Hogy mi rosszabb annál ha az ember új suliban kezdi a tanévet? Az, ha új országban kezd új sulit. 15 év New Yorki élet után azt hiszem Budapest nem sok újat fog tudni nyújtani nekem. Nem először kezdek új iskolát igazából annyiszor kezdtem már új helyen hogy rutinos lettem. Az emberek mindenhol ugyanolyanok a tanárok is csak a helyszín változik. A szüleimmel való állandó veszekedések miatt úgy döntöttem a nagyiékhoz költözök. A szüleim amerikai diplomaták. Ez jól hangzik és kb ennyi. Kötekedő természetük van, mániákus szabálykövetők és sznobok. Ezért hogy bosszantsam őke mániákus szabályszegő lettem. 12 évesen elkezdtem gitározni mert szerintük a zenészek semmirekellők és élveztem hogy felidegesíti őket ez a tevékenység. Gördeszkázni is megtanultam mert az utcai gördeszkásokról is hasonló véleménnyel voltak. Hogy is fogalmazott anyám? Huligánok. Az más kérdés hogy bár a bosszantásuk miatt kezdtem el de megszerettem a zenélést és a deszkát. A szüleim mindig lepasszoltak ahogy alkalmuk nyílt rá rendszerint a nagyiékhoz de volt hogy barátoknak dadáknak unokatestvérnek bárkinek aki hajlandó volt befogadni. Soha meg sem próbáltak megismerni. Persze kiakadtak amikor bejelentettem hogy Budára költözöm és itt fogok suliba járni. Nyaranta egyébként is mindig itt voltam a nagyiéknál év közben meg a szüleimmel most felcserélődnek majd a dolgok. Év közben itt leszek a szünetekben pedig a szüleimmel. Az a pár hét is komoly megpróbáltatás lesz.
A szobámban ülve a bőröndömben turkálva ilyeneken agyaltam miközben a kedvenc Ramones pólómat kerestem a káosz közepén. Már egy hete itt vagyok de még mindig nem szántam rá magam a kipakolásra. Ma azonban már muszály volt rászánnom magam mert a nagyi megfenyegetett hogy elkobozza a PS-t ha nem pakolok ki. Ígyis jófej volt a nagyi hogy igazolta az első hetemet a sulibol. Igen egy hete tart az iskola de sikerült meggyőznöm hogy egy héttel toljuk el az elkerülhetetlent. Annyi volt a kikötése hogy gólyatáborba viszont muszály elmennem mert szerinte ez remek alkalom hogy megismerjem az osztálytársaimat. Szóval múlt szombaton elmentem az új osztályommal gólyatáborba. Rosszabbra számítottam de egész jól éreztem magam jobban mint vártam.
12 fős osztály és csupán 3 lány van aminek én személy szerint nagyon örültem. Na nem mintha bajom lenne a lányokkal de nagyon idegesítő hogy az összes rámnyomul folyamatosan amelyik meg nem rámenős az csak makog ha megszólítom. Nem tudok velük bármiről beszélgetni, a legtöbb lány vagy a vásárlásról vagy a külsőröl tud fecsegni. A szénhidrát számolásról nem is beszélve, a hideg kiráz tőle. Egy lánynak igenis legyen egészséges étvágya. Amerikában volt egy-két barátnőm de úgy éreztem mindigis hogy nem engem akarnak hanem a diplomata szülőkkel járó előnyöket vagy azt hogy dicsekedhessenek, én bizony Cortezzel járok. Tudom, fura becenév de a haverok aggatták rám pár éve és bár az Ádámmal sem volt soha bajom mindenki a becenevemen ismer. Szóval a lányok.... nem találkoztam még olyannal aki megfogott volna. Úgy igazán érdekelt volna, aki nem hisztis, nem buta és nem törtető. Mindig valamilyen szándékkal közelednek és ostobaságokat fecsegnek. Annyi helyen jártam már, hogy kezdem azt hinni, olyan csaj nincs is, aki igazán le tudna venni a lábamról. És hogy mi hiányzik? A kihívás hogy ne azt érezzem ez a lány is 5 perc után többet akar.
A fiuk jófejek az osztályba bár 3 srác van akikkel megtaláltam a közös hangot, közülük is Ricsi a legszimpibb. A többiek viszonylag rendben vannak van egy emós csaj is (Virág) aki egy kicsit elvarázsolt, de jófej képben van a jó filmekkel és sorozatokkal, lehet vele beszélgetni és hülyülni. A másik csaj totál pszihopata, parancsolgatós és maximalista. Kinga. Na hogy vele milyen lesz egy légtérben az kérdéses.... A harmadik lány el sem jött a táborba szóval ő maradt az egyetlen rejtély számomra a holnapi nappal kapcsolatban, bár nem hiszem, hogy bármi újat tudna mutatni, biztos olyan mint a többi. A lányok eléggé kiismerhetőek és kiszámíthatóak.
Hírtelen kopogtak a szobámban mire abbahagytam a turkálást és kikiabáltam
-Gyere be.
Nagyi nyitott be, hogy ellenőrizze hogy haladok a pakolással...
-Cortez még mindig nem pakoltál el? Ennyi idő alatt én a házat kitakaritom.
Mosolyognom kellett a megszólításon mert a szüleim soha nem hívnának a becenevemen. A nagyi más, ismer engem jobban, mint a saját anyám...
-Bocs nagyi, de nem találom a Ramones pólómat nem láttad valahol? Már mindent felforgattam utánna.
-a száritón van kimostam, mert az ágy alá dobtad. Megértem én, hogy kamasz vagy, de hogy miért kell a bútorok alá rugdosni a szennyest, ezt sosem fogom megérteni.
-jolvanna, bocs nagyi legközelebb odafigyelek.
-nem kell fiam nehogy miattam rontsd el a rosszfiu imidzsedet- nézett rám vigyorogva.
-uhhh azt nem tudom hogy élném túl... feletem gúnyosan.
-igen szerintem is szörnyű lenne, már úgy megszoktam, hogy ilyen menő unokám van. Na pakolj ki szépen aztán gyere le vacsorázni a nagyapád hamarosan itthon lesz.
-igenis főnök-mondtam mosolyogva
-ne szemtelenkedj-monta az újját rázva, de alig bírta elfolytani a mosolyát.
Mosolyogva néztem utánna és elöntött a hála. A nagyszüleim az egyetlenek akik igazán törődnek velem és akik ismernek. Azt hiszem ilyen lehet egy anya, olyan amilyen nekem sosem volt.
Egy órába telt, amíg elpakoltam közben hazaért a nagypapa.
Lementem az ebédlőbe és már az asztalnál ültek, rám vártak. A nagyiékkal nem volt olyan feszélyezett a vacsi, mint a szüleimmel, velük fesztelenül lehetett beszélgetni az asztalnál. Mellesleg imádom a nagyi főztjét. Sok helyen jártam már, mindenhol ettem finomakat, de nagyi házi pizzája verhetetlen.
Vacsora után felmentem a szobámba és bekapcsoltam a nootbookom. Az msn betöltött és Ricsi azonnal rám írt:Ricsi üzenete: Haver hol vagy már?? Dög unalom a suli nélküled
Cortez üzenete: Nyugi ne rinyálj holnap már megyek :D Bár nem várom úgy mint te, egész jó volt ez a lógás meg tudnám szokni. Milyen a suli?
Ricsi üzenete: Azt elhiszem, bár anyám is igazolna egy hetet de azt mondja majd ha produkálok legalább egy ötöst matekból, magyarból vagy valami értelmes tárgyból, talán meggondolja. Kit érdekel?
A suli nem rossz, Davel és Zsoltival elvagyunk. Kinga eszelős Neményi meg bunkó. Csak a szokásos. A mi osztányunk a 9b. Várj míg meglátod a 9a-s lányokat. A hideg kiráz tőlük. Iszonyú sznobok....Cortez üzenete: És a harmadik csaj az osztályból?
Ricsi üzenete: Reninek hívják és Neményivel meg Emóval lóg. Folyton olvas és bazi okos. Még nem nagyon ismerem.
Hmmm. Neményivel lóg? Van ember aki el tudja viselni a tapló stílusát?? Gondolom csak olyan lehet, akinek hasonló a stílusa...hát ez érdekes lesz. Neményiről tudni kell, hogy két nap elég volt hozzá, hogy rájöjjek, nem leszünk haverok. Okoskodó, lekezelő, tudálékos, flegma és bunkó. Jót nem tudok mondani róla.
Feleszméltem a gondolataimból és rájöttem, Ricsi percek óta a válaszomra vár.Ricsi üzenete: Ember elaludtál a gép előtt??
Cortez üzenete: Bocs ittvagyok, csak emésztgettem amit írtál. Hát nem lehet túl szimpi, ha elviseli Neményit. Emó? Az Virág lenne?? LOL :D
Ricsi üzenete: ááá nem olyan vészes csendes lány. Jah Virágot hívom így :D
Cortez üzenete: Mindegy, ne is beszéljünk róla, hisz nem is ismerem. A tanárok milyenek?
Ricsi üzenete: Az ofő jófej őt, nem kell bemutatni a táborból már ismered. a tesi, rajz, francia és infó tanár jófej a többi meg túl komolyan veszi a tárgyát. Próbálják fegyelmezni a társaságot, de nem sok sikerrel.
Közben észrevettem hogy kb 15 ablak villog az asztalon arra várva hogy visszaírjak. Mindig ez van sokszor idegenek írnak akik valahol valamikor láttak és csevegni akarnak. Nem is értem miért ír rám aki nem ismer??
Cortez üzenete: Haver én léptem, mert megtámadott az msn. Megyek szökést nézni see you soon.
Ricsi üzenete: nah az amerikai.... Neked is jóccakát :D
Cortez üzenete: :D:D:D good night
Gyors zuhany után az ágyamban fekve néztem a filmet, de fejben nem igazán voltam ott. Holnap új suli, új emberek, újabb őrület. A Szent Johanna gimit a nagyi választotta nekem. Megkértem hogy keressen egy sulit ahol a nyelvek oktatásán van a hangsúly mert ez az egy, amit szeretek. Nyelveket tanulni. Angolul, magyarul, franciául és spanyolul beszélek és tervbe van még pár nyelv. Igazából a nyelveken kívül az égvilágon semmi nem érdekel. Pár hét és kiderül, hogy jó döntés volt e ideköltözni. Egyenlőre nem bántam meg. Talán Budapest végre tartogat számomra valami újat ami felpesdít és felkelti az érdeklődésemet.
YOU ARE READING
SZJG Cortez szemszöge
Teen FictionSziasztok. Remélem tetszeni fog nektek az írásom. Szeretném napról napra leírni a történetet úgy, ahogy Reni szemszögéből van. Eddig megvan 4 felyezet és majdnem az 5ik. Kicsit lassabban haladok vele 2-3 nap, mire megírok egyet, mert van egy 7 hónap...