Déception = dissappointment
Mak... Semalam aku call, katanya ada orang jenguk rumah. Jarang rumah aku menerima tetamu, family belah papa belah mak ramai satu pun tak nak jejak rumah kami. Jijik katanya. Teringat masa mak cerita kan ketika mak pulang kerumah tok dan maktok aku beberapa bulan lepas..
___________Nek timah: ceraikan seri
Encik zul: tapi...
Puan seri: mak ayah.. Sudah la seri redha dengan semua takdir yang Allah tentukan. Dah jodoh abang zul kawin lagi satu seri terima. Seri tak kisah, seri dan anak anak kami semua Alhamdullillah sihat... Bahagia...
Nek timah: bahagia seri cakap. Seri... Mak tak bodoh seri mak pun perempuan, seri cakap dengan isteri mana yang sanggup terima. Ye jodoh semua tentuan Tuhan. Mak tau tu. Tapi mak tau korang anak beranak sakit. Mak sayang kan Faye sangat antara cucu mak. Dia yang rajin, baik budak nya. Mak nak yang terbaik buat korang anak beranak. Cerai la seri. Mak paham seri orang jauh tapi jangan risau macam mana sekali seri anak beranak masih darah daging mak. Mak takkan pernah anggap korang orang luar.Pak bujang: rumah kami ni sentiasa terbuka tuk hang seri, hang jangan risau. Anak kami 10 semua tak guna. Ada menantu ada la dua tiga yang baik. Lain semua buat tak tau. Hangpa jala yang rajin amik tau pasai kami. Ayah sayang kamu seri dah macam anak ayah sendiri. Ada anak cam seri sejuk perut mak dan ringan hati ayah bela.
Puan seri dan encik zul hanya mampu berdiam tidak terkata. Hujan yang tadi renyai kini lebat. Angin yang meniup kuat dan sejuk tak mampu menyejukkan hati encik zul atau mengeringkan air mata puan seri.
___________Mak nyatakan hasrat dia untuk bercerai dengan papa kepada kami adik beradik. Tak tau nak gambarkan perasaan aku. Gembira? Terkejut? Sedih? Marah?.. Tapi lebih kepada kosong. Kepala aku semakin sakit. Agak nye, keresahan dan stress aku datang kembali. Lama sudah aku berhenti ambil ubat. Kalau boleh aku tak mau ambil lagi.
Mengiring ke kanan salah ke kiri pon salah. Sungguh tak selesa. Mungkin aku perlu lakukan sedikit cleaning untuk lupa kan masalah aku ni. Sejujurnya aku merinduinya, Farhan.
Farhan: how's the food, is it nice?
Faye: sedap sangat...
Farhan: are you happy? (tersenyum)Haih kenapa la dia suka senyum macam tu, ingat diri handsome lah tu.
Farhan: hey i asked you...
Faye: ohhh yes .. Saya happy sangat, kalau boleh saya harap semua ni takkan berubah dan awak takkan tinggalkan saya... Saya tak nak tau apa tu dissappointment. Youll never leave me right?
Farhan: saya janji saya takkan tinggalkan awak.. Saya janji dunia dan akhirat.
Faye: i love you.
Farhan: me too, i love you.
_____________Hmmm, hakikatnya aku sekarang bersendirian, dan kecewa. Aku benci! Aku benci! Aku benci kau!.
Tuttt tutttt tutttt
"hey, kat mana? Nak lepak main skateboard?" - al-hakim
"hmmm tak sure, rasanya tak i just wanna have my alone time, banyak benda nak reflect"
" come on.... Just meet for awhile, mana tau kot kot boleh hilang resah kau" - al-hakim
" orite see you in an hour"
Betul jugak, maybe dengan keluar rumah, hilang sikit serabut dikepala. Well lets go and meet hakim.
______________________Penuh taman, tak sangka masih ada yang datang taman dizaman sekarang. Aikk.. Apa masalah kau ni, kau ingat kau sorang je manusia yang main kat taman ke faye? Haha.. Dah lama tak singgah tak sangka,tempat duduk awam dah bertukar warna yang lebih ceria... Something new atleast while im still the same... Same old lame ass faye.
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...