"No!"
"Alaa, boleh laa.."
"Kau bawa jelah si Alyssa ni ikut kau. Geli aku tengok dia buat macam tu." tetiba bos Affan mencelah. Bila masa dia keluar?
"Erghh, fine. Cepat sikit." akhirnya aku mengalah. Bersinar muka Alyssa aku tengok. Bling bling getuw AHHAAHAHA.
"Yeayy!!"
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Dari apa yang kau tengok, aku tengah berjalan bersama Alyssa. Dari tadi mulut dia pok pek pok pek. Macam buntut ayam.
"Sayang..."
"Stop calling me sayang."
"I don't care. Ermm tentang haritukan, you cakap you ada idea. You jangan buat-buat lupa."
"Mana ada I lupa."
"So, apa idea you." aku mengeluh. Aku harap apa yang aku buat ni tak terukkan keadaan yang sememangnya dah teruk pun.
"I akan jadi boyfriend PALSU you sampailah ex-boyfriend you tu tak kacau you lagi." perkataan 'palsu' aku tekan supaya dia faham apa yang aku cakap.
"What?! Seriesly?! Oh my god! Happy nya I." jerit Alyssa. Tak lama lagi aku rasa dah pekak telinga aku ni.
"Hey hey.. Jangan nak happy sangat eh. I cakap boyfriend palsukan. Bukannya I jadi boyfriend you betul-betul. Jangan nak beranganlah."
"It's okay. I tak kisah. Lama kelamaan you akan jatuh cinta jugak dekat I sebab I ni kan cantik. Semua lelaki suka dekat I. I je yang jual mahal sebab hati I cuma ada dekat you je." kata Alyssa dengan gedik. Aku rasa nak muntah.
'Masalahnya aku bukan lelaki.' nak je aku cakap macam tu tapi bila difikirkan balik aku kena jaga identiti aku. Tanpa aku sedar, sebenarnya Alyssa dah tahu segalanya.
"Please lah, I takkan jatuh cinta dekat perempuan murahan macam you." kata aku lalu berjalan menuju ke Starbucks. Penatlah aku nak melayan Alyssa ni.
"You!! Tunggulah I." jerit Alyssa. Tangan aku dipeluknya erat. Mata-mata perempuan memandang ke arah Alyssa dengan rasa cemburu. Aku hanya membiarkannya.
Aku menjejakkan kaki masuk ke dalam Starbucks. Alyssa masih disisi aku. Kami cari tempat yang tersorok. Bukan nak buat maksiat ye. Aku ambil tempat aku lalu duduk tanpa banyak songeh. Aku terkejut Alyssa duduk di sebelah aku. Padahal dia boleh je duduk di depan aku. Ni mesti nak menggedik.
Seorang pelayan datang mengambil pesanan. Aku hanya membiarkan Alyssa memilih makanannya. Aku bukannya nak makan pun, dia tu yang pandai-pandai order makanan sekali. Nampaknya aku lah yang kena bayar makanan ni nanti. Banyak jugak yang dia order.
5 minit 12 saat kemudian..
"Sila menjamu selera." kata seorang pelayan sambil membawa pesanan kami tadi. Ada Red Velvet Cheesecake dan kek kelapa atau kek cheese ke satu lagi tu. Aku pun tak pasti.
Aku macam biasa akan order air Mocha dan Alyssa pula air Macchiato. Kek tu Alyssa seorang je ke yang makan? Dahlah ada dua. Bukan kecik kek tu.
"Sayang." akhirnya Alyssa memulakan perbualan setelah mendiamkan diri beberapa minit seolah-olah menunggu malaikat limpas.
"What?" tanya aku malas.
"Buka mulut. I suapkan untuk you." Arah Alyssa seraya menyuapkan sesudu kek ke arah aku.
"Tak payah. I bukannya budak kecik lagi."
"Alaa, sekali je. I tahu you belum makan lagi dari pagi tadi. Cepatlah.. I nak suapkan untuk you."
"Alyssa."
"Please.." kata Alyssa seolah merayu. Ni yang aku lemah ni.
"Fine." akhirnya aku mengalah. Tidak mahu adegan ini diteruskan. Nanti lain jadinya. Alyssa merapatkan kedudukannya dengan aku. Tangan aku ditarik memeluk pinggangnya yang ramping. Apa yang dia nak buat ni?
"Alys--" belum sempat aku nak tanya, handphone Alyssa berbunyi. Tertera nama 'daddy' di atas screen handphone nya. Ayah dia kot.
"I keluar sekejap eh. Daddy I call. Nanti I datang balik." tangan aku dipinggangnya dialihkan.
"Okey." aku hanya mengiakan. Yelah.. Takkan nak halau dia balik terus. Nanti dia bagitahu bos Affan, naya aku. Kena potong gaji sebab halau PA dia. Tapi bila difikirkan balik, bukannya bos Affan kesah sangat pun. Alyssa tu menyemak je. Asyik nak berkepit dengan aku setiap masa.
(Alyssa POV)
"Hello daddy. Kenapa call Alyssa ni?" tanya aku.
"Ehh? Takkan daddy nak call anak daddy sekarang ni dah tak boleh."
"Bukannya tak boleh. Alyssa sekarang ni tengah dating."
"Oh yeke. Dating dengan siapa? Budak tu?"
"Yelah daddy, siapa lagi kalau bukan dia. Daddy sendiri yang suruh Alyssa pikat dia, goda dia. Alyssa tengah buat lah ni. Lagipun haritu ex Alyssa kacau Alyssa lagi, nasib baik dia datang selamatkan Alyssa. So, memudahkan lagi kerja Alyssa nak pikat dia."
"Good. Macamtu lah anak daddy. Daddy tahu Alyssa sebenarnya suka dia dari awal lagi. Daddy dah lama tahu."
"Ermm daddy tak kisah? Daddy tahu kan dia tu perempuan."
"Tak. Daddy suka ada lah. Senang sikit kerja daddy nak hapuskan musuh daddy."
"Thank you daddy!!" aku tersenyum. Aku tak kisah Ness tu lelaki ke perempuan, aku tetap nak dia jadi milik aku sebab hati aku dah jatuh cinta dekat dia sejak pertama kali aku jumpa dia. Senyuman dia, ketawa dia buat aku gila! Aku akan pastikan dia akan jadi milik aku suatu hari nanti. Milik aku sampai bila-bila..
(Ness POV)
"Lamanya dia ni. Aduhh.."
"Sayang, sorry I lambat."
"It's okay. Jom balik. Dah lama kita kat sini." kata aku. Memang betul pun. Dah nak dekat 40 minit aku keluar. Dahlah aku tengah bawa PA bos sendiri.
"Taknak. Makanan belum habis lagi. Tak baik membazir."
"Yelah.." Alyssa menyambung semula memakan makanannya. Aku hanya memerhati. Tangan aku sekali lagi diambil lalu diletakkan di pinggangnya seolah-olah aku sedang memeluk dirinya. Aku hanya membiarkan. Tiada rasa mahu bergaduh. Alyssa kelihatan tersenyum gembira.
🌷🌷🌷
🔖Dalam persahabatan ada tiga perkara yang penting
1.memahami
2.berada saat susah,senang
3.keikhlasan-takenote❤-
.
.
.
.Bersambung..
THANK YOU, NEXT?
JANGAN LUPA VOTE!!
YOU ARE READING
#1 AkU BuKAn LelAki! {Selesai}
AksiyonKisah tentang seorang perempuan yang ditugaskan untuk menjadi seorang bodyguard. Tapi? Ada syaratnya... "Saya nak kamu tukar perwatakan dan penampilan kamu jadi lelaki." - Encik Azwan "Saya terima." - Ness Faizin Bukan bodyguard lah kalau takda caba...