Kapitel 13

1K 29 11
                                    

Jag var ute och gick en runda själv, jag ville ränsa huvudet på tankar. Idag skulle Oscar få komma hem igen. Han blev slagen i huvudet med nån hård trä sak, jag visste inte vad men de vet inte vem som gjort det än. Men jag och Hanna vet..

Eyye du där stanna hörde jag bakom mig.

Jag vänder mig om.

Det är ngn tjej runt 13 års ålder. Jag stannar.

Är det du som är hon där Emma, Oscar´s nya syrra? undrar hon.

Mm mumlar jag.

Hon slår till mig i ansiktet.

DU RÖR INTE OSCAR DIN JÄVEL, NU LIGGER HAN PÅ SJUK HUS OCH ALLT skrek hon och börjar gråta, hon sätter sig ner på asfalten.

Jag förstod att det var en foooer.

Jag har inte rört honom det är fan inte jag, det är ngt freak sa jag och blängde på henne.

Okej okej förlåt då, men mår han bra? frågade hon och tittade upp på mig.

Ja han får komma hem idag sa jag.

Va bra, de har inte haft konserter på länge men hälsa Oscar från mig, jag heter Amanda sa hon och reste sig igen.

Okej sa jag och fortsate att gå.

Men förlåt att jag slog dig det var inte meningen skrek hon efter mig.

Lugnt sa jag tyst.

Jag hann bara gå i 10 min innan jag möter den person jag minst vill träffa just nu.

Emma jag måste prata med dig säger han.

Men jag vill inte prata med dig säger jag och ingnorerar honom.

Men snälla förlåt mig för det jag gjort mot dig och Hanna, det är bara det att jag är sur på Hanna för det hon gjort, jag vet att jag har gått förlångt.

Men Felix har du försökt att lyssna på henne så förstår du vrf!! Och ett förlåt hjälper inte mot det du gjort mot mig, Hanna och Oscar! sa jag surt.

Vad har Oscar med detta att göra sa han förvånat.

Du spela inte oskyldigt både jag och Hanna vet, du har slagit Oscar medvetslös, så han är på sjukhus!! sa jag med tårara i ögonen.

VAAA är Oscar på sjukhus? Jag har inte pratat med Oscar sen killkvällen, jag skulle aldrig i hela mitt liv skada Oscar!! sa han med tårar i ögonen.

Men du kan slå tjejer ditt freak sa jag med både tårar i ögonen och ilska.

Men jag vet inte vad som flög i mig jag ångrar det så sjukt, och de jag vill mest nu är att prata med Hanna och se vad hon har att säga sa han.

Jag är inte säker på att hon vill prata med dig sa jag och tittar ner i marken.

Men snälla låt mig följa med och se hur Oscar mår, och ring snälla Hanna jag måste prata med henne sa han och tittade med ett sött leende mot mig.

Mm, vi måste reda ut detta och ta reda på vem som gjort allt detta mot Oscar mumlade jag.

Han gick mot mig och kramade om mig. Vi gick tillsammans till sjukhuset. Felix gick fram till Oscar som låg i sjukhus sängen och kollade på sin mobil.

"OSCAR´S PERS"

Hur mår du undrade Felix.

Bra tror jag sa jag och la ner mobilen.

Du tror väll inte att det är jag som gjort det? sa Felix.

Nej absolut inte sa Oscar.

Men vet du vem det var? undrade Felix.

Nej gud nej sa Oscar och kollade bort. 

Felix tittade undrande på honom.

"EMMA´S PERS" 

Felix gick mot mig som stod vid dörren.

Han vet vem det är, han kollar alltid bort när han ljuger eller vet ngt viskar Felix i mitt öra.

Då kommer Hanna in igenom dörren. Hon ser först glad ut sen blir hon upprörd.

Så är du här för att ärkänna eller säger hon surt.

Hanna det var inte Felix som gjorde säger jag tyst.

Men vem.. börjar hon.

Felix går mot henne.

Jag är så ledsen att jag överreagerat och gjort allt det här mot er och inte lyssnat, jag ångrar det så mkt, men jag är redo att lyssna sa han.

Hanna såg bara förvånat mot honom.

Okej.. jag ville inte säga att jag och Eric skulle se bio för jag trodde att du skulle bli sur, han tittade på mig så jag tittade tillbaka och han kysste mig, jag kysste inte honom!! Jag gillar inte ens honom!! Helt ärligt är han ful och för kaxig så jag fattar inte igentligen att jag gick på bio med honom!! Förlåt mig snälla sa hon och kollade ner i golvet.

Så det är okej att jag går till honom och klår upp honom och frågar vrf han kysste min tjej säger han och tittar på Hanna med en flörtande blick.

Din tjej undrar Hanna.

Felix går mot henne och kramar om henne. Felix kysser henne på läpparna. Hanna leer hon är lyckligare än ngt annat.

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Oct 05, 2014 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

Syster till Oscar Enestad❤️Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon