Del 27

242 7 6
                                    

Efter att jag hade berättat allt för mamma om festen och Aaron hade jag gått och tagit en varm dusch. Medan varmvattnet rann över min kropp var mina tankar på Aaron. På killen jag är kär i. Kär. Det trodde jag aldrig jag skulle bli igen efter allt med James.

"Sasha! Du har duschat i mer än en timme nu!" hörde jag mamma ropa utanför badrummet.
"Förlåt mamma!" Ropade jag tillbaks och stängde av vattnet, som inte var varmt längre. Jag virade en handduk runt kroppen och tog mobilen som låg på handfatet. På låsskärmen lös en notis. Ett sms. Från Aaron. Mitt hjärta blev varmt. Snabbt öppnade jag meddelandet.
-tänker på dig.
Jag hoppade upp och ner och pep som en liten skolflicka. Han tänker på mig! Jag blev helt varm i kroppen och fick lugna ner mig själv innan jag skrev in ett svar. Men vad skulle jag skriva? "Jag tänker på dig också." Nej. Det kan jag inte skriva.

Snabbt tog jag fram Carros nummer och ringde henne på FaceTime. Efter tre signaler svarade hon.
"Hämta Jordan." Sa jag innan hon ens hade sagt hej.
"Hej på dig med." Sa hon och skrattade.
"Jag behöver ert råd, typ nu." Sa jag stressat.
"Okej. Jordan kom hit!" Ropade hon och jag väntade otåligt tills jag hörde Carros dörr öppnas och in kom en andfådd Jordan.
"Vad händer?" Frågade hon och satte sig bredvid Carro som pekade på sin mobil.
"Jag behöver hjälp." Sa jag och satte mobilen mot väggen på mitt skrivbord.
"Okej. Med vad?" Frågade Jordan.
"Jo alltså.. ni vet ju vad som hände igår.. med Aaron." Började jag och såg deras flin växa. Jag himlade med ögonen och tog ut håret ur handduksturbanen jag hade på huvudet.
"Ja alltså.. ehm.. på något sätt hamnade jag hemma hos honom.. och vi sov i hans säng.. tillsammans." Sa jag nervöst samtidigt som jag torkade håret med handduken.
"Vi vet." Jag släppte handduken på golvet och kollade upp på dom genom skärmen. Båda hade ett drygt flin på läpparna. Jag kollade frågande på dom.
"Vi åkte i samma bil." Förklarade Jordan.
"Hur kan jag inte komma ihåg det?"
"För du, min älskade vän, var stupfull." Sa Jordan och båda två började skratta tyst. Jag pekade finger åt dom båda, vilket bara gjorde att dom skrattade mer.
"Men varför sov jag där och inte hos er?" Frågade jag samtidigt som jag drog borsten genom håret.
"Det ska jag förklara för dig. Du spydde nästan ner hela Aarons bil så när vi nästan var vid hans lägenhet så bestämde vi för att du skulle få nyktra till lite hos honom innan han körde dig hem. Så vi hjälpte dig upp för trappan upp till hans lägenhet och in till hans rum där vi la dig på hans säng. Jag, Carro och Aaron tog fram en hink, en handduk och ett stort glas vatten men när vi hade kommit in i rummet igen så hade du somnat. Aaron sa att det inte var några problem att du sov där för han sa, och jag citerar 'jag kan sova på soffan.' Efter det körde han hem oss och ja, sen vet du resten." Förklarade Jordan och jag blev högröd i ansiktet.
"Men fy fan vad pinsamt!" Utbrast jag.
"Äsch, det händer säkert alla någon gång. Men det jag tycker är mest intressant är att han sa att han kunde sova på soffan när han tydligen sov med dig." Sa Jordan och jag vände bort huvudet för att dom inte skulle se mitt leende som kröp fram.
"Han kanske glömde och la sig där av ren rutin, det är ju trots allt hans säng." Sa jag och ryckte på axlarna.
"Jag tror att han är lite upp i öronen förälskad, vilket gjorde att han inte kunde hålla sig borta från dig." Sa Carro.
"Men lägg av! Det är han ju inte."
"Hur vet du det? Juste! Vad var det du ville ha hjälp med?"

Aarons sms hade jag helt glömt. Jag gick in på hans sms och insåg att han hade skickat det för mer än 30 minuter sen och jag hade bara öppnat det utan att svara. Jag fick lite smått panik och skrev snabbt:
-jag tänker på dig också.
Jag skickade iväg det utan att tänka och gav mig själv en mental facepalm för det var ju just det jag inte ville skicka.
"Hallå Sasha?" Carros röst ekade genom rummet.
"Ja?" Sa jag och gick in på vårt samtal igen så vi kunde se varandra.
"Vad var det du ville ha hjälp med?" Frågade hon.
"Jag behövde hjälp med att svara på ett sms."
"Från Aaron?" Frågade Jordan och hade en överdriven pipig röst.
"Men ja.." Sa jag och hörde hur dom skrattade.
"Får jag fråga varför han smsar dig nu?"
"För att det kan ha hänt en grej mellan oss." Erkände jag och hörde hur dom båda pep till.
"Vad?" Frågade Carro exalterat.
"Han kan ha råkat kyssa mig imorse." Sa jag tyst.
"Oh my gooood Sasha!" Skrek Jordan så jag fick hålla för ena örat. Carro smällde till henne med den ena handen som hon inte höll för sitt öra.
"Två gånger." Jag trodde jag skulle bli döv av Jordans reaktion. Hon tjöt som ett jäkla larm. Trots det så fick jag bita mig själv i läppen för att dom inte skulle se mitt leende.

V Ä R D E L Ö SWhere stories live. Discover now