Nått som aldrig hänt förut!!

973 21 1
                                    

Omars POV:

Vi satt inträngda i en taxi. Jag Ogge och Felix där bak och Oscar i framsätet. Ogge sov,som vanligt. Snarkade gjorde han också. Jag knuffade honom i sidan. Men det hjälpte ju såklart inte.

- Felix väck Ogge. Sa jag

Felix som verkade vara nån annanstans tittade frågande på mig.

- va?? Varför jag??

- för att jag inte kan. Svarade jag och himlade med ögonen.

Självklart kunde jag väcka Ogge om jag ville. Men jag vill inte att han ska bli sur på mig när han vaknar. Han har nämligen inte ett så trevligt morgonhumör. Felix skakade våldsamt i Ogge.

Ogge satte sig upp och sa argt:

- aj släpp mig.

Vad var det jag sa?? Han blev arg.

- kolla nu blev jag helt röd på armen. Gnällde Ogge.

- men snälla nån! det syns ju knappast. Sa Felix argt.

- joho är du blind!!?? Tjöt Ogge.

- nej! men det är inte jag som överdriver så fort någon rör mig!!!!

Jag kände hur dåligt samvete jag fick. Det är ju mitt fel att dom bråkar.

- men jag gråter iallafall inte för varenda liten sak!!! Sa Ogge argt

Men just nu såg det ut att vara Ogge som ville gråta. Men Omar varför gör du inget!!! Jag ville men jag kunde inte.

- det gör du ju visst!! du är så himla svag och pallar inte att göra nånting själv!! skrek Felix.

Och varför säger inte Oscar nått??

- det kanske jag är. Men jag måste iallafall inte ha nån som sover bredvid mig varje natt för att jag ska kunna somna!!!! tårarna rann ner för ogges kinder.

- du är ju störd!! Fattar du det!! Felix började slå Ogge. Först i magen och sedan i ansiktet.

Ogge storgrät.

- SLUTA! AJ!! OMAR HJÄLP!! OMAR SNÄLLA.

Varför gör jag inget. Varför!! jag grät och skrek.

- OMAR HJÄLP DÅ!! AJ FELIX SLUTA!!! OMAR!! Ogge skrek och grät. Hela hans ansikte var täckt med blod!!

Jag tittade upp och såg Felix höja handen. I slowmotion slog han Ogge hårt i ansiktet en sista gång innan ogges huvud föll mot hans knä!!

- VAKNA OMAR!!!! VAKNA!!

Ogge stod lutad över mig. Jag satte mig upp och tittade mig omkring. Vi var hemma! eller hemma hos Ogge.

Ogge kramade mig hårt.

- vad drömde du??

Då kom allt tillbaka. Hur Felix hade slagit honom och bråket och allt. Och sedan en tanke till. Varför Oscar inte hade svarat.

Utan att tänka berättade jag allt för Ogge. Han höll om mig och strök mig över ryggen.

- shhh det var bara en dröm.

Jag grät tills jag inte kunde andas. Jag satt och skakade i hans famn. Han lyfte upp mig i hans knä och lutade mitt huvud mot hans bröst.

- shhh omar!! det var bara en dröm.

- m-men du b-blev j-j-ju slagen u-utav -f-f-f-Felix. Stammade jag.

- men det skulle aldrig hända på riktigt. Ellerhur!??

Halfway to hell {Foscar&Ogmar}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang