Chapter 25

443 13 5
                                    

Kyungsoo segera menutup pintu rumah dan kunci. Sebab dia tak mahu Jongin mengekori dia sampai ke sini. Lagipon noona dia takde. Jadi dia perlu menghadapi seorang diri.

"Appa!" terkejut dibuatnya apabila Joohyung menarik lengan baju dia, dia mengetuk kepalanya sendiri kenapa la dia boleh terlupa anak lelaki dia yang sedang sakit.

"mian Joohyung ah...appa minta maaf.. Janji dengan Appa jangan pergi ke mana ii tanpa beritahu Appa. Appa betul betul risau."

"Appa... Miann Joohyung minta maaf juga"

"nde cheoman. Kaja Appa bersihkan luka ni"

=

"jadi Kyungsoo tinggal ditempat semewah ini. Aku tak sangka sudah lima tahun meninggalkan kyungsoo, dan kyungsoo… berubah." bisik hati Jongin.

Padahal hatinya sungguh gembira dapat jumpa dengan keluarganya balik. Tapi belum masa yang sesuai untuk dia explain kan semua kepada Kyungsoo dan juga anak lelaki dia.

Anak lelaki dia kelihatan sihat dan ceria.

Dijaga oleh Kyungsoo.

Semestinya terjaga walaupon hati Kyungsoo sedang terluka sewaktu hidup bersamanya.

Bapa seperti apa dia ni? Tak menjaga hati dan perasaan terhadap pasangan dia dulu dan tidak menjaga bayi dia sewaktu berada di dalam kandungan kyungsoo.

Bertapa teruknya perangai dia dan sikap dia sewaktu hidup bersama dengan Kyungsoo. Adakah Kyungsoo akan memaafkan dia jika dia meminta maaf.

Mungkin ini peluang dia.

Dia tidak boleh terlepas keluarga dia lagi sekali cukup la tapi dia tak mahu kali kedua. Jadi rancangan dia, dia mahukan Kyungsoo kembali dan juga anak lelaki dia, Joohyung.

=

Jongin pulang ke rumah daddy n mommy dia dengan muka yang kecewa, kecewa sebab kesilapan dia yang lalu. Jongin menghempas kan punggung dia ke sofa.

Dia menghembus nafasnya dan mengeluh. "yah Jongin kenapa ni? Kenapa anak mommy muka moyok je ni" tanya MrsKim dari dapur. Dia selesai menyiapkan makan petang untuk keluarga dia.


"jongin kenapa diam ni"

"mommy " hanya sepatah kata dia jawap.

"jongin rindu kyungsoo" sambungnya lagi "jongin dah jumpa kyungsoo"

MrsKim terus menutup mulutnya yang terkejut dgn kedua ii tangannya. Sungguh dia tak percaya yang Kyungsoo masih ada. "dekat mana dia jongin! Bagi Mummy jumpa Mommy nak minta maaf dengan dia selama ni mommy tak ambik berat pasal dia"

Tangis MrsKim. Jongin hanya memeluk Mommy dia. "anak jongin...dah besar.." kali ini Jongin pula yang menangis. MrsKim tidak menyangka kan sekali dia benar benar  terkejut dengan berita ini

"cucu Mommy?"

Jongin angguk. "aigoo KimJongin ahh. Bawak mommy pergi jumpa mereka."

"kyungsoo taknak jumpa, dia berubah mommy, sikap dia dah tak lembut seperti mana Jongin kenal dahulu. Kyungsoo degil, dia sanggup pergi tinggalkan jongin
. Jongin thu jongin banyak buat silap. Tapi jongin mahu menjelaskan semua. Dan Jongin mahu meminta maaf kat kyungsoo mommy"

MrsKim faham perasaan anak lelaki dia, memang salah Jongin tapi dia tak boleh melihat anak lelaki dia kesunyian, selalu menangis di malam hari, tidur tak lena.

MrsKim hanya memeluk Jongin untuk menenangkan fikirannya. "jongin rindukan kyungsoo" Jongin terlelap mungkin dia penat sangat, atau pon dia tak larat lagi dengan dugaan ini.

Vote, Comment, Share

Hi guys!! Nah ni chapter yang memboring kan kalian huhu. Stay tuned the next chapter. Sorry dah lama tak update story ni. Ramai yang minta untuk update ni chapter for Korang.. Thank you yang masih menyokong huhu

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 18, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ᴛʀᴇᴀᴛ ʏᴏᴜʀ ʙᴇᴛᴛᴇʀWhere stories live. Discover now