Kapitel 1: Mitt nya liv

234 8 1
                                    

OBS!! Ni måste läsa handlingen om ni inte gjort det redan , då förstår ni sammanhanget bättre :)

~

Pappa hade nyss parkerat utanför huset. Jag gick ut ur bilen och började gå mot uppfarten. Detta skulle bli enormt spännande, liksom jag hade inte träffat min bror Ogge nu på 5, nästan 6 år och samma sak med mamma. Jag älskade Göteborg, mina nuvarande vänner, och pappa. Inget är fel på det livet jag har men det känns inte rätt. Det känns som att Stockholm är mer jag, dessutom skulle jag kunna komma längre med min dans karriär i Stockholm. Och ärligt talat behövde jag ett syskon, det känns så ensamt annars. Jag tog ett djupt andetag och knackade på dörren.

Jag hade inte klätt upp mig något extra, Ogge och mamma va ju ändå min familj så jag kände verkligen inget behov av att klä upp mig innan vi körde. Jag hade bara håret uppsatt i en enkel bulle, ett par lila harems byxor och en svart magtröja med trycket "Mind your own business" på. Dörren öppnades och där stod en lång kille, med ljus brunt hår och log med hela ansiktet precis som att det va julafton och presenterna va påväg.

-Hej Ogge... sa jag och skrattade och vinkade lätt.

-Hej Moa! Gud vad längesen! svarade han och kramade om mig super mysigt.

Jag besvarade kramen såklart och det tog inte lång tid innan mamma också va ute. Jag släppte Ogge och kramade om mamma. Pappa hade gått in med mina väskor och ställt dem i hallen. Jag och Ogge pratade på medan mamma och pappa knappt kollade på varandra. Det va tråkigt att se att det fortfarande va stelt mellan dem men det kunde jag förstå på ett sätt. Vad skulle dem prata om? De hade väl inget speciellt att säga till varandra.

-Moa jag drar nu men du får ha det så bra gumman. sa pappa och jag kramade om honom. Han satte sig i bilen och körde iväg. Detta skulle bli intressant. Vi gick in och jag hängde av mig min skinn jacka och tog av mig mina Vans.

-Ogge kan ge dig en liten rundtur så kan jag fixa fika. sa mamma vänligt och gick in i köket. Jag kunde ju huset utantill egentligen.

-Du kan redan huset det vet jag, bara så du vet så är rummet som du ska ha inte klart så du får dela rum med mig. sa Ogge med en liten suck. Jag nickade åt honom.

-Hjälp mig bära upp mina saker till vårt rum är du snäll. Sa jag och tog tag i en låda och började gå upp för trappan och väntade i gången så att Ogge kunde gå in först. Han kom upp med en låda och gick in i rummet och jag va strax efter honom. Jag ställde ner lådan bredvid den andra och log.

-Detta kommer säkert gå bra. sa jag och gick ut ur rummet igen och ner för trappan.

-mm. hörde jag Ogge mumla. Jag suckade svagt och gick in i köket. Jag satte mig på en stol och la mitt hår åt sidan.

-Gud va gott det ser ut mamma! sa jag och kollade på bullarna hon dukat fram.

-Hoppas dem smakar lika bra som de ser ut då. fick jag som svar och Ogge kom in. Vi fikade i tystnad. Efter ett tag log mamma,

-jag måste handla lite sen ska jag hem till Maria, Oscar kommer sova här som du redan vet Ogge, du får gärna bjuda hit de andra killarna också. Men lova att ni absolut inte blir fler än 8 ikväll. sa hon och skickade en släng puss åt vårt håll och gick ut och stängde dörren.

-Ehm vem är Maria och vem är Oscar? Frågade jag och kollade frågandes på Ogge.

-Maria är mammas kollega på jobbet och bästa vän, Oscar är Marias son, aka min bro'! fick jag som svar och jag nickade.

-Så jag ska bara duscha och byta om så får vi hitta på något med Oscar sen! sa jag och log. Ogge nickade och jag gick ut ur köket upp till Ogges, eller aa... Vårt rum och valde ut ett par höga shorts med en tröja och ett par ankelsockar. Jag slängde kläderna på extra sängen som va min och tog med mig nya underkläder och en handduk in till badrummet. Jag låste dörren, satte igång duschen, tog av mig mina kläder och tog ett steg in i duschbåset och kände de varma strålarna med vatten skölja över min kropp.

~

Så vad säger ni om första kapitlet? Hoppas ni gilla det! Vi får se när 2 kapitlet kommer men skulle blivit VÄLDIGT glad om ni sprider novellen tills dess, kram!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 21, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

OG, my brother. (The Fooo)Where stories live. Discover now