"baby, jom keluar harini?"
-dimple fav boy💜✨-chat daripada namjoon, my boyfriend. Dah dua minggu aku abaikan dia. Bila dia ajak aku keluar aku akan cakap
"I'm busy",
"sorry bae I don't have any mood",
"malas lah baby".
Aku buat macam tu bukan sebab dah mula bosan dengan namjoon,sedikit pon tidak. Aku malah rindu pelukkannya, senyum dimple yang sangat manis dan yang paling rindu bila dia kata
"ohh good morning my love, sleep well?",
"I love you baby".
aku ade sebab sendiri. I having a bad mood because I'm gain my weight. Memang namjoon kata "it's okay bae, you still my lovely one" tapi aku tahu tu semua satu pembohogan sahaja.
"Beauty always number one"
aku malu nak keluar dengan namjoon sebab berat aku naik. Semua tahu yang namjoon seorang Idol, takkn dia nak ada seorang girlfriend yang gemok?. I always insecure about my personality, kadang- kadang aku rasa aku tak layak untuk jadi girlfriend seorang idol.
Di sebabkan itu aku selalu pergi ke gym dan work out bersendirian. Aku akan jaga imej namjoon sebagai seorang idol. It's okey "pain is beauty".
———————-
"Eahh Y/N buat apa kat sini? Mana namjoon hyung?"
OMG aku kalau boleh taknk terserempak dengan mana-mana kawan namjoon. Macam mana boleh terjumpa pula kat sini?
"Ohh jungkook, dah lama tak jumpa, sihat?"
Seyuman palsu aku pamerkan. Aku cuba megubah topik perbualan kami.
"Sihat je, lama tak pergi gym sebab banyak practice. Tu yang mula nk work out balik, lemak dah banyak terkumpul dah ni"
Jungkook mula mencubit bahagian perutnya. Perbuatannya membuatkan kami gelak seketika.
"Dah lama tak datang studio hyung, busy ke?"
Jungkook mula megisi besi pengangkat berat di sebelahku.
"Haah busy sikit, macam mana yang lain? Sihat? Namjoon sihat?"
Aku mula megelap peluh yang mula merecik di dahiku. Aku berhenti seketika kelelahan.
"What do you mean hyung sihat ke tak? Hari-hari hyung keluar and dia cakap dia keluar dengan awak"
Okey, aku mula tak sedap hati. Ape maksud semua ni?
"Jungkook, I really want talk with you, I rasa ada benda yang saya perlu bagitahu"
Aku mula rasa dihianati, namjoon keluar selalu? Tapi kami dah lama tak jumpa.
"Wohh you look so serious Y/N, what happens?, apa kata kita pergi kafe and kita berborak kat situ"
Jungkook meneguk air sambil jalan seiring dengan ku ke kafe berdekatan.
——————
"okey look Kook on the hook, I and namjoon dah tak jumpa for two week"
Aku mula megambil kerusi bertentagan dengan jungkook, aku bakal cerita semua kat dia
"Wtf, you guys fight? Lamanya dah tak jumpa. Two weeks?"
Muka jungkook mula marah, first time aku nampak dia bergini.
"We not fight kook, okey I gain weight. I nak work out sebab I rasa badan dah naik sangat. I takut namjoon tinggal kan I or orang sekeliling judge me. "Why dia bolh jadi namjoon girlfriend's sedangkan dia gemok?",I really steress kook, I really love him. I tak pernah jumpa lelaki macam dia"
YOU ARE READING
BTS IMAGINE 🌼✨
FanfictionKat sini Min dengan yana(@taeleebwijeon- ) yang akan tulis story ni, you can be your own y/n. 🥺✨ Open for request 😘 Purple you 💜🤟🏻✨ Poster by; @taeleebwijeon-