Mezar kazıcılar polise teslim ediliyor-5

284 21 0
                                    

MANOLYA-5

Biliyorum, ama bana, 'Çok kısa sürecek iki dakikayı geçmez' demişti. Ayrıca, onu bana tanıştıran arkadaşım, adamın çok muhterem biri olduğunu söyledi. Gerçekten de siz gelmeseydiniz mezarı kapatacaktık."

"Evet! Öyle birine benziyor gerçekten. Ama bu iş parasız yapılmaz, kaç para verdi sana?"

"Ne istersem verebileceğimi söyledi. Ben de abartmak için bir maaş istedim, ama hiç itiraz etmeden kabul etti, benim amelelikten başka hiçbir suçum yok."

Üç adam, mezara gidip üzerini beton kapaklarla kapatarak tekrar giriş kapısındaki güvenlik odasına döndüler. Onların geldiğini gören güvenlikçilerin şefi polisi arayarak olayı kısaca özetledi ve polislerin failleri alma- ya gelecekleri zamana kadar geçen sürede olayın zaptını tutarak ilgili tüm kişilere imzalattı.

Polisler geldiğinde sabah olmak üzereydi. Mezarlık güvenlikçilerine kişilerin üzerinde ya da etrafta kerpeten, pense gibi aletler olup olmadığını sordular. Güvenlikçilerin şefi:

"Hayır, etrafı da kontrol ettik, ama söylediğiniz türde aletlere rastlamadık. Sadece gördüğünüz küreği bulduk" diyerek, arkadaşlarının az evvel getirip duvara da- yadıkları küreği gösterdi.

Polislerden biri:

"Mezarı açmışlar mı?"

"Evet, ama hayvanlar mezara girmesin diye ve gece tahkikat yapılmayacağını düşünerek üzerini tekrar taş kapakla kapattık."

"İyi yapmışsınız, o mezarın etrafına göz kulak olun, başkaları karıştırmasın. Yarın mezarı açar durumu netleştiririz. Ayrıca diş sökücü aletler yoksa bunlar mezarı niye açtılar acaba? Zira asrımızda mezarlar sadece ölüyü kaçırıp fidye almak için ya da mezardaki ölünün kıymetli diş kaplamalarını sökmek için açılıyor."

Polis bunları söylerken yaşlı adama bakıyordu. Yani bir bakıma onu sorguluyordu. Ancak ondan beklediği tepkiyi alamayınca sorusunu doğrudan yaşlı adama yöneltti:

"Evet, dayı mezarı neden açtın?"

"Öyle gerekiyordu memur bey, ayrıca sizleri meşgul ettiğim için hepinizden özür dilerim. Ama bilmenizi isterim ki, niyetim ne ölüden bir şey almak, ne de onu götürmekti."

"Peki, niyetin neydi?"

"Bunu kendime saklamak istiyorum. Cezam neyse çekmeye hazırım."

Yaşlı adamın kararlı tutumu polislere yapacak bir şey bırakmamıştı. Bir polis olay yerini incelemek için bir güvenlikçi ile mezara giderken diğer iki polis iki zanlıyı kelepçeleyerek, onların gelmesini beklediler. Mezarı kazan genç yıkılmış, tam bir teslimiyet içindeydi, hiçbir şeye karışmıyordu. Yaptığı işe bin pişman olmuştu. Kendisine ve bu işi ona teklif eden arkadaşına lanet etti. Bir firmada zar zor bulduğu sigortalı işi kaybettiği kesindi. Patron onun gece yarısı mezar açtığını duyunca beş kuruş vermeden kapının önüne koyacaktı. Çünkü olay adliyeye intikal edince her şey ortaya çıkacak ve o da işsiz kalacaktı. Tek umudu çok güvenilir bulduğu ihtiyarın verdiği iş bulma sözüydü. Ama bu zamanda insanlara ne kadar güvenilirdi ki? Aklına severek evlendiği karısı ve biricik oğlu gelince üzüntüsü daha da arttı. Bakışlarını yere sabitleyerek öylece beklemeye başladı.

ManolyaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin