Dni mijały Clarice powoli. Nie widziała dla siebie żadnej alternatywy pracy ani przyszłości. W jej głowie pojawiała się czasami myśl o stanie jej konta, ale nie przywiązywała do tego większej uwagi. Teraz sprzątała łazienkę, a cały dom wypełniał przerażający, a jednocześnie intrygujący i spokojny głos dr Lectera. Clarice zaczęła traktować szpitalne taśmy jak narkotyk. Czasem nawet zastanawiała się, czy nie próbuje zastąpić nimi obecności Hannibala.
'Imagine how good you would taste, Clarice...'
Zastygła nieruchomo kilka sekund przed wypowiedzeniem jej imienia. Znała tę taśmę na pamięć.
"Clarice..." Przez jej ciało przeszedł zimny dreszcz, a głęboko w środku poczuła ukłucie. Clarice czuła coś wyjątkowego za każdym razem, gdy Lecter wypowiadał jej imię, ale teraz było inaczej... Prawie upadła. Miała wrażenie, jakby głos Lectera rozbrzmiał jej imieniem w głowie. Jakby stał za nią i szepnął jej do ucha...
Zamknęła oczy i utrzymała równowagę, łapiąc się blatu. Wpuściła potwora do swojego umysłu.
Wybiegła z łazienki i wyłączyła kasetę. Oddychała ciężko i nie pozwoliła spłynąć po policzku ani jednej łzie.Samotność.
To doskwierało Clarice najbardziej.
Przestała się hamować i od kilku dni myślała intensywnie o Lecterze. Zastanawiała się gdzie teraz jest...
Czy kiedykolwiek wróci?
Teraz siedziała samotnie na huśtawce. Otaczały ją śpiew ptaków i szum drzew. Cichy wiatr lekko smagał jej twarz i włosy.
Co to jest? Uczucie? Przyciąganie? Współodczuwanie? Intrygowanie? Miłość?
Clarice odwróciła na tę myśl wzrok.
Czy jego pocałunek, słowa i uratowanie jej życia to dowody miłości?
Rozejrzała się wokół. Miała dziwne wrażenie, że jest przez niego obserwowana. Czuła jego obecność.
Wstała i jeszcze raz prześledziła wzrokiem teren. Pusto.
A na co liczyła? Umysł najwyraźniej płatał jej figle.
Odetchnęła, wściekła na siebie i wróciła szybkim krokiem do domu.
Zrozumiała, że pytanie zadane przez Hannibala Lectera tamtej nocy, kilkanaście sekund przed pojawieniem się policji i FBI, było jego ostatnią próbą, a dla Clarice ostatnią szansą. Nie wykorzystała jej.
Lecter już nie powróci.
CZYTASZ
Hannibal - Dalsze Losy
Любовные романыStrefa dla fanów legendarnego Hannibala Lectera i Clarice Starling (Anthony Hopkins i Julianne Moore) Czy morderca, kanibal, słynny "potwór" z zimną krwią może kochać? Co naprawdę łączy go z waleczną Clarice? Co stało się po pamiętnej nocy w domu n...