Rozdziału i motywacji dawno nie było, ale witam spowrotem. Zaczynamy. Oto kilka pechowych przesądów, które powstały w Kraju Wschodzącego Słońca.
1. Pałeczki w ryżu.
Ten dość nietypowy przesąd jest stosunkowo prosty. Uwaga na pałeczki wbite w ryż. Mieszkańcy Japonii unikają tego, ponieważ w ten sam sposób składa się ofiary zmarłym. Dziwacznie, prawda? To jednak dopiero początek.2. Gwizdanie.
Czynność często wykonywana. Jednak kiedy jesteś w Japonii, odradza się gwizdanie po zachodzie słońca, ponieważ możesz zostać nawiedzony przez węże... I duchy... Nie wiem jak wy, ale jeśli wyjechałabym do Japonii, wolałabym tego nie sprawdzać.3. Spanie z odsłoniętym brzuchem.
To... Brzmi co najmniej dziwnie. Jednak taki przesąd rzeczywiście istnieje, zwłaszcza jeśli chodzi o odkryty brzuch podczas burzowej nocy. Japończycy wierzą, że wówczas może przyjść po was bóstwo burzy i ukraść wam pępek! Tak więc, uważajcie na siebie.4. Uniesiony kciuk.
Gest, który w większości świata oznacza aprobatę, bądź zadowolenie, w Japonii oznacza: "Palec Rodzic". Pod żadnym pozorem nie pokazuj tego kiedy uczestniczysz, bądź widzisz pogrzeb, bo możesz stracić rodziców.5. Sen zaraz po jedzeniu.
Kolejny nietypowy przesąd. Czy wiecie, co wam grozi, jeśli umiecie sobie drzemkę po posiłku? Przemiana w krowę. Niedorzeczne, jednak taki przesąd naprawdę istnieje. Jeśli zatem wolicie pozostać ludźmi, lepiej unikać snu po posiłkach.6. Cyfra 9.
Japońskie "dziewięć", wymawia się tak samo jak "cierpienie". Dlatego, nie znajdziecie tej liczby np. w numeracji pięter w budynku, bądź w biurach.7. Cyfra 4.
I znów zła cyferka. Tym razem czwórka. Znaczenie ma równie negatywne co dziewięć, jednak wymawia się ją jako "śmierć".8. Sen.
Jeśli myśleliście, że chociaż spać możecie w spokoju i bez zbędnych trosk, to muszę was martwić. Ale spokojnie, sam sen nie jest zły. Chodzi o kierunek w jakim się leży. Nie powinno się spać ułozonym na północ, ponieważ tak układa się zmarłych. Wolicie być żywi? Unikanie leżenia w ten sposób.9. Rośliny w doniczkach
To chyba najdziwniejszy przesąd z wymienionych. Mieszkańcy Japonii wierzą, że jeśli chorujesz, to choroba wniknie w korzenie roślin i będzie je rozprzestrzeniać dalej. Strzeżcie się zatem roślin, jeśli jesteście przesądni!10. Wieczorne obcinanie paznokci.
I znów chodzi o rodziców. Japończycy wierzą, że jeśli to robicie, możecie nie spotkać rodziców żywych...______________________________________
Uwaga. Proszę traktować powyższe przykłady z przymrużeniem oka. Miejcie proszę na uwadze, że to tylko przesądy. Miłego dnia ~ Hazel
CZYTASZ
Japońskie legendy
RandomW tej książce pojawiać się będą japońskie legendy miejskie, opowieści i opisy japońskich wierzeń. Są... Dość nietypowe. Uwaga! Przed przeczytaniem, skonsultuj się ze swoją psychiką i upewnij się, że chcesz ją na to narażać.