"Hah!! "Terkejut Rufina mendengar berita dari rakannya, Ryna.
"Aku... Aku.. Tak tahu.. Bila.. Fikirk balik rupanya ini plan dia.. Dia saja ambil perhatian aku and then untuk dapatkan Fathia.. "Balas Ryna yang masih mengah setelah melihat van itu pergi.
"Aku jumpa kau dekat situ.. Bagi location kau"kata Rufina mematikan fhonenya.
Ryna pula mengangguk kepala walaupun tiada bukannya Rufina dapat melihat.
Lekas dia memberi location nya pada Rufina.
Rufina setelah mendapat massage dari Ryna keluar dari stor rumah itu..
Berpeluh dia didalam.. Stor kut.. Ingat ada aircond.
"Sayang buat apa?! "Soal Saif yang baru turun dari tangga.
Pelik melihat keadaan basah lencun Rufina itu.
"Ermm.. Matikan lipas.. Ada lipas tadi masuk dalam stor tu.. Mayat dia dah dicampak dah"kata Rufina lekas dia menaiki tangga menuju ke bilik.
"Yang... Abang ingat nak bawak sayang keluar lah.. Jom pergi siap abang tunggu bawah okey.. "Kata Saif.. Baru dia ingin turun langkahnya terhenti dengan panggilan isterinya itu.
"Abang!! Ermm... Saya tak boleh saya.. Saya kena jumpa kawan sekejap.. Sekejap aja.. Nanti saya balik kita pergi okey"balas Rufina lekas dia menaiki tangga tanpa melihat Saif dibelakang..
Apa nak kata Saif katalah.. Yang penting nyawa kawannya tidak melayang.
Bukan pentingkan kawan.. Tapi hati dengan nyawa mana lagi penting?..
Cepat dia keluar dari rumah itu tanpa melihat Saif yang sudah menuggu di soffa.
Baru dia ingin membuka pintu keretanya.. Dia ditahan oleh Saif.
"Awak!! "Jerit Saif dari pintu rumah.. Mematikan pergerakkan Rufina.
"Masuk!! "Terdengar tengking Saif entah kenapa kakinya berlari masuk.
"Kenapa saya dah lewat ni??!!"balas Rufina tanpa duduk disofa tapi menghadap Saif.
"Kenapa dengan awak ni? "Soal Saif yang duduk di sofa yang boleh diduduki oleh seorang sahaja.
"Kenapa apa.. Awak ni? "Soal pula Rufina.
"Awak buat saya macam tunggul kayu.. Setelah apa yang berlaku awak macam tak ambil kisah kan.. Dengan kes adik saya awak boleh lagi berjumpa kawan awak tu.. Eh apa yang penting sangat hah?!! "Jerkah Saif mula mengangkat punggungnya dan menghadap Rufina yang hanya pendek beberapa inci sahaja.
Rufina yang mula bengang.. Panas dihati kerana dituduh oleh Saif dan sekarang tubi lagi tuduhan itu.
"Eh.. Awak .awak ingat saya tak fikir ke pasal adik awak.. Saya sayang adik awak macam adik saya.. Awak ,saya jumpa kawan saya ada sebab.bukan suka-suka. Ini tentang nyawa bukan nya perasaan!!! "Jerkah balik Rufina.
Langkahnya menuju ke pintu rumah.
"Selangkah awak langkah.. Jangan anggap saya suami awak!! "Jerkah Saif..
Tetapi langkah Rufina tetap melangkah.Setelah dia keluar dari rumah dia berpusing kebelakang.. Kepalanya.
"Awak sudah lupa dengan janji kita.. Cukup lah awak dah langgar malam semalam ,ingat janji boleh diingkari sekali tapi sekali itulah menunjukkan awak ialah orang yang tidak menepati janji"kata Rufina menuju ke keretanya.
Saif terduduk di pintu itu.
"Arrhh!!! "Jeritnya disitu.
Mujurlah Tengku Alina dan Tengku Shukri tiada kerana pergi ke Pusat Penyiasat ..itu pun tanpa pengetahuan Rufina.
Kalau tidak makin keruh lah dia dan Rufina.. Sejak sejak ini emosi Rufina memang tidak stabil..
Rufina ada perasan juga.. Kalau tidak dia seorang yang chill and cool.. Tapi dengan apa yang didegari berita dan dengan keadaannya dan Saif dia makin cepat marah.. Dan bertindak di luar kawalan..
Sampai sahaja di hadapan meja yang jauh dari meja yang lain lekas dia menghadap dengan Ryna yang hanya melihat telefonnya dengan tekun.. Sesekali menyentuh fhone nya.
"Oi!! "Tegur Rufina terus duduk di kerusi menghadap Ryna..
"Hah.. Sampai pun.. "Balas Ryna.
Apa yang berlaku sebenarnya?.
"Lelaki ni yang aku nampak!"~Ryna
"Puan nampaknya menantu awak bukan orang sebarangan orang..~Kai
"Siapa kau?! "~Saif
"Mama akan jaga sayang sampai bila-bila walau pun sayang tiada papa sekali pun.. Tapi mama boleh jadi papa sayang jugak"~Rufina
Next. 🌸
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...