. To díky černým pruhům od koutka oka k tlamě. Tyto proužky pohlcují denní světlo, díky čemuž nemá problémy s ostrým světlem. A napomáhá to gepardům k vidění.
S pojmem gepard královský se můžete poměrně často setkat. Ovšem není to poddruh geparda, ani jiný druh. Jedná se o stejné zvíře jako je gepard štíhlí. Gepard královský je pouze označení druhu zbarvení geparda štíhlého. Dřív si lidé mysleli že toto zbarvení je mýtické stvoření geparda či vzniklo křížením levharta a geparda. To avšak mužem vyloučit, je to podobné jako když je kočka jednoduše mourovatá.
Gepard štíhlí
Gepard královský
Toto zbarvení se vyznačuje především černým pruhem táhnoucí se od zad až po ocas.
Gepard dokáže běhat rychlostí až 120km/h. Z 0 na 100 pak zrychlí za pouhé 3 sekundy. Jejich ocas pak slouží jako kormidlo v tak velké rychlosti.
Předem se omlouvám za gramatické chyby, či jakékoliv překliky, můžete mě upozornit v komentářích. Také můžete napsat další šelmu která by vás zajímala a pokud chcete vědět víc, mužem se klidně pobavit i v soukromém chatu. Doufám že jste se moc nenudili a brzy naviděnou.
ČTEŠ
Tajemné šelmy
Non-Fictionencyklopedie/kniha faktů a zajímavostí o šelmách z celého světa. Šelmy, majestátní stvoření budící respekt i strach. Nevypočitatelní lovci i mírumilovní tvorové. Nádherný cover od @JoyMcGee