4

348 46 31
                                    

'Aku takleh terus berdiam diri. Aku kena tanya dia kenapa dia tutup mata'

"Sunwoo pasal kening kau tu..." Persoalan Pearl tergantung. "Kening? Owh kening" balas Sunwoo.

'Tu je? Teruskanlah kenapa dengan kening kau. Aku tak dapat tidur lena kalau taktau... Atau aku kena guna cara merajuk?'

"Takpelah kalau kau taknak bagitau pun... " kata Pearl. "Okay"  balas Sunwoo.

'Series... Kenapa taktik tu tak berjaya. Takpe sekarang angin tengah kuat. Mustahil rambut dia tak terbang'

Fwuooooshhh

Terus Pearl pandang Sunwoo.

'Watdehel dengan angin kuat ni pun rambut dia tak terbang? What a powerful hair?!'

"Angin harini kuat kan?" Soalnya.

'Ye kuat sangat (T_T)'

"Tapi kau betul-betul tak kesah ke dengan angin ni?" Soal Sunwoo.

'Kesah.. Kenapa? Adakah sebab..... Angin kuat ni naikkan skirt aku?!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻'

'Ye betul... Skirt aku naik. Malunya. Adakah dia nampak corak bunny tu
(/´Д`)/'

.....

Pearl balik rumah dengan mamainya... "Mama Pearl dah balik" katanya perlahan. "Macam mana seko... Allahu ko dah kenapa!!" Jerit Papa Shin.

"Shhhh" Mama Shin menyuruh suaminya senyap. "Okay je... Pearl nak mandi dulu" balasnya perlahan dan menuju ke bilik air. "Bukan anak kita naik menengah atas ke? Kenapa dia pakai macam tu? Muka dah macam badut bibir tu" Bisik Papa Kim.

"Ada orang prank dia masa tidur kot" balas Mama Shin.

"Arghhhhhhhh!!!!"

"Kan dah cakap prank. Dia sendiri pun terkejut" Kata Mama Shin.

.....

"Macam mana nak hilangkan marker merah kat bibir ni" rungut Pearl. "Hah google!" Terus dia buka phone. "Please Mr. Google. I trust you, don't dissapoint me" kata Pearl.

"Boleh hilangkan marker guna minyak wangi?" Katanya sambil merenung minyak wangi kat atas meja. Pearl pun nak sembur minyak wangi kat bibir dia alih-alih tersembur satu muka.

Dia pun lari nak cari air dengan mata pedih tertutup. Alih-alih terpijak sabun ketul kat lantai dan....

BAAMMMM

.....

Pearl P.O.V

Aku bukak mata... Aku nampak muka mama dan papa.

"Ma.. Pa..." Kataku perlahan. "Takpe mama dah hilangkan marker tu guna alcohol tadi" kata mama. Aku pun cuba bangun dari pembaringan.

"Hati-hati... " kata Papa. Aku pun senyum. Aku kalau dah senyum mana nampak mata. "Alaaa Pearl dah selalu jatuhlah. Jatuh sikit tadi takde effect pun kat Pearl" balasku.

"Yeke meh sini aku rasa" kata satu suara yang pasti bukan mama atau papa. Kepala aku ditarik dan dahi aku bersentuhan dengan dahi seseorang. Aku bukak mata.

Oyemji Crush a.k.a Childhood friend aku a.k.a dinding comel punya muka betul-betul depan aku.

"Tak panas.. Maksudnya kau tak demam dan okay" kata Hwall dan senyum. Omo ma heart can't accept this. Tapi... Aku tengah berkemban dan dia ada depan aku?

=͟͟͞͞(๑•̀ㅁ•́ฅ✧

Dia nampak aku berkemban.

"Keluar!!! Jangan masuk selagi aku belum siap pakai baju!" Jeritku. "Berkemban je kot. Habistu yang selalu kita pergi pantai kau pakai bikini tu tak kesah lak?" Soal Hwall.

Zassssss hambek kau.

"Aku ingat kau dah mati tau tadi" kata Hwall. Aku tumbuk dahi Hwall. "Siapa yang kau cakap mati tadi?" Soal Pearl. "Sakitlah.. Aku yang mati kalau kau tumbuk lagi" Hwall gosok dahi dia.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now