"15" ✔

22 7 0
                                    

Kim seok jin pov ▪▪▪▪

Hari ini dah cukup tiga hari yasuel tak datang sekolah....entahlah ....khabar dia pun aku tak dengar lagi...batang hidung dia langsung aku tak nampak....

Tak tahulah dia pergi mana....oh ya! By the way hubungan aku dengan ji hyun masih lagi berjalan dengan baik....ah maklumlah saling mencintai....Ler katakan....

Hari ini lepas pulang sekolah aku bercadang nak pergi rumah yasuel ....nak carilah katakan ....

"Oppa!" Aku menoleh kebelakang sambil tersenyum manis melihat ji hyun yang berlari anak kearah aku...

" Nae?" Aku mengusap kepala ji hyun lembut dan penuh dengan kasih sayang....

"Oppa ...lepas pulang sekolah ni kita date nak tak?"

Aku menjadi sebersalah apabila ji hyun berkata sebegitu ....lepas pulang sekolah ni aku mmg bercadang untuk pergi ke rumah yasuel tapi masalahnya sekarang ji hyun nak keluar date dengan aku...

Mana satu aku nak pilih ni?

"Alah oppa....bolehlah.."

"Tapi lepas ni oppa nak ke rumah yasuel untuk tengok dia"

Kataku ..

"Alah...oppa ni...pentingkan yasuel pula daripada kita .."

Ada nada merajuk pada kata kata ji hyun ....membuatkan aku semakin rungsing nak pilih...

Ji hyun berura ura untuk pergi ...tapi aku sempat tarik tangannya....

"Oklah....kita date lepas balik sekolah ok?"

"Yeah.....saranghae oppa!"

Yasuel??? Ah nanti nanti je lah.

End Kim Seok jin pov▫▫▫▫▫

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Gwang ju berjalan sambil menjinjing beberapa bakul yang berisi barang dapur dan juga makanan yang dia akan beri pada adiknya yang masih berada di hospital....

Dia berjalan dengan perlahan dan penuh berhati-hati....
Langkah kakinya semakin perlahan apabila ternampak susuk tubuh yang amat dia kenali bersama seorang perempuan berjalan sambil berpegangan tangan...

Dia tahu ianya Kim Seok jin...namun gadis yang bersama lelaki itu pula dia tidak mengenalinya....sama sekali...

Bukan dia tidak tahu bahawa selama ini adiknya suka akan lelaki yang bernama Kim Seok jin itu...namun dia hanya berpura-pura tidak tahu menahu tentang itu...

Gwang ju .....tersenyum kearah Seok jin apabila menyedari bahawa jin melihatnya sambil melambai tangan kearahnya....

Seokjin melangkah ke arahnya bersama gadis tadi yang gwang ju tak ketahui siapakah gerangannya...

"Anyeong hyung" sapa jin hormat pada gwang ju yang lebih daripadanya...

"Hehe hi..." Balas gwang ju sambil matanya melirik kearah gadis yang berada disebelah Seok jin...

Menyedari hal itu Seok jin segera memperkenalkan ji hyun sebagai yeochinnya kepada gwang ju...

"Kenalkan...ini ji hyun....yeochin saya"

Kata Seok jin berserta senyuman yang manis dan tak pernah lekang pada bibir tebalnya ..
Gwang ju sedikit terkejut apabila mengetahui bahawa gadis tersebut merupakan buah hati milik seok jin..

Namun dia serta merta mengawal reaksinya didepan Seok jin...ketika ini hanya satu sahaja yang dia fikirkan...
Pasti yasuel kecewa apabila lelaki yang dia cintai sudah berpunya....

Sakit tuu...lebih berganda ganda...tambahan lagi dengan keadaan yasuel sekarang...

"Hyung....kenapa yasuel tak datang ke sekolah selama tiga hari? Dia sakit ke...? Atau dia ada masalah apa apa?"

Soalan yang berdas-das diberikan pada gwang ju menghapuskan lamunanya ...
Dia kembali memandang Seok jin...dan turut tersenyum....

"Taklah...dia tak sakit pun ....dia ok je...jangan risau lah tentang dia..."

Nafi Gwangju ...bersungguh-sungguh ...

"Ouh baguslah..."

"Oklah hyung gerak dulu....bye...bebaik jalan"

"Ok hyung"

Gwangju meninggalkan mereka berdua...

Dan berjalan untuk ke destinasi utamanya iaitu hospital...

















Hye...guys....pt3 nak dekat dah ....doakan author tau...hehe...

Good luck for batch 04 tuu...💕

Vote ✔

Comment ✔

"IT'S TO LATE" ✔.KSJ.✔Where stories live. Discover now