BAB 7

61 2 0
                                    

'Uuu comel je tengok dorang berdua'

'Comel sangat. Kalau lah sekolah ni ada best couple of the month. Dorang yang akan menang'

'Dorang couple ke? Ala couple laa. Punah harapan aku'

'Sama lawa sama padan. Comel. Nak macam tuu'

Kenape ramai orang puji puji ni?

Tu ha dorang nampak Kuanlin sama Fiona tengah jalan sama. Yang si Kuanlin ni satu main cubit pipi Fiona depan orang ramai. Tak lelaki tak perempuan semuanya kaki jodoh jodohkan orang.

Fiona dari ruang kesihatan tadi. Sekarang okey dah Fiona lepas makan ubat.

"Nanti balik nak ikut jalan tak?" Tanya Kuanlin.

"Tak nak. Awak jahat" balas Fiona.

Siapa suruh main cubit cubit pipi orang. Nasib tangan satu ni bengkak, kalau tak dah Fiona pukul tu. yela bengkak sebab Yujin hari tu. hampir sembuh.

"Alaa. Kau ni. Manjaa betul. Gigit kau nanti" kata Kuanlin.

"Manja dengan awak jee" kata Fiona sambil senyum senyum.

Dorang belum couple, dorang SAHABAT.

"Ikut tak jalan petang ni?" Tanya Kuanlin
lagi sekali.

"Eh awak tu. kalau saye tolak nanti awak tetap ada depan rumah." Kata Fiona.

"Pandai pun sayang sayee" puji Kuanlin sambil mengusap kepala Fiona.

Makin buat orang ramai tergila. Fans FIOLIN is there.

Mereka pun sampai dalam kelas dan kelas takde cikgu. Yeayy.

"Uuu prince and princess of the month niii. Uuu bakal bakall" kata Ketua Kelas Mereka.

"Uuuu jodohh. Tau tak prince and princess of the month bulan lalu? Alaa Woojin Park dengan Yuri Jo. Dorang dah couple sampai sekarang. Jodohhh" kata Lelaki dalam kelas mereka.

"Woojin ? Dia couple dengan Yuri? Wahh comey sungguh dua dua" kata Fiona dekat Kuanlin.

"Kita pun ape kurangnya" balas Kuanlin.

"Ehh lelebihh. Tak akan menang punya. Tengoklah siapa yang masuk? Somi , Wooyoung,Sejeong,Yena,Sakura,Sohye,Doyeon ,Hyewon,Chaeyon,Chungha. Dorang semua terkenal kat sekolah ni. Somi ketua sorak,Wooyoung penari nombor satu dekat sekolah. Sejeong pelakon terbaik,Yena si kecil yang comel,Sakura budak pintar, Sohye budak pendiam tapi peramah,Doyeon si model yang terkenal,Hyewon si baik hati, Chaeyon Penari nombor satu di setiap setiap sekolah. Chungha lagi laa walaupun nerd tapi dia dah angkat pingat emas 3 tahun berturut turut dalam kuiz. Fiona? Siapa lah akuu" luah Fiona dekat Kuanlin.

"Tapikan.. Panjang Lebar Bebenoo Engko Kata Sayangg!" Kata Kuanlin.

"HAHAHAHAHA. Bongok la linlin" terlepas ketawa Fiona.

"Tapi awak ada bakat dengan semua tu. Kau macam Somi yang suka bersorak tapi nerd, kau macam wooyoung yang suka menari, kau macam sejeong kau suka berlakon,kau macam Yena yang comel dan manja,kau macam Sakura terlalu pintar, kau sohye kadang kadang pendiam tapi peramah, kau macam Doyeon kau tinggi dan pernah jadi model,kau macam hyewon kau baik hati, kau macam chungha yang akan bijak kuiz. Kau apa kurangnya" kata Kuanlin sambil mengenyit kan satu mata nya.

"Ehh macam mana awak tahu semua tu?" Tanya Fiona pelik.

"Nanti awak tahu la tuu" balas Kuanlin.

Cikgu dah masuk~



Waktu Rehat~~

"Jom kantin" kata Kuanlin sambil menarik tangan Fiona.

"Tak nak lah. Tak laparr" kata Fiona sambil meletakkan kepalanya di meja.

SAHABAT SAMPAI KAHWIN! [LAI KUANLIN] ✔️Where stories live. Discover now