Rufina lekas bersiap tatkala mendapat keizinan oleh Saif untuk memberikan dia keluar.
Ketika dia menyediakan makanan malam dia mendapat panggilan dari Razman.. Katanya ada hal penting ingin berjumpa..
Style nya kali ini tidak lah terlalu menonjolkan dirinya mafia hanya sederhana sahaja.
Sempat dia berjumpa Saif di tepi kolam yang sedang memandang langit malam.
"Ermm.. Awak saya pergi dulu tau.. Jangan tunggu saya"kata Rufina.
"Awak sebenarnya nak pergi mana ni? "Soal Saif membetulkan badannya di atas kerusi malas itu.
"Ada hal sikit.. Nanti jangan tunggu saya.. Saya balik lewat sikit. "Balas Rufina tanpa mendengar balasan dari Saif dia melangkah pergi.
Asal plannya ,kononnya tunggu teksi tapi sebalik nya dia menuju ke hujung lorong banglo itu yang mempunyai pondok sebalik semak di hujung itu.
Tergesa gesa dia membuka pintu pondok kecil itu.
Terbuka sedikit pintu dan terus memlulu masuk.
"Rindunya aku dekat kau wahai motor ku.. "Aksi drama Melayu sedang berlasung.
selesaimenghidupkan enjin dan memastikan pintu pondok terbuka lias.. Lekas dia memulas minyak keluar dari pondok itu.
"Aduhh…manalah Minah ni…"entah keberapa kali Razman sudah katakan itu.
Zoom!! Zomm!!!
Bunyi pun sudah tahu siapa punya motor.
"Aik…merajuk ka? "Soal Rufina tersengih sengih.. Sempat dia menyuapkan buah potong .
"Ni lah yang lambat sangt tu.. Boleh pula dia singgah kedai"bisik Razman.. Pantas dia merampas kawan yang berisi buah itu .
"Engkau………"satu potongan masuk ke mulutnya.. Rufina hanya memandang buah itu masuk kemulut Razman..
Masam mukanya melihat Razman menguyah dengan merasa kesedapannya.
"Janganlah…"sambung Razman sebelum satu lagi potongan buah masuk lagi.. Kali ni yang besar buah potong itu.
Makin masam muka Rufina.
"Bagi aku …"lagi satu.
"Tunggu kau……"sambung lagi Razman.
"Nah"kata Razman memberikan cawan yang sudah kosong ke Rufina.
Rufina menyambut dengan memandang isi cawan itu.
"Alo.. Alo.. Alo.. Kawan aku ni.kesian dia ..tapi tak wei. Selamat buah itu dalam perut aku nikau jangan risau lah" balas Razman menepuk perutnya itu.
Rufina menghempuk cawan itu ke atas kepala Razman.
"Weii..!! Nasib tak ada serbuk asam tu.. Kalau tak"Razman mengeluarkan peluru di poket seluarnya.
"Nak…"Rufina pula mengeluarkan pistol di belakang badannya yang terselit di seluarnya.
"Jadi.. Bukan keluarga Saif lah yang bunuh family aku?"Serius wajah Rufina di meja kosong diatas itu hanyalah sehelai gambar.
"Yer.. Dan didalam gambar itu ada lelaki kan? Lelaki itu lah yang membunuh family kau.. Dan dia berada di luar negara ni.. "Balas Razman memandang Rufina.
Sekarang mereka di kawasan tengah hutan satu sau nya cara hendak masuk keluar di sini hanyalah Rufina ,Razman dan mafia mafia yang kenal mereka sahaja tahu jalan masuk keluar di situ.
"Di mana? "Soal Rufina.
"Dia berada di…"
Rufina yang baru masuk ke bilik tidur Saif.. Ternampak Saif tidur di atas katil itu.
'Nyenyak monyet ni tidur aik?'bisik hatinya.
Terukir senyumnya di bibir tatkala melihat wajah mania tidur Saif itu.
Gelap rumahnya, yelah balik lewat pukul 2:30 pagi.. Semua tidurlah.
Langkahnya diatur ke bilik air.
Selesai mandi dan tukar baju langkahnya ke katil pula.
Penat badannya setelah berbual dan berbincang dengan Razman.
"Esok kau jumpa kawan aku ni.. Nama dia Ryna dia ni penyiasat juga.. Dia kenal kesemua gangster dan mafia.. Sebab kalau ada majlis rasmi group-group mafia ni memang tak sah kalau tak ada dia..lebih mudah la kau nak kenal siapa lelaki itu.nanti aku bagi location okey"kata Razman melemparkan sebuah sampul.
"Sampul ni pula kau bagi dekat dia "kata Razman lagi.
Suara itu hilang tatkala Rufina terpandang sampul di beg galasnya.
Esok dia harus menjumpa wanita itu untuk membongkar kesemua misteri ini.
Tapi esok dia harus berjumpa bossnya dahulu.
Next. ❤
Sorry kalau bab ni slow dan boring. 😒. Okey.
"Engkau kalau nak bagi diaorang hidup lagi.. Kau galang ganti nyawa mereka!!!"~boss.
"Siapa lelaki semalam? "~Saif
"Itu tiada kena mengena dengan awaklah!! "~Rufina.
"Ingat Rufina aku akan bunuh kau!! Dan sampai bila aku nak tunggu fail itu nak ada di tangan aku, hah?!!"~boss
"Jangan ganggu saya!! "~Saif..
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomansaDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...