06

43 2 0
                                    

「 🎸 」

Tűkön ülve vártam, hogy ténylegesen nekikezdjen Sunwoo a Detroit Became Human elnevezésű játéknak. Bevallva az őszintét, nem sokat hallottam erről, éppen ezért keltette fel ennyire az érdeklődésemet. Kényelembe helyeztem magamat a fotelemben, ahogy az ölembe húztam a laptopomat. A videóból eddig csak a töltőképernyő látszódott, ami egy idétlenül villogó kör volt, amely kis szünetekkel folyamatosan forgott. Nem tudom már, hogy miként vettem észre, hogy egy szimpla kör forog, de valahogy csak az láttam és semmi mást. Teljesen a hipnózisa alá kerültem, ahogy bámultam. A fejhallgató a fejemen volt, és kissé megbabonázott a nyugis zene, ami valami klasszikus, szimfónia szerű dolog volt.

Mielőtt véglegesen áldozatául estem volna az ördögi körnek, a betöltő kép helyett megjelent egy fekete kép, majd hirtelen begurult Sunwoo a székével. Apró, megterhelt félmosoly volt az arcán, mégis integetett, mintha minden rendben lenne.

– Sziasztok, Napsugaraim – köszönt vigyorogva, miközben a kamerának gesztikulált. Mondata után egyből elhúzta a száját, és kinevette saját magát. Úgy gondoltam, hogy aminek nevezett bennünket – nézőket – az igazán aranyos volt, a maga módján, de valahogy nem illett bele a csatornába. Néha viszont nem esett volna rosszul, ha valaki így szólít. – Csak vicceltem, srácok. Ez a megnevezés túl langyos nektek, és még nekem is!

Szorgos hangyákhoz hasonlóan kattintgatott, állítgatta a közvetítés megjelenését. Néhány másodperccel később a Twitch chat megjelent a képernyő jobb oldalán, éppen Sunwoo feje mellett. Épphogy odanéztem, hamar elkezdett felrobbanni a csevegés a barátainak köszönhetően. Milyen jó lehet neki, hogy még streamelés közben is ennyire támogatják őt.

╔══════╗
közvetítés chatje
╚══════╝

wonderhwall😎
akárcsak te

sonyericsson
pontosan!
a Naphoz hasonlóan meleg vagy

hakushi
GLHF
(szívesen lennék a napsugarad, haha)

(csak viccelek)

sonyericsson
ja, mi is csak vicceltünk
tudod, hogy szeretünk, Sunny

suntv
jól van, a csatornán nincs semmi személyeskedés
inkább figyeljétek a sztorit

═══════

A SunTV streamere eleresztett egy igencsak őszintének tűnő nevetést. Nem túl hangos, de rendet parancsoló dorgálása arra késztetett, hogy a chat helyett inkább a képernyőt nézzem, s lessem, mi történik ott. Inkább ki is ikszeltem azt az ablakot, hogy ne vonja el a figyelmem az, amit a többiek csipkelődve megemlítenek.

Miközben beállította a játék minőségét, a hangokat, hogy hol jelenjen meg ő a stream közben, a konzol érzékenységét és a többit, elkezdett beszélni, konkrétabban mesélni:

– A Detroit Became Human egy francia eredetű játékfejlesztő stúdió keze által 2018-ban látott napvilágot, leginkább interaktív és történetközpontú játék. – Ahogy visszatért a menübe, csak úgy telenyomta a fejünket információ morzsákkal, amit sosem hagyott eddig ki egyetlen egy új játék kezdeténél sem. – Nagy hangsúlyt fektettek a karakterek felépítésére, éppen ezért egy apró döntés is változtathat a végkimenetelen. Bár utánaolvasás szerint, a játék bármelyik karakter halálával együtt is folytatódik, tehát nincs úgymond igazi „game over", hál' isten, nem tudom elrontani az élményt.

Kattintgatott még párat, húzta a kis kockát, amiben ő volt, végül Sunwoo a jobb alsó sarokban kötött ki végleg, a feje felett pedig a feliratkozások és a többi értesítés ugrált.

– A közeljövőben játszódik, a cím is sugall valami emberségre utaló dolgot, vagy éppenséggel egy nem emberi dologra utal. Szerintetek?

Először egy fura, tökéletesnek tűnő, szőke hajú nő jelent meg, aki köszöntötte a játékost és vele együtt a nézőket is. Androidnak vallotta magát, ami teljesen elképesztett. Eddigi életem során még sosem gondoltam mesterséges intelligenciára, főleg nem olyanra, ami teljesen önálló és majdhogynem emberi hatású.

Sunwoo gyorsan lezongorázta a bevezetést, de aztán eszébe jutott, hogy a feliratokat még nem állította be, és csekély angol tudásával talán nem lesz a legjobb. Szerencsére sikeresen koreaivá változtatta a feliratokat, de valahogy a rendszer nem engedte a hangot állítani, így maradt az angolnál.

– Bocsika, ha nem fogjátok érteni annyira, mint a saját anyanyelveteket – kért elnézést egyhamar, miközben utolsó pontban beállította a profilját, azaz, hogy a játék milyen nehézséggel működjön, mivel ezt is elfelejtette – tudtunkra adta, miközben káromkodott picit. – A kedvetekért megpróbálom a lehető legtöbbet lefordítani szóban is, már amennyire tudom!

A chatre néztem, ami azonnal megtelt üzenetekkel. A rövid kis üzenetek arra biztatták, hogy csinálja, ahogy óhajtja. A maradék pedig szinte könyörgött a koreai szövegért. Csendben kuncogtam magamban. Nem vallottam magam tökéletes angol tanoncnak, de kíváncsian vártam, hogy hallhassam Sunwoo szabad fordítását ebben az androidos témában. Igazából bármi érdekelt volna, ami vele kapcsolatos.

Újból megjelent a játék töltőképernyője, mialatt a streamer elkezdte ecsetelni azon a mennyei hangján, hogy miként is jutott hozzá ehhez a játékhoz. Az apja egyik munkatársától kapta, akinek a nagyobb fia egy videojáték üzletlánc tulajdonosa. A tulajdonos fiú úgy gondolta, hogy Sunwoo örülne ennek a játéknak, mivel az ő korában, az ő helyében örült volna egy ilyennek, így az apjával elküldte. Volt egy apró hátsó szándéka is a tettével, ugyanis ez egy éppen piacra dobott újgenerációs, teljesen a jövőre épülő PS6-hez tartozó játék, így reklámozni szerette volna a terméket. De Sunwoo egyiket sem bánta, kíváncsi volt arra, hogy vajon mit rejt számunkra a jövő.

– Hűha, úgy néz ki, hogy egy androidot kell majd irányítanom – lelkesedett egyből Sunwoo, amint megjelent egy teljesen normális kinézettel rendelkező srác a liftben, csak egy apró kék karika villogott a halántékának a jobb oldalán. A liftben éppenséggel az ujjain egy érmet táncoltatott végig. Egész érdekes látvány volt, talán Kevinnek is menne, mivel ügyesen forgatta a dobverőket. – A háttérzaj igencsak hatásos. Látjátok, hogy égnek állnak a szőrszálak a karomon?

És akkor hűen magához, a kamera elé tartotta a karját, ami néhány másodperc múlva a szőrszálaira fókuszált. Éreztem, hogy engem is kiráz a hideg. Vajon milyen lenne covert csinálni ebből a zenéből?

– Úgy tűnik, valami baleset helyszínén vagyunk. Egy családnál. Juj itt egy hal, mentsük meg? – Folyamatosan beszélt, miközben játszott. Ahogy a karakter a kezébe fogta a halat, egy pillanatra a chatre nézett, várta, hogy a nézői döntsenek helyette. Mivel a legtöbben a SAVE szót spamelték megállás nélkül, így Sunwoo is emellett döntött. Ekkor megjelent egy kis felirat, ami azt írta software instabilitás, mire a streamer hangosan elordította magát. A játék háttérzaja egy nő siránkozását tartalmazta, ami Sunwoo ordításával egészen idegesítővé vált.

– Hoppá, ne haragudjatok, csak egyáltalán nem számítottam, hogy egy hal megmentése is ilyen hatással lehet az általam irányított androidra – magyarázta meg a történteket, majd szerényen, megbánóan a kamarába mosolygott. Részemről rendben volt, én már akkor megbocsátottam, mikor a kamarába nézett. – Várjatok, itt egy nő, aki azt kéri tőlünk, hogy mentsük meg a kislányát. Hm, kiakadt, mert androidok vagyunk...

Sunwoo teljesen beleélte magát a szerepbe, el is szomorodott, amiért az androidnak esett a nő. Láttam rajta, hogy magára vette azt, hogy a síró nő nem tekintette őt igazi embernek. Kicsit még én is sértettnek éreztem magam. Elképzelni sem tudtam, milyen lehet egy mesterséges aggyal élni.

– Ajaj, mit válasszak? – szólta el magát hirtelen, néhány másodperc után. Mint kiderült, a kislány kint volt az erkélyen, akármelyik pillanatban le is eshet, de a streamer karakterét szinte semmibe vették a rendőrök, akiket szintúgy a kislány megmentésére küldtek ki.

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Sep 10 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

TEXT ME BACK ˢᵘⁿʰᵃᵏDonde viven las historias. Descúbrelo ahora