Nekoč je v velikem mestu živel nek fant. Klicali so ga Martin Krpan, kajti bil je zelo močan in strah in trepet vseh žeparjev in tatov, pa tudi policajev, ki bi se utegnili spraviti nanj. Toda bil je zelo skrivnosten in nihče ni poznal njegovega pravega imena, niti njegove starosti. Govorilo se je, da je star že sto let in vsi so se ga bali. Večino dni je preživljal v svojem kletnem stanovanju, ponoči pa je hodil ven in se ukvarjal s sumljivimi posli. Nekega dne pa se je mimo njegovega vhoda peljal nek bogataš. Ko je njegova limuzina peljala mimo, je bogataš izstopil, da bi se nadihal hladnega zraka. Pa stopi mimo nek človek. Zaleti se vanj in preden se bogataš zave, je tat že vzel njegovo zlato uro, denarnico in edinstven prototip pametnega telefona. Vse to je Martin opazoval skozi svoje okno in prav nič ni odlašal. Stopil je ven. To bi morali videti! Od sile, s katero je odprl vrata v tej naglici, so se tečaji zlomili in vrata so padla na tla in v njih so nastale udrtine, ko jih je prečkal. Pognal se je za tatom in ga brž zgrabil ter mu preštel vsa rebra. Ko mu je odvzel plen pa ga je za dobro mero še vrgel ob zid najbližje hiše, da se je revež hitro pobral in upal, da ima še vsaj kakšno celo kost. Ko vrne bogatašu stvari, se mu ta zahvali. Toda Martinu to nič ne pomeni. Obrne se in se vrne v stanovanje, prej pa še vrata potisne v zid, da nima več odprtine na njihovem mestu. Bogataš pa pravi svojemu šoferju: »Kako je ta človek močan! Lahko bi nadomestil vse moje stražarje.« Toda kmalu je na to pozabil. Nekega dne pa se je v to mesto prikradel nek tat. Deloval je ponoči, zakrinkan. Za sabo je puščal velikansko razdejanje in na stene nakracan napis Brdavs. Mnogi pogumni moški so mu hoteli nastaviti past, pa so se ob pogledu nanj prestrašili in brž zbežali, kot zbeži miš pred mačko. Govorilo se je, da ima neverjetne moči in nekateri so govorili, da te lahko ubije s pogledom. Bogataši so se bali za svoje imetje, toda obvarovati ga niso mogli. Pa se spomni eden izmed visoke gospode srečanja z Martinom Krpanom. Pošlje služabnike ponj. Toda Martin se brani. »Kar sami se branite, reve! Meni ni mar!« Toda po dolgem prošenju in moledovanju se je končno vdal. Oblekel si je svojo najboljšo motoristično jakno in sedel na motor ter oddivjal na pot, da se je za njim dvigal prah. Odločil se je postaviti zasedo skrivnostnemu lopovu. Ponudili so mu najboljše orožje in najboljša vozila. Toda Martin je vse odklonil in se držal svojega motorja in neke čudne reči skrite v žepu. Sprejel pa je kamere in jih nastavil po vsej bogataševi hiši, čeprav je njegova žena hudo nasprotovala. Toda Krpan je zahteval še nekaj: hamburgerje s krompirčkom, pivo in koka-kolo. Ko so mu postregli so se čudili, kajti Krpan je pojedel toliko hrane, da v Mcdonalsu sploh ni bilo dovolj velikega menija. Po tem dogodku je nek domiselni trgovec poimenoval ogromno količino kar Krpanova mera. Zvečer se je namestil za računalnik in na zaslonih pregledoval posnetke kamer. Prvo noč ni bilo nič, pa tudi drugo in tretjo ne. Četrto noč pa je tat udaril. Toda Krpan je bil pripravljen. Ko je slišal korake je vstal in prižgal luč in tat je pobegnil. Martin je skočil na motor in se pognal za njim in po tem dogodku so posneli film z naslovom Mega hitri Martin. Zgledalo je, da ima tat prednost, toda Martin je spretno vozil po uličicah in ga na koncu dohitel. S spretnim gibom je zapeljal predenj, da je tat ostro zavrl in poletel v zrak. V zraku ga je Martin ujel za rob jakne, toda zadrga se je odprla in tat je zdrsnil iz nje. Trdo je padel na tla, ker je Martin namreč še vedno vozil, vendar se je vseeno pobral in hotel zbežati, toda Martin je brž uporabil svoje orožje: električni paralizator in tatu ohromil. Ko so policisti prispeli, so našli tatu zvezanega z izpraznjenimi žepi. Martin mu je grozil dokler ni izdal kam je skril plen. Policaji so vrnili vso ukradeno blago, Martin pa je bil deležen posebne nagrade in z denarjem, ki ga je dobil je odprl trgovino z elektroniko. Toda to še ni bilo vse. Hčerka bogataša se je zaljubila vanj, toda njegova mama Martina ni marala, zato je ta hčerka pobegnila, da bi skupaj z Martinom živela v njegovem stanovanju. Toda Martin jo je grobo zavrnil in ji strl srce. Vrnila se je domov in bila še nekaj časa žalostna, toda konec je bil vseeno srečen saj je bil zloben Brdavs v zaporu.
YOU ARE READING
Martin Krpan 21. toletja
ComédieKratka zgodba, ki sem jo nekoč napisala za natečaj, ki govori o Martinu Krpanu današnjega časa.