✖46✖

529 24 7
                                    

Olivia pov

Ik ben woedend op hem. Hoe durft hij me te roepen op school?! En dat alleen omdat er een krantenstuk was gepubliceerd over Diabola, over mij. 

Ik kijk even op de klok. Over een half uur moeten Meredith en ik bij de deuren van de grote zaal staan om naar een feestje te gaan met die Lupé. Iets aan dat meisje intrigeert me. Ik zie heel erg mezelf in haar en als ik het goed heb, zit ze ook nog in Slytherin. Ik ben alleen wel benieuwd wie die broer van haar is. Ik hoop eigenlijk dat het geen Gryffindor is, dat zou het allemaal heel vervelend maken. 

Gauw trek ik mijn kast open en zoek ik het perfecte setje. Uiteindelijk vind ik het. Een korte zwarte leren rok met een kante witte top. Het heeft een diepe decolleté, maar dat maakt me niks uit. Het horloge om mijn pols past zich aan aan mijn outfit. Tyler heeft behoorlijk zijn best gedaan. Ik kijk even naar Mere die zich ook klaar maakt. 'Zullen we alvast naar beneden gaan?' Vraag ik terwijl ik een paar gympen betover om ze te laten lijken op hakken. 'Is goed,' lacht ze en ze staat op.

Wanneer we aankomen in de common room merk ik dat het drukker is dan normaal. 'Liv, wat gaan jullie doen?' Het is Cameron, niet nu. 'Uit,' zeg ik simpel en ik druk hem opzij. 'Kom op, je kan me niet blijven negeren. Ik ben je beste vriend.' Gaat hij tegen me in en ik rol met mijn ogen. 'Luister Cameron, ik heb wel wat beters te doen dan vriendschappen onderhouden, dus doe me een lol en verdwijn.' Verscheidene leerlingen kijken ons aan. 'Een beetje zoals jij ook verdween zeker.' Ik draai me op mijn tenen om terwijl ik hem dodelijk aan kijk. 'Ik verdween niet, ik ben tegen mijn zin in meegenomen.' Sis ik naar hem toe en een aantal mensen happen naar adem. 'En wat heb jij gedaan? Als mijn 'beste vriend'?' 'We hebben zoekacties uitgevoerd en we zijn het afgelopen jaar door het vuur gegaan om je weer terug te brengen.' Kaatst hij terug. 'Ja, want dat heeft ook echt gewerkt! Ik ben iets meer dan een jaar weg geweest!' 'We deden er alles aan!' 'Geloof je het zelf?! Deed je er alles aan toen je in oktober tot en met januari depressief thuis zat?! Deed je er alles aan toen je liep te flikflooien met je nieuwe vriend?! Zeg me, deed je er alles aan toen je met Black, Potter, Lupin en Evans je verjaardagsfeest vierde?' Er valt een stilte. Cameron kijkt me knipperend aan. 'Dat is mijn antwoord. En nu op donderen!' Ik loop richting het portret gat, met Meredith op mijn hielen. 

'Dat was intens.' 'Begin er niet over.' Zeg ik en ik loop door. 'Je weet dat je met me kan praten, toch? Ik zit in hetzelfde schuitje als jij.' Ik stop met lopen en kijk haar aan. 'Sorry, je hebt gelijk. Het spijt me.' Ze glimlacht even en knuffelt me. 'Het is niet erg. Het komt goed, Liv.' Ik glimlach in haar schouder, wat ben ik blij dat ik haar heb.

'Olivia!' Zuchtend kijk ik op van mijn boek als ik hem hoor roepen. Ik zit in de woonkamer van het Grimmauld Place nummer 12. 'Wat?' Zeg ik als ik de eetkamer in loop een aantal van zijn volgers kijken me lichtelijk geschokt aan. 'Je hebt lang genoeg stil gezeten. Vanavond gaan een aantal naar de muggle regering en jij gaat mee. Je hebt de taak om een meisje mee te brengen. Haar naam is Meredith Williams, ik heb haar nodig.' 'Maar..-'  'Niks maar! Je doet wat ik zeg!' Ik kijk hem woedend aan en ik weet dat mijn ogen even zwart worden. 'Hoe weet je dat ik niet weg ren als ik eruit mag?' 'Omdat ik weet dat je er alles aan doet om je moeder te beschermen, is het niet?' Ik knars met mijn tanden. Klootzak! 'Prima!  Je bent een klootzak weet je dat?'  Zijn blik vernauwd even, maar hij zegt niks. Woedend schuif ik aan tafel en begin te eten. Eerst dwingt hij me om bij hem te blijven en nu moet ik ook nog doen wat hij zegt. 

*

Mijn gedachtes zijn ergens anders als we later die avond  paraat staan om de regering te bestormen. Ik heb me ingelezen over dat meisje en ik snap niet waarom hij haar nodig heeft. Ze is gewoon een meisje die op Ilvermorny gezeten heeft en er vanaf is gegaan in haar 5e jaar, net als ik met Beauxbatons. Ze heeft een half jaar op Hogwarts gezeten en toen moest ze verplicht met vakantie omdat haar familie gevaar liep door Voldemort. 'Ben je er klaar voor broekie?' 'Noem me nog 1 keer zo en ik zorg ervoor dat je nooit meer kan praten.' Sis ik dreigend. 'Ze is pittig. Ik snap waarom hij haar wilt.' Zegt een ander. 'Dit kan later! Kom op laten we gaan.' Ik zet mijn masker op, net als de rest. Dan lopen we met zijn alle naar binnen. De voorste is Jugson, hij is nu 2 jaar van school denk ik. Hij zat samen met de Lestrange broertjes in het 7e jaar toen ik in mijn 5e jaar zat. 

Hij gooit de deur open en mensen beginnen te gillen. Ik kan nu al zeggen dat dit niet alleen muggles zijn. Ik herken bepaalde tovenaars en heksen van het Ministery for Magic. Natuurlijk zijn ze hier om de muggles te beschermen. Jugson, Rudolphus en Stan trekken hun stok en beginnen willekeurig mensen te betoveren. De Ministery tovenaars proberen ze te stoppen, maar we zijn met te veel. Ondertussen glip ik weg naar een andere verdieping.

Langzaam open ik de deur op de derde verdieping. Ik zie een meisje en ze kijkt me bang aan. 'Ga weg!' Zegt ze en ze richt haar stok. Ik doe hetzelfde en kijk haar met een spijtige blik aan. 'Meredith, doe dit niet.' Ze kijkt verbaasd op als ze mijn stem hoort. Ik sluit de deur achter me en mijn handen gaan naar het masker op mijn gezicht. Ze hapt naar adem als ze mijn gezicht ziet. 'Jij bent dat meisje dat verdwenen is. Olivia Red.' 'Ik beloof dat ik het je nog uit zal leggen, maar nu, voor jou veiligheid en die van mij..... We moeten gaan.' 'Maar,-' ik kijk haar even aan. Haar ogen vinden de mijne en dan knikt ze. Ik doe het masker weer op en steek mijn hand uit. Ze pakt mijn hand en ik trek haar mee naar het raam. Ik trek mijn ketting van mijn nek en vergroot de bezem. Ze stapt achterop en samen vliegen we weg van het kantoor.

'Liv!' 'Huh wat?' 'Je was een beetje aan het dromen. We moeten naar de grote zaal. Lupé wacht op ons.' Ik knipper even kort met mijn ogen. 'Oh ja, natuurlijk. Laten eens lekker uitgaan.' Grijns ik terwijl ik haar hand pak en haar mee trek richting de grote zaal.

~

Heehoi! 

\Dus, Liv en Mere hebben beide een verhaal. Maar waarom wil de Dark Lord haar hebben? En waarom wilt hij Liv hebben? Dat zijn allemaal vragen waar jullie later over gaan lezen. Het wordt crazy tho, want een hoop gaat gebeuren!

@cherryxgems dat is mijn andere account en we hebben net de 5K gehaald op ons boek. Ik ben zo excited, want nieuwe boeken komen eraan. Ik mag nu eindelijk zeggen dat er een Why don't we boek gaat komen, wat me brengt op het volgende. Ik ben ook bezig met aardig wat boeken, maar ik wil eerst wat ik nu online heb staan afronden en daarna ga ik aan de nieuwe boeken beginnen.

xxx Jonna


My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu