O této městské legendě slyšel snad každý obyvatel Japonska. Původní verze popisuje nádhernou ženu samuraje, jenž mu byla často nevěrná. On ji proto rozřízl ústa a dodal „Teď už si nikdo nebude myslet, že jsi krásná.”
Nejrozšířenější verze ale vypráví o manželském páru. Z prvu se to zdálo jako klidné a spokojené manželství, za oponou však byla realita úplně jiná. Muž byl na svou ženu agresivní a žárlil na každého, kdo okolo ní jen prošel. Došlo to až tak daleko, že jí zakazoval opouštět jejich dům. Jednoho dne ji zahlédl, jak se usmála na cizího muže a jako trest ji rozřízl tvář od ucha k uchu a ona na následky zranění zemřela.
Od té doby prý děti, které se toulají v noci po ulicích samy, mohou narazit na ženu s maskou, což není v Japonsku neobvyklé. Lidé se tímto způsobem chrání před nemocemi a smogem. Ovšem tato žena je podle legend duch Kuchisake Onny, nazývané Onryó, jenž se mstí za svůj krátký život, který musela žít ve strachu a utrpení. Pokaždé se zeptá na stejnou otázku – “Watashi-kirei?” (“Jsem krásná?”)
Pokud dítě odpoví, že ne, bude zabito nůžkami. V případě, že odpoví ano, žena si sundá masku, odkryje tak svou znetvořenou tvář a řekne: “Kore Demo?” (“A teď?”) V případě, kdy uslyší odpověď „ne”, rozdělí svou oběť na dvě půlky. Když dítě odpoví, že ano, Kuchisake Onna mu rozřízne tvář tak, jako má ona sama, ale dítě má šanci přežít.
Poté její duch zmizí.
Pokud odpovíte něco jiného, čeká vás jistá smrt. Útěk vám také nepomůže – duch se opět zjeví před vámi. Podle některých verzí můžete Kuchisaku Onnu odlákat házením ovoce nebo sladkostí, ale účinnější je prý zopakovat slovo pomáda. Pokud se jí zeptáte, zda jste krásní vy, nebo odpovíte, že je průměrně hezká, získáte čas na to zmizet, jelikož bude dlouhou dobu přemýšlet.
První zmínky o této legendě se zde objevily v roce 1979. Tato legenda byla dokonce i několikrát zfilmována a jednu dobu byla v Japonsku natolik rozšířená a vytvořila tak obrovské davové šílenství, že některé školy nařizovaly dětem chodit domů jen s doprovodem nebo po skupinkách.
ČTEŠ
Japonské Legendy ✓
HorrorJaponské legendy. Jak lépe začít stránku se strašidelnými příběhy? ---------- Umístění: #5 v strašidelné - 30.1.2020 (teda aspoň toho dne jsem si toho všimla)