Terkeruk-keruk dahinya tatkala satu angin hembus dimukanya.
Rufina mengosok matanya beberapa kali.
"Opocot!! "Terjerit kecil Rufina tatkala matanya celik dan muka suaminya seinci dari dimukanya.
"Bangun pun!! "Segih dibibir Saif.
"Awak tiup kenapa? Kalau yer pun nak bagi saya terjaga,bangun tak payah la…tiup"marah Rufina tangannya masih mengosok matanya.
"Dah tu nak saya buat apa? Singgah air panas dekat muka awak.. Jangan kata bangun, terus mandi sayang saya nii kang"balas Saif, sempat menolakkan beberapa helai rambut dipipi isterinya kebelakang telinga .
Rufina sudah masam mukanya.
"Dah dah …jangan nak masam sangat.. Nantikan awak dapat'hadiah' dari saya kang nak? "Terdengar perkataan 'hadiah' Saif. Lekas matanya segar.
Langkah larinya menuju terus bilik air.
'Tau takut'bisik hati Saif. Tersengih dia.
Selesai mandi, Rufina baru teringat..
'Alamak.. Tadi masuk terus terjah aja, sampai lupa baju salin.. Aduhh'jerit hatinya.
"Awak jangan risaulah.. Saya dah cari baju awak ,nah"dari celah pintu sudah tahu suara siapa.
Lekas dia membuka pintu bilik air itu sedikit.
Masuk tangan Saif dengan mengenggam pakaiannya.
"Thanks"balas Rufina cepat dia menyarug pakaian itu.
'Hais.. Baju dalam pun dia carikan!! 'Jerit Rufina.
Malu kerana Saif sudah melihat baju dalam nya.
Keluar sahaja dari pintu bilik air.. Ternampak Saif yang sedang membaca komik di balkoni.
Siapa cakap lelaki dewasa tak minat komik romantik hah? 😂😂..
Langkah nya perlahan lahan menuju ke balkoni.
"Tak payah malulah dengan saya.. Saya suami awak ,awak pula isteri saya.. Pakaian awak ni saya da scan lah.."slumber kata itu keluar dari mulut Saif.
"Boleh saya tanya? "Soal Saif dengan berwajah serius.
"Okey…tanya lah"balas Rufina yang mengangkat kening sebelahnya.
"Siapa lelaki semalam yang awak bergurau senda sangat tu…?"soalan itu benar benar membuat Rufina tercengang sedikit.
"Ma…macam mana awak tahu?"Hampir tergagak dia menyoal balik.
"Jangan mempermainkan saya Rufina.. Saya ikhlas khawin dengan awak. Lepas saya lafaz nikah saya dah janji dengan diri saya untuk menjaga awak hingga nyawa saya.
I'm really love you!! Tapi apa saya dapat.. Saya dapat hanya dengan wajah kepuraan awak sahaja yang dari luar menyukai saya tapi didalam sekeping hati yang tiada untuk saya"pilu suara Saif melafaznya.
"Jangan tipu diri awak Saif!!"tengking Rufina menunding jari kemuka Saif.
Cukup geram dirinya jika orang menilai dirinya yang bukan dirinya sebenar.
"Saya melaksanakan janji kita.. Awak dah lupa janji kita.. Hei!! Saya letakkan janji awak tidak sesekali menjatuh cinta dengan saya.. Apa yang kita buat depan parents awak adalah lakonan bukan itu saya katakan, dan awak pun setuju.
Sekarang awak nak putar belitkan kata kata dan janji kita"cukup marah dia hingga rundingan dimuka Sf tidak diturun turunkan.
"Kalau saya cakap saya nak tarik balik apa awak nak buat? "Soal Saif menlangkah kedepan, makin dekat jari yang menunding dimuka nya tadi hampiri.
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...