The First Day

124 8 0
                                    

Som vanligt så sitter jag och Wilma längst back i bussen och lyssnar på musik. Det har bara blivit en vana som inte går att bryta. Wilma sitter och skriver med Alex. Hon är en av oss två men tyvärr så går hon inte på våran skola längre hon bor inte ens i Göteborg längre... Hon har flyttat till Stockholm nu och har börjat på en skola där istället.

//spolar fram tills dom kommit fram till skolan\\

Vi går in igenom dörren till vår korridor och som vanligt möts man av en blandning av olika Victoria Secret parfymer.

*pling* det var Wilmas mobil som plingade till och hon plockade snabbt ut den ur sin ficka. Jag läste lite över hennes axel.

//Hoppas att vi kan träffas snart ❤️ saknar dig skit mycket 😔\\ Alexandra 🌸\\ stod det på skärmen. Wilma svarade lite snabbt och går till sitt skåp och jag till mitt.

"Hej Moa poa!" Ropar en bekant röst som jag inte vill höra. Jag låstas som att jag inte hörde honom.

"Moa snygging kom hit nu!" Ropar han igen och jag tittar åt sidan där han sitter i en soffa och bankar på en ledig plats jämte honom.

"Nej tack! Vill inte sitta jämte en Idiot!" Ropar jag tillbaka och jag kan höra hanns kompisars reaktioner.

"OHHHH, hon dissade dig precis bror!" Säger don högt och jag kan höra några visslingar bakom mig.

"Kommer du eller?" Frågar jag Wilma när jag kommit fram till hennes skåp.

"Jadå en sekund" säger hon och tar fram sin mobil lite snabbt och skriver något innan hon lägger ner mobilen i sin back ficka och sedan smäller hon sin skåp dörr innan hon joinar mig och vi börjar gå till lektionen.

//under lektionen\\

Jag sitter längst back i klassrummet helt ensam det har blivit som vanligt att jag sitter ensam. Wilma sitter med Zenna som hatar allt och alla i skolan. Förutom sin lilla klick hon har, dom har något speciellt som jag och Wilma absolut HATAR med dom.

"Du... Moa förlåt för innan..." Hör jag Max säga.

"För det på rasten menar du?" Frågar jag och tittar på honom.

"Mm, det var en dare mina kompisar gav mig 'säger vi' så förlåt" säger han och ger mig sin lipläpp men på mig funkar det inte.

"Nej jag förlåter dig inte, plus jag hörde att du sa 'säger vi' innan så NEJ" säger jag och tittar ner i mitt skriv block som jag kladdat it.

"Men Moa snälla jag menar det" säger han tyst. Jag har inte ens märkt att han flyttat sig från sin bänk kompis Sam till mig.

"Men nej Max jag vill inte förlåta dig för jag vet vad som kommer hända" säger jag och tittar surt på honom.

"Men det var innan jag har ändrats" säger han och ler.

"Mm, visst. Så nu kan du gå" säger jag och sparkar av honom från stolen så att han ramlar ner i golvet och alla stirrar på honom, förutom vår lärare Daniel som är inne i en bok han har framför sig.

"Fine, men du kommer ändra dig ganska snart ändå" säger han och ler elakt mot mig.

"Mm, nej" säger jag och flinar mot honom.

"Jo" säger han när han satt sig på sin plats.

//efter lektionen\\

Äntligen slipper jag Max som är en dum idiot.

"Moa! MOA! Jorden till Moa hör du mig?" Säger Wilma högt medan hon viftar med sin hand framför mig.

"Oj sorry" säger jag och kommer tillbaka till nuet.

"Det är alltid såhär efter första lektionen, vad är det med dig!?" Säger hon högt och det blir tyst i korridoren.

"Jag vet inte..." Säger jag och börjar gå till mitt skåp.

"Men försök att sluta då" säger hon.

"Jag kan bara inte" säger jag och smäller igen mitt skåp och låser.

Jag går till en soffa vi har i vår korridor och sätter mig ner, jag lägger mitt huvud i mina händer och tänker noga efter. Varför gör jag det där varje gång vår första lektion slutar?

*Ding* min mobil plingar till och jag tittar på skärmen. //🌸Alex🌸\\ Alexandra självklart är det hon som messar mig. Jag läser om och om igen vad det är som står.

//du har ingen aning om vad som kommer hända er imorgon 😱❤️❤️\\

//vadå!?!!?!😳😳😳😳😳😳❤️❤️❤️❤️❤️❤️\\ man ska ALDRIG skriva så för då blir jag intresserad av det direkt.

//får ej säga något🙊\\ skriver hon tillbaka och jag blir lite små sur.

//VARFÖR INTE DÅ!?!?!?\\ skriver jag tillbaka.

//det kommer bli en övervakning till dig och Wilma imorgon 😘❤️\\ striver hon och jag blir mer och mer intresserad.

//meeeeeh men jag måste gå börjar strax😘❤️ ses sen\\ skriver jag och väntar in ett svar men får inget... Då har hon väll också börjat då...

//Under den andra lektionen\\

För en gångs skull sitter jag med Wilma för att både min och hennes bänk kompis är sjuka. Vilken tur man fick då.

The SecretWhere stories live. Discover now