İrlanda= periler ülkesi ve NİALL HORAN :)

389 9 3
                                    

İrlanda Cumhuriyeti ya da kısaca İrlanda. Atlantik Okyanusu'nda Britanya Adaları'nın batısındaki İrlanda Adası üzerinde kurulu Avrupa Birliği üyesi bir ülke. Ve şu anda Avrupa Birliği'nin önümüzdeki 6 aylık dönem başkanlığını İrlanda yürütecek. İrlanda, genel seçimler sonunda Fianne Fail Partisi Lideri Bertie Ahern'in bir kez daha Başbakan seçilmesiyle yeniden gündeme gelmeye başladı.
Sınır uzunluğu: 360 km.(Birleşik krallık ile yani Belfast)

Başkent: Dublin

Cumhurbaşkanı: Michael D. Higgins

Başbakan: Enda Kenny

Resmi Diller: İrlandaca(Galce), İngilizce

Para birimi: Euro

Internet tld: .ie

Telefon kodu: +353

Din: Katolik, Protestan

İrlanda Avrupa Birliğine üye olduktan sonra gösterdiği büyüme performansı nedeniyle Kelt Kaplanı sıfatına layık görülmüştü. 
Ülke'nin resmi dili Galce yani irlandaca ve İngilizce olarak görünsede insanların büyük büyük bir çoğunluğu ingilizce konuşmakta, ancak yaşlı nüfus irlanda'nın eski resmi dili olan galce'yi akıcı bir şekilde konuşmaktadır. Buna rağmen İrlanda Devletinin herhangi bir makamında çalışmak isterseniz mutlaka Galce bilmek zorundasınız. Diğer bir anektot ise trafik levhalarında hem ingilizce hemde Galce olarak rastlayabilirsiniz.
İrlanda'nın %95 Katolik %5'i ise Protestandır. Büyük çoğunluğu dinine bağlı insanlardır. Hristyanlık İrlanda'ya 5. yüzyılda ulaşmıştır. İrlandalıların kabul ettiği Saint Patrick isminde ki aziz hristyanlığı yaymaya başlar. (Ayrıca Latin alfabesininde İrlanda'da yayılması aynı tarihlere rastlamaktadır)Her yıl 17 Mart günü İrlandalılar tarafından Saint Patrick günü kutlanır.
Ayrıca ülkede Bank Holiday olarak bilinen yılın belirli aylarında olmak üzere birçok tatil günü vardır. Bu günlerde okullarda, özel ve resmi dairelerde tatil günü olarak kabul edilir. Bu günler haftasonuna rastladığı zaman haftasonundan sonraki ilk pazartesi günü tatil olarak kabul edilir. Bu da İrlandalıların rahatlarına ve keyiflerine ne kadar düşkün olduğunu gösteriyor bizlere.

Ülke alabildiğine düzdür ve çoğunluğu ovalarla kaplıdır. Ülkeye ilk geldiğimde dikkatimi çeken ayrıntılardan olmuştur. Çoğu internet sitesinde ve ziyaret eden insanlardan İrlanda hakkında ilk duyduğunun şeylerden biri hertarafın yaz kış yemyeşil olmasıdır ki bu %100 doğru olan bir gerçektir. Ülke çok yağış aldığından dolayı bu yeşilliğini kışında muhafaza etmektedir. 

GEZİLECEK YERLER:

Blarney Şatosu
Tam bir turist tuzağı olmasına rağmen şato iyi bakılmış bahçelerle çevrilidir ve görülmeye değerdir. 15. Yüzyıl'ın ortalarında iyi savunulan bir ev olarak inşa edilmiştir. Kılıçlı tek bir adam bile koruyabilsin diye merdivenleri dar yapılmıştır.

Blarney Taşı'nı öpmenin güzel söz söyleme sanatı ihsan ettiği var sayılır. Taş (aslında istilacıların üzerine kızgın sıvıların döküldüğü bir oyuğun eşiği) şatonun tam tepesinde, üzeri açık bir duvarın üstündedir. Taşı öpmek için sırt üstü yatıp birisi sizi tutarken başınızı geri devirirsiniz. Ücret yoktur ama bu akıl dışı efsaneye uyan insanlar sınavı geçtiklerine memnun olduklaı için bahşiş verir. www.blarneycastle.ie

Bunratty Şatosu ve Folk Parkı
Bunratty Şatosu ve Folk Parkı Shannon Havaalanı ve Limerick şehri arasındaki yol üzerinde oldukça stratejik bir noktadadır. 15. ve 16. Yüzyıllardan kalma mobilyaların ve resimlerin toplandığı ilginç bir kolleksiyona sahiptir. Gerisindeki Folk Parkı'nda 10 hektarlık bir alan içinde 19. Yüzyıl'ın sonunda orta batı İrlanda'ya gelen bir yabancının görebileceği tipte yenilenmiş ve tam möbleli çiftlik evleri, kulübeler ve dükkanlar bulunur. Hatta nalbantı, barı, kumaşçısı, gazetecisi ve posta ofisiyle bir köy caddesi bile vardır. Köyün yanında bulunan eski bir İrlanda barı olan Durty Nelly'nin Yeri bütün dünyada taklit edilmiştir.

Ülkeler Hakkında BilinmeyenlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin