Uzun süreli otobüs yolculuğundan sonra kendimi yatağa atmaya planlıyordum. Sırtımdaki okul çantası bugün epey ağırdı. Apartmanın önüne geldiğimde her zamanki gibi Sebahat Teyza camın önüne tünemiş, apartmanımızda ve mallemizde anormal giden bir şey var mı diye günlük kontrolünü yapıyordu. Sebahat Teyze kısa boylu, siyah saçlı, meraklı yapısıyla bizim yan komşumuzdu. Kendisi dışındaki herkesin bütün bilgilerini bilir, günlük hayatlarını sanki onları takip etmiş gibi özetleyebilirdi. Küçükken beni çok severmiş. Bu nedendir ki her okuldan gelişimde, pinekleme alanına oturur, beni gördüğünde suratını çatlatacak bir şekilde sırıtarak ell sallardı. Bense kaçakmak bakışlarla ona el sallardım. Bugün de her zamanki olaylar yaşandı. Sebahata Teyze otuz iki dişini birden göstererek gülümsedi ve el salladı. Kafamı kaldırıp ben de ona basitçe el salladıktan sonra apartman kapısından girdim. Ben apartman kapısından girdikten sonra Sebahat Teyze camının önüne iyice yerleşir ve yarım saatliğine çöreklenirdi. İkinci kata çıkar çıkmaz aniden Yasemin Teyze kapıya çıktı. Yasemin Teyze dıştan çok iyimser, tatlı ve çıtıpıtı bir insan gibi görünse de yan apartmandaki Cahit Amca'nın eşini aldattığının sonucuna varmasıyla birlikte adamın hayatını karartmıştı. Bana karşı hep güler yüzlüydü. Ancak bazen Yasemin Teyze tarafından izlendiğimi hissederim. Sebahat Teyze'de böyle bir şüphe hiç hissetmiyorum. Çünkü Sebahat Teyze kayıtsız şartsız izliyordu.
"İyi akşamlar oğlum."
Yüzündeki gülümseme "Yan mahellede bir vaka var. Hemen olaya yetişip bilgi toplayıp Seboş'a anlatmalıyım." anlamı taşıyordu. Basit bir yüz ifadesiyle dönüt verdikten sonra bizim kata çıktım. Annemle karşı komşumuz Cevriye Teyze koyu kapı sohbetine tutulmuş belli ki. Annem beni görünce "Hoşgeldin oğlum. Geç içeri, yemek mutfakta hazır." diye karşıladı. Cevriye Teyze ise hiçbir şey demeden beni süzdü. kapıdan içeri girdikten sonra Cevriye Teyze'yi sessiz sessiz anneme "Kız bunun üstü niye böyle sökülmüş? Kavga falan mı etti acaba?", derken duydum. Kafama çok fazla takmadan yola devam edip kıyafetlerimi değiştirdim ve ellerimi yıkadım. Kendimi pek aç hissetmiyordum. Odamın camında baktığımda bahçede Bade ablayla Sude'nin oturup sohbet ettiğini gördüm. Bade abla yirmili yaşlarında alımlı bir bayandı. Çarprazımızda oturan ve apartmanımızın en modern, en kurnaz bireyiydi. Kıyafetleri her ne kadar pahalı olsa da evinde yatak ve koltuktan başka bir şey bulmanız oldukça zor. Sebahat ve Cevriye Teyze'nin edindiği bilgiler tabii ki bunlar. Bade ablanın kurnazlığı ve modernliğini bizim üstümüzde oturan Sude'ye aktarma gibi planları vardı. Bu apartmandan bir gün taşındığında onun soyunu Sude devam ettirecekti. Sude de bu tür tavırlara oldukça açık şımarık bir kızdı. Benle aynı yaştaydı. Ancak benim zeka yaşamın daha yüksek olduğu apaçık ortadaydı. Sude Birikim Koleji'nin öğrencisiydi ve asla sakızı ağzından düşürmezdi.
Yorumlarınıza göre devam etmeye çalışacağım :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇILGIN APARTMAN
HumorYan komşumuzun merakı karşı komşumuzun dedikodusuna sıçradıktan sonra annemin analizi ile alt komşumuzun sonuca bağlaması onların apartmanımızın resmi gazete çalışanları olmalarını sağlamıştır. Üst komşumuzun cimcimesi, çapraz komşumuzun sosyete han...