-Здравейте Рейчъл! Заповядайте, настанете се удобно.
Пред погледа на Рейчъл имаше един кожен сив стол , едно дървено бюро и мъж , който очевидно не бе спал от няколко дни.
-Благодаря - кротко отвърна тя , сядайки на кожения стол.
-Желаете ли нещо за пиене ?
- Дойдох да говорим за случилото се , нямам особено много време , така че ще се справя и без питие.
Човекът отсреща се надяваше да чуе точно това. Отвори шкафчето под бюрото и извади една снимка, която някой от неговия персонал бе направила преди години.
-Предполагам и виждам сте наясно защо ви повиках,плъзгайки снимката по бюрото. Тази жена случайно да ви е позната?Рейчъл взе снимката. В ръцете си държеше лице, което не се забравя. Сигурно щеше да го помни до края на дните си. Знаеше коя е , какво е направила , какво й се е случило. Рейчъл може би знаеше самата истина. Освен като медицинска сестра, Рейчъл се е занимавала и с психология. Помагала е на хора с проблеми , които се доближавали до малка степен до тези на Мария. Аматьорската й практика бе напълно недостатъчна , за да може да се доближи въобще до този объркан и разбит човек.
След дълга пауза , взирайки се в снимката тя отговори с чист и спокоен тон.-Да, това е Мария Фейбър.
- Чудесно! Ще разкажете ли какво знаете за тази жена, имайки предвид обстоятелствата. Всяка информация за живота и нрава на нашите пациенти е добре дошла. Доколкото съм информиран, надявам се не се лъжа , вие самата сте работили в болницата , в която тя преди е пребивавала. Частна клиника.
-Всъщност ще ми трябва чаша вода , ако обичате.
Тялото и настръхна. Тази жена не бе просто луда , тя бе нещо друго. Нещо невиждано. Феномен в медицинските книги и практика.
Обект на години изследвания. Изкусен манипулатор.-Да , разбира се.
Човекът се изправи , изглади ризата си с ръце и тръгна към съседната маса , където имаше стъклена бутилка пълна с вода. И няколко стъклени чаши. Напълни я до половината и се върна с бавна и премерена крачка към стола си. Знаеше , че д-р Рейчъл няма никакви други ангажименти. Затова използваше добре доказаната тактика- загуби времето на отсрещния .Рейчъл отпи съвсем малка глътка и пое дълбоко въздух.
- Работех в клиниката от самото й отваряне. Бях свидетел на всякакви гледки. Богаташки деца оставени на психолози за борбата против наркотичната абстиненция. Деца , които са се опитвали да се самоубият неколкократно. Клиниката наистина притежаваше един от най-елитните отдели заедно с екипът от доктори , които работеха върху житейските пъзели на хората и заедно с тях се опитваха да ги наредят отново, макар и с много белези. Мария Фейбър бе изпратена при нас една вечер след като полицията е била сезирана от анонимно обаждане за цитирам " отварителна смрад в хода на апартамента" , в който г-ца Фейбър е живяла...
-Съжалявам , че ви прекъсвам , но тя не е ли живяла със своето семейство в къща в изискания квартал , който предполагам се досещате , тук не са много.
VOUS LISEZ
Бял Катран (BG)
Mystère / ThrillerМария Фейбър е на крехка възраст , когато попада в красивия капан на любовта. Нейният син е в кома. Мъжът на мечтите й я напуска , а по-късно умира в нещастен инцидент. Но дали това бе истината ? Потресаваща история оплетена между любовта и човешка...