Pov Lola
Jelle rijd goed. Pepsi loopt perfect. 'Jelle geef haar maar wat rust. Ik wil niet te veel met haar doen. Ik ben nog aan het opbouwen.' Jelle gaat netjes naar stap. En geeft haar lange teugel. 'Parcours vrij.' Roep ik. En Jelle gaat aan de kant staan. Ik rij met arto het parcours foutloos. Even hoog als met Harrie en arto doet het net zo goed als Harrie. 'Hoe laat begint dat feest?' Vraag ik aan Jelle als ik naast hem rij. 'Ik kom je wel om 20:00 ophalen. Het is 10 minuutjes fietsen. Dan komen we iets later als iedereen aan dan is het rustiger.' 'Top. Dan moeten we zo wel gaan afzadelen anders redden we het niet.' Het is al 16:30 dus ik zadel snel arto af Jelle doet hetzelfde bij Pepsi. 'Uhm ik moet weer bij jou achterop. Ik heb geen fiets bij.' Zeg ik wat zenuwachtig. 'Nou spring dan.' En als hij dat heeft gezegd fietst hij aan. Ik ren erachteraan en spring achterop. 'Jelle zeg anders waar dat het feest is dan kom ik er zelf wel heen.' 'Waarom Lola?' Ja waarom wil ik dat. Omdat ik niet met de badboy gezien wil worden. Omdat ik dan zijn reputatie verpest. Omdat ik niet snel genoeg ben en dan nog niet klaar ben. Maar dat zeg ik allemaal niet. Wat ik zeg is. 'Omdat ik dat makkelijker vind en dan hoef je niet langs mij te fietsen.' 'Oké het is bij micha.' 'Wacht wat. Micha geeft dat feestje zonder het tegen mij te zeggen. Ik ga hem vermoorden.' Ik ben nu echt boos dat micha gewoon niks zegt tegen mij. 'Dat wil ik zien.' Zegt Jelle dan. 'Oké maar niet vanavond want dat gaat niet in mijn sexy kleding.'
Het is al 18:30 en ik weet nog niet wat ik aan wil. Weet nog niet hoe ik mijn make-up ga doen. En mijn haren weet ik ook nog hoe ik dat ga doen. En welke schoenen. 'Aaaaaaah!' Yupp dat was ik die heel gefrustreerd is.
Het is nu al 19:45 ik heb net maar wat gegeten. En ben er uit gekomen wat ik aan wil. Mijn zusjes zijn gelukkig allemaal bij mijn tante. En eigenlijk mag ik helemaal niet naar feestjes doordeweeks. Het is pas dinsdag.
Ik trek een zwart rokje met een zwart topje aan. Als ik het aan heb lijkt het net of ik gewoon een jurkje aanheb.(zie media) Ik doe mijn haren in een halve staart. En mijn zwarte haken met bloemen erop. En als make-up doe ik zwart-gouden Smokey eyes. Dan ga ik naar het feestje. Ik loop gewoon micha woont niet zo ver bij mijn vandaan. Als ik aankom is het vijf over acht en het feest is al een beetje bezig. En ik loop rustig naar binnen.
Pov Jelle
Om acht uur kom ik aan op het feest. Het is nog heel rustig maar dat komt nog wel. De dresscode voor de jongens was een wit strak T-shirt en zwarte wat strakkere broek. En als je had een leren jasje. Ik had alles met mijn witte Nikes eronder is het helemaal af.
Om vijf over acht komt het eerste meisje binnen. In loop naar haar toe om haar te versieren. Het meisje heeft een zwart jurkje aan. Of een een T-shirt met rokje. Het heeft haar een bandje en het rokje is best kort. Haar bruine haar zit voor een gedeelde vast en ze draagt zwarte hakken. Haar zongebruinde armen en benen staan heel mooi erbij. Als ik dichterbij kom loop ik naar de rand van de kamer en loop een rondje om haar heen. En ga achter haar staat. 'Hey schoonheid.' Zeg ik zwoel. 'Hey schatje.' Zegt een hele bekende stem. Wacht dat is de stem van Lola. 'Sexy genoeg?' Vraagt ze dan. 'Ja ik had je niet eens herkent. Zo sexy.'
Pov micha
Om vijf over acht komt er een heel erg hot meisje naar binnen. Ze heeft zich perfect aan de dresscode gehouden. als ik er naar toe wil lopen zie ik dat Jelle al bij haar staat. 'Hey schoonheid.' Zegt hij op zijn zwoele stem. Hij gaat weer een mee naar bed nemen hoor. 'Hey schatje.' Wacht dat is de stem van Lola. Ik kan het niet meer aan het ga even naar buiten naar de woonkamer.
Pov Lola
Als ik binnen ben zie ik Jelle en micha naar me kijken. Zo te zien herkennen ze me niet. Jelle komt naar me toe en gaat achter me staan en slaat zijn armen om mijn middel. 'Hey schoonheid.' Zegt hij met zijn zwoele stem. 'Hey schatje.' Antwoord ik. Ik zie micha in mijn ooghoek weglopen. Hij lijkt teleurgesteld. Hij zal mij toch niet leuk vinden. Ik hem in ieder geval niet. We zijn gewoon vrienden. 'Sexy genoeg?' Vraag ik dan aan Jelle. 'Ja ik had je niet eens herkent. Zo sexy.' Mooi zo denk ik tevreden heb ik het toch goed gedaan. 'Wil je wat drinken?' Vraagt Jelle dan. 'Nou weetje ik loop wel even mee.' En we lopen samen naar de keuken. 'Oeh ze hebben passion, wodka, rum. Even kijken wat wil ik. Jelle maak even een baco voor mij. Dubbele graag.' Zeg ik dan alsof het niks is. 'Lola doe is rustig aan je bent hier net.' 'Dan maak ik het wel zelf. Jij ook wat?' Ik zie hem nadenken. 'Doe ook maar een dubbele baco.' Zegt hij doen. En ik begin met twee glazen te vullen met dubbele baco. En geef er dan eentje aan Jelle.
Pov Jelle
Lola geeft een glas aan mij en ik proef. Deze is precies goed. 'Waar heb jij dit leren maken?' Vraag ik voor ik het doorheb. 'Geen idee. Slim inschatten. En ruiken.' Zegt ze dan. 'Maak is een passion met sinaasappelsap maken.' Ik ga haar testen. Ze doet van beide wat in het glas en kijkt er een keer naar. 'Zit is een iets minder sterke.' Ik pak hem van haar aan en neem een slok. Ze heeft gelijk hij is niet heel sterk, maar hij smaakt goed. 'En nu wil ik een ruzie.' Ze draait zich om en pakt een glas en maakt het klaar zonder dat ik het kan zien. 'Wat sterker. Je ruzie. Rum met sinas. Dat weet ik echt wel.'Zegt ze dan een beetje dramatisch. 'Nou sorry hoor.' Zeg ik nep beledigt.
——————————-——————
JE LEEST
Lola and the badboy
Short StoryLola het normale. Nou ja voor zo ver je het normaal kunt noemen meisje. Heeft een verslaving aan paarden. Maar dan krijgen haar ouders een ongeluk. Kan Jelle de badboy van school haar misschien helpen. En wat als haar vriendin jasmijn zichzelf weer...