1

84 6 1
                                    

**********

'Doegopa neoui oppa ~
Neoui sarangi nan neomu gopa~
Doegopa neoui oppa~
Neol gatgo mal geoya dugo bwa~'

Aku yang sedang sedap tidur dibuai mimpi terjaga apabila ringtone hp ku menyaring kuat.Babi lah yang kacau aku tidur ni! Haishh..

Tanpa melihat nama yang tertera di skrin, aku terus mengangkatnya.

"YEOBOSAEYO" kataku dengan nada yang tinggi.

"Yeobosaeyo, wah dah pandai kamu sekarang ni ya.. Menengking orang tua!" jerkah si pemanggil.

Aku tergamam. Jebal bukan dia, Jebal.Aku melihat skrin.Mataku membulat apabila di atas skrin tertera nama 'Eomma'.

Aku berdehem kecil. "Errrr... Eomma-ah.. mianhae tadi So rin ingat oppa yang call.. Mianhae" aku menggigit bibir. Aduhhh, pabo lah kau ni so rin!!!! Wae tak tengok skrin dulu tadi!!!

"Cehhh.. Ni mesti baru bangun kan?! Anak dara apa kamu ni!! Umur dah 20 tahun!! Tapi perangai macam 2 tahun!!" bebel eomma.

Dah start dah.. Aku menjarakkan sedikit hp ku dari telinga.

"Kalau eomma tak call tadi, kamu tak bangun kan!! Astaga anak ni..Yeobo,tengok lah sikit anak ni!!"

Aku menggaru-garu kepala yang tak gatal.

"Kamu tak kerja ke?! Dah pukul 9 pagi ni!!"

Kata-kata eomma membuatkan aku terkejut. Aku terus mencapai jam loceng yang ada di atas meja di tepi katil. Mataku membulat.

"OMAIGOSHHHHHHH!!! MAMPUS AKUU"

Aku segera berlari mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik air.

"SO RIN!!!! MANA KAMU NI!!!!"

Aku membuka pintu bilik air apabila terdengar sayup-sayup suara eomma dari dalam hp.

Ah lantak lahh!!!! Aku nak mandi pastu nak pergi kerja.. Lai lah!!!

SKIP

Selesai sahaja bersiap, aku segera mencapai beg sandang ku. Poster Jungkook dan BTS yang terlekat di dinding ku tenung.

"OPPA!! Tunggu So rin balik yaa" aku mencium poster Jungkook dan ahli BTS yang lain.

Kaki ku segera berlari ke luar daripada bilik. Kunci pintu dan segera menapak ke arah lift.

"Baru nak pergi kerja, so rin?" tegur seorang makcik yang sedang memegang sampah.

Aku menoleh dan menunduk hormat. 'Nae.. Mak cik kim.." mata ku terkalih ke arah bungkusan sampah yang dipegang makcik kim.

" Makcik nak buang sampah ke? " soal ku.

" Hah nae.."

Aku tersenyum. "Sini lah, biar So rin tolong buangkan" aku terus mengambil sampah tersebut tanpa kebenarannya.

"Eh.. Gwenchanna.."

"Ah.. Jinjja... Jebal biar So rin tolong" kataku sambil tersengih.

TINGGG!!

Lift sudah sampai.

"So Rin pergi dulu ye" aku masuk ke dalam lift dan melambai-lambaikan tangan ke arah makcik kim.

"GOMAWOO SO RIN-AH"

SKIP

Sesampai sahaja di hadapan CAFE STARBUCKS aku terus menghembus nafas lega.Rambut ku betulkan. Baju ku betulkan. Aku menarik nafas.

"Selamat da-... So Rin-ah.. Ppalli masuk boss tak datang lagi ni" arah Mingyu.

Aku mengangguk dan segera berlari ke arah stor.

"Kenapa kau lambat lagi hari ni?" sergah Mingyu dari arah belakang.

Aku menoleh. "Ahhhh... Errrr aku sakit perut.. Dari pagi terberak-berak errr emmmmm" aku tersengih.

Apa kebodohnya alasan aku.. Haihh

"Tipu..." Mingyu menjongket kan keningnya. "Kau layan K-pop kan semalam" katanya lagi.

Gulp... Aku menelan liur.

"Betullah.." aku memalingkan wajah ku dari mingyu dan segera mencapai apron hijau yang tergantung di dalam lokar.

"Dah lah.. Nanti duduk lama-lama.. Kena tangkap basah pulak.." kata ku sambil tersengih.

Mingyu tersenyum sinis. Dia menolak tubuh kecilku rapat ke lokar. Tangan kanannya di letak kan di lokar manakala jari telunjuk kirinya mengangkat dagu ku,memaksa aku memandangnya.

ANGGAP JERLAH DIA BUAT MACAM NI😌😍

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ANGGAP JERLAH DIA BUAT MACAM NI😌😍

Ya tuhann!! Mingyuu.... Jangan buat aku curang dengan my kookie pleaseuuuu...

Aku mencebik. "Bla lah anjir" kata ku lalu menepis bahu mingyu dan berlari keluar.

Babi punya mingyu!!!!

Telingaku dapat menangkap gelak halus mingyu di belakang.

Tak guna!!!

Aku segera mengambil penyapu dan mop lantai dan melakukan tugas.

Perghhh tak sangka aku rajin siak..

-TO BE CONTINUE-

-TO BE CONTINUE-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BTS MANAGERWhere stories live. Discover now