Balai Polis Seoul
12:00 tengah hariMinhyun dan Changwook masih lagi berada di balai.. Itu kali pertama balai polis itu sibuk hingga melangkau kes² yang lain . Orang yang datang buat repot pun ramai menunggu..
Daripada semalam lagi mereka menunggu ,namun tiada lagi kata putus untuk pulang.
Minhyun pandang pada lampu yang ada di atas atap balai , malap sentiasa..
Seorang anggota polis datang ke arah mereka berdua..
"Minta maaf banyak², kami ada masalah besar . Pusat bekalan elektrik berlaku kemalangan dan meragut banyak nyawa. Kami pihak polis sibuk mencari punca kemalangan itu dan cuba bantu pihak hospital cari ahli keluarga si mati.. Terima kasih kerana sudi menunggu." Polis. Mereka berdua sekadar senyum.
"Arrrr... Boleh saya bantu?" Soal polis.
"Mungkin tuan tahu ini kes apa. Adik saya diculik. Pagi kelmarin , ada seorang gadis call saya, dan jelas perempuan yang call itu adik kandung saya.." Minhyun
"Siapa nama adik awak?" Polis ..
"Lyia... Hwang Lyia ."
"Lyia ? Sekejap? Bukan ke.. Detektif Kim! Sini jap.." Polis itu memanggil rakan sekerja nya yg ada di hadapan merayau ke hulu ke hilir balai.
Detektif Kim itu datang dan duduk di sebelah rakan nya itu.. Polis itu sibuk bisik sesuatu kepada Detektif Kim hingga riak mukanya seakan paham dan mengerti apa yg diperjelaskan nya.
"Bukan ke kes adik awak ni sudah lama ditutup?" Detektif Kim.
"Yaaa... Sudah ditutup.." Minhyun, sambil angguk kepala nya.
"Adik awak call? Bukan ke dia sudah mati?" Soal detektif itu lagi.. Seram sejuk mula dampingi rakan sebelahnya.
"Ye.. Saya pun pelik tuan.." Minhyun. Changwook hanya memerhati..
"Bila panggilan itu awak terima..?" Detektif Kim
"Kelmarin. Saya berharap tuan berdua siasat nmbor yang call saya ni.." Minhyun serah sehelai kertas yng terkandung nmbor itu.
"Kami akan siasat . Kemungkinan ia mengambil masa yang lama kerana masalah tenaga elektrik digunakan berkurang akibat kemalangan itu.. Buat masa ni, saya tak dapat tolong encik berdua. Saya berharap encik faham dan pulang dulu. Jika dapat dikesan , kami sedia menghubungi." Detektif Kim..
Changwook dan Minhyun angguk kepala.
_______________________________________
3:16 pmKembali ke bilik bawah tanah. Keadaan sunyi seprti biasa. Bangkai haiwan masih ada di situ lalat juga datang tanpa dijemput.
Lyia yg terlekat di dinding masih tidak sedarkan dirinya.
Bunyi pintu dari atas sana terbuka menyebabkan Lyia tersedar dari pengsan. Dia pandang sekeliling dan pandang pada pagar yg masih terkunci di sebelah kanan nya. Bayangan seorang lelaki berjalan dengn cahaya dari belakang , sukar untuk kenali siapa itu..
"Jackson..." Lyia hanya terfikir lelaki yg datang itu Jackson. Lyia cuba gerakkan badan nya dengan perlahan.. Lengan yg luka dan berdarah tidak dihiraukan..
Lyia mencapai pintu pagar terkunci itu, baru sahaja pagar itu dibuka , lelaki itu terus menuntut di hadapan Lyia..
Lyia memegang lengannya, pandang pada wajahnya yg masih berselindung dengan gelap.
"Jackson... kenapa saya dikurung ? Keluarkan saya!" Menangis Lyia ,kepalanya menuruni di lengan 'Jackson'
"Ni aku lah ..." Lain semacam je suara 'Jackson' ... Lyia pandang lelaki itu.. Nak dikatakan suara itu milik Jackson bukan , suara Mr.Lay juga bukan.. Tapi, suara itu juga pernah didengari nya.. Tapi siapa?
YOU ARE READING
Killers (Psycho) 2
HorrorTOLONG AKU ! AKU DICULIK ! AKU TAK TAHAN LAGI ! AKU DISEKSA ! AKU TAK SUCI LAGI ! AKU JADI BAHAN PEMUAS NAFSU DIA! AKU DAH SERIK ! AKU BENCI DIA ! DIA MENGANIAYAI KAWAN AKU ! DIA SEKSA KAWAN AKU ! DIBUNUH ! DITIKAM DENGAN KEJAM ! SANGGUP KAU SEKSA P...