27. Kapitola

178 15 0
                                    

,,Katniss! Katniss, vstávej," probouzí mě Haytmichův hlas.

,,Co tady děláte?" zeptám se rozmrzele a přetáhnu si peřinu přes hlavu.

,, Určitě jsem tě nepřišel pozvat na snídani. Jenom jsem si sem přišel ověřit vaši inteligenci. A jak je vidět, nespletl jsem se. I když musím uznat, že jsem tě tu nečekal," říká, zatímco mi strhává přikrývku z obličeje.

,,A můžu se zeptat, co jsme zase pokazili?" zeptám se otráveně a zamračím se.

,,Co bys řekla? Nevím jak ty, ale podle mě jsou základem každého šťastného vztahu oddělené ložnice," pronese ironicky se samolibým úsměvem.

Posadím se a převrátím oči.

,,A o tom, že jde vstávat před příchodem kamer jste dozajista slyšel," oplácím mu stejnou mincí. Nevypadá však, že by ho to popudilo. Spíše naopak. Musím však přiznat, že tohle mě ani ve snu nenapadlo. Měla jsem problém spát v jednom domě, natož abych přemýšlela nad spaním v jedné posteli.

,,Děkuji, že jsi nám opět zachránil zadek a nemusíme celému Kapitolu vysvětlovat, že už nejsme tak zaláskovaní, jako dříve," řekne pobaveně Haytmich a odejde z pokoje. Nesnáším ho za to, že vždy pozná, když lžu.

Po chvíli slyším, jak to samé, jen podstatně méně povýšeným tónem, vypráví Peetovi. Vylezu tedy z postele a ustelu ji.

,,Dobré ráno," slyším za svými zády Peetův hlas, zatímco vybaluji těch několik věcí, co jsem si včera přinesla. Usoudila jsem, že ty mohou zůstat v tomhle pokoji. Vítězka Hladových her se zájmem o módu potřebuje přeci hodně věcí a do jedné ložnice by se jí nemuseli vejít.

,,Ahoj. Taky si dostal přednášku o tom, jak nám opět zachránil život?" zeptám se a snažím se nedat najevo podráždění.

,,Jo," odpoví a rozespale si protře oči. Po chvíli pokračuje. ,,Víš, že nás přišel vytáhnout z postele v šest ráno? Co ho to napadlo? Jak kdyby v Kapitolu vstávali před..." nestačí však ani dokončit větu, když se ozve zvonek.

,,Řekni mi, že to není pravda," hlesne a jde dolů otevřít.

,,Zdravím hrdličky moje," slyším zdola Octaviin hlas. Při zjištění, že Haytmich měl pravdu se naštvu ještě víc. Nasadím zářivý úsměv zrovna, když do místnosti vchází Cetkie.

,,Pojď sem, ať tě můžu přivítat!" vychrlí  a objímá mě. Oplácím jí objetí a v duchu přemýšlím, jestli je její nadšení opravdové, nebo jestli si je vědoma toho divadla, které tu předvádíme. Nikde však nevidím kamery, a proto se rozhoduji pro první možnost. Kde vůbec jsou? Neměli by tohle mít natočené?

,,Taky tě ráda vidím," říkám, když do pokoje vchází zbytek přípravného týmu spolu s Peetou. Cetkie mě pouští a já se obracím k nově příchozím.

,,Co to je? Vždyť ty vůbec nevypadáš jako těhotná! V půlce čtvrtého měsíce a ty vypadáš pořád jak vyžle! A to jsem doufal, že budu mezi prvními, kdo něco uvidí!" odfrkne si rozmrzele Flavius. Kdyby tak věděl, že se o měsíc sekl ve výpočtu. Nevím, co na to odpovědět a tak jen pokrčím rameny.

,,Ale nech jí být, chudinku. Ještě se bude myslet, že je s ní něco špatně," okřikne jej Octavia a konejšivě se na mě usměje. Zatímco tam na mě všichni hledí, dochází mi, že můj přípravný tým, s výjimkou Cetkie, nemá páru, co se tu děje.

,, Máme pro tebe skvělou novinu. Kdo jí to řekne?" zašvitoří radostně třetí členka mého přípravného týmu.

,,Jakou novinu?" vstoupí do toho Peeta, který se do teď tvářil, jako by tu vůbec nebyl. Všichni tři se začínají potutelně usmívat a házejí na Cetkie šibalské pohledy.

Nechápavě se zahledím na Peetu, ale ten jen pokročí rameny.

,,Pojede do Kapitolu," řekne Cetkie, aniž by se na nás podívala.

,,Proč?" zeptá se Peeta, zatímco já stojím s otevřenou pusou.

,,Přece na svatbu!" řekne Flavius a radostně zatleská.

,,Ta je přece až za měsíc!" vypadne že mě.

,,Necelý měsíc," opraví mě a pokračuje: ,,Prezident Snow dospěl k názoru, že by bylo nejlepší, kdybyste se na přípravě svého velkého dne měli podílet. Je to přeci vaše svatba,"

,,Je to od něj velmi milé gesto, že ano?" dodává Octavia.

Mám sto chutí na ni vyletět, ale vtom ucítím něčí ruku na svém rameni. Ohlédnu se a zjistím, že za mnou stojí Peeta. Jak se tam proboha dostal?

,,Kdy odjíždíme," zeptá se s klidem a jemně mi stiskne rameno. Je mi jasné, že se mu to nelíbí o nic více než mně.

,,Za tři dny," odpoví Cetkie a smutně se na nás podívá.

Znovu se nadechuji, ale tentokrát mi do řeči skočí Cetkie. Vypadá to, že i ona si je vědoma mého nadšení.

,,Dal nám naštěstí dostatek času, abychom vás dva dali trochu do pucu," prohodí Flavius.

,,A taky se můžete v klidu rozloučit," dodává Cetkie konejšivě.

,,Je to opravdu skvělá zpráva, že ano Katniss," řekne a chytne mě za ruku. Nevím, jestli proto, že máme být bláznivě zamilovaní, nebo se mě jen snaží zabránit, abych se na ně nevrhla.

,,Samozřejmě," řeknu tedy a usměji se od ucha k uchu, zatímco drtím Peetovu ruku.

Katniss a Peeta- Co kdyby se zrušily čtvrtohryKde žijí příběhy. Začni objevovat