Keesokkan pagi~~~~
Jaelin POVPukul 6.30 pagi aku sudah bgn. Memandangkan hari ni ada aktiviti jadi semua kena bgn awal dan aku yg paling awal buat masa sekarang.
Aku ambik tuala and baju yg aku nak pakai nanti pastu berlalu kebilik air yg ada didalam bilik ni.
....................
Lps habis mandi,aku keluar dari bilik air sambil mengeringkan rambut menggunakan tuala kecil.
"Eh, oppa dah bgn?? Lama dah ke??" soalku bila nampak Jaehwan oppa yg tgh duduk atas katil sambil pgg baju yg mungkin dia nak pakai nnti.
"Nae.... Tunggu JAelin lama sgt..." jawab Jaehwan oppa sambil menggeliat sedikit.
"Ouh, jinjja?? Mianhae." kataku dgn rasa bersalah sambil berjalan ke arahnya.
"Xpe........ Oppa nak mandi ni." balas Jaehwan oppa sambil berdiri lalu mengusap rambut aku.
"Nae........." balasku. Bila Jaehwan oppa dah masuk bilik air, aku duduk kat atas katil sambil bermain dgn phoneku.................................
Sekarang, kitaorg semua tgh breakfast di ruang mkn yg ada kta hotel ni. Aku mengambil egg toast sandwich dgn hot chocolate.
"Ni je Jaelin mkn?? Cukup ke???" soal Jaehwan oppa yg dtg duduk kat sebelah aku. Dlm pinggan dia ada mcm ii.
"Nnti kalau xcukup, Jaelin pergi tambah la, xpon ambik yg oppa punya je." jawabku.
"Eh, no...... Oppa xkn kasi kalau Jaelin minta... NEver." kata Jaehwan oppa.
"sampai hati oppa............" balasku lalu menyuap egg toast sandwich ke dlm mulut."Jaelin nak ni??" soal Jisung oppa sambil menghulurkan roti yg baru dia sapu dgn nutella.
"Can i??" soalku balik. Sandwich tu dah habis. Perut masih belum kenyang.
"Nae........" jawab Jisung oppa lalu meletakkan roti tu dlm pinggan aku.
"Gomawo oppa...." balasku sambil tersenyum.Aku jeling kat Jaehwan oppa, bila nampak dia pandang aku. Dia hanya tunjuk muka xpuas hati..................>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
"Korg semua dah kenyang??" soal Hyunjae unnie, iaitu org yg akan menguruskan aktiviti kitaorg dn juga merupakan staff kat hotel ni.
"Nae......" jawab kitaorg semua.
"Memandangkan hari ni korg baru sampai.............. Jadi, harini kita xada kn aktiviti untuk korg............. Esok baru kita mulakan aktiviti............. So, korg boleh buat aktiviti sendiri............. Waktu lunch nnti jumpa kat cafe k???" terang Haewon unnie iaitu kawan kpd Hyunjae unnie dn turut seorang staff di sini.
"Nae....................."balas kitaorg semua.Kitaorg masih duduk di tempat kami berkumpul tadi walaupun dua org unnie tu dah pergi.
"Sekarang kita nk buat apa ni???" soal Guanlin.
"Ronda ii nak???" cadang Seongwoo oppa.
"Boleh gak....................." balas kitaorg.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Korg!! Waktu lunch dah masuk...... Jom pergi cafe..." kata Jisung oppa.
"Nae.........." balas kitaorg."Tadi korg buat apa je???" soal Haewon unnie.
"Jalan ii kat sini ii...." jawabku dn tersenyum.
"Haha......... xbosan ke???" soal Hyunjae unnie pulak.
"Bosan la.........." balasku lg.
"Haha.... siannya.... lps ni, korg dibenarkn untuk keluar dari hotel ni... maksudnya jalan ii kat luar la..kat pantai ke..kat mn ii la.. tp jgn jauh ii.." kata Haewon unnie dn kitaorg hanya mengangguk.
"Ok...korg boleh mkn... nnti pape kitaorg update dlm tab yg Jisung oppa pgg tu... bai..." sambung Hyunjae unnie lalu berlalu pergi...
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fiksi Penggemar"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...