Mephisto nem aludt túl sokat az éjjel. Reggel korán kelt. Várt egy pár órát, hogy egy elfogadható időpontban keresse fel Piroskát.
Piroska ajtajánál nem hezitált, hangosan dörömbölt az ajtón. Másodjára is megtette ezt, mert elsőre nem érkezett válasz.
Mephisto tisztában volt vele, hogy amit most jelenleg tenni készül, az egyáltalán nem illendő. De a fáradtság és a mérhetetlen féltékenység miatt nem törődött vele.
Piroska a második kopogtatás sorozat után felnyitotta az ajtót. Mephisto látogatását szemmel láthatóan furcsállotta. Látta Mephiston, hogy zaklatott, szóval így még zavartabb volt.
-Oh jó reggelt -köszönt Piroska bátortalanul, Mephistot fürkészve.
-Piroska, valamiről beszélni szeretnék! -tért rá a tárgyra Mephisto.
-Rendben...gyere be.
Piroska az étkezőbe vezette Mephistot. Kérdezte, hogy mivel kínálhatja meg, de Mephisto elutasította a felajánlást.
Az asztal két ellentétes oldalán álltak. Mephisto belevágott:
-Azt hallottam....hogy neked vőlegényed van -Mephisto határozottan Piroska szemébe nézett. Látni akarta a reakcióját, az arca minden mozzanatát. Figyelt, hogy látja-e rajta a hezitálás vagy a hazugság apró jeleit.
Piroska is Mephisto szemébe nézett. Meglepődés látszott Piroskán, majd ezt egy mély sóhaj követte. Piroska lesütötte szemét.
-Ő nem a vőlegényem - a "nem" szót megnyomta a mondatában.
Mephisto erre nem mondott semmit. Várta a folytatást, a magyarázatot.
-Nem tudom, a te szülőfaludban hogy működnek a dolgok, de nálunk a szülők döntik el, hogy gyermekeik kikhez menjenek hozzá a jövőben. Édesanyám is talált számomra valakit... Még nem volt eljegyzés, szóval nem hivatalos.
Mephisto megenyhült. Még egy utolsó kérdése maradt hátra:
-Szereted ezt a férfit?
Piroskát ez a kérdés is meglepte, de gondolkodás nélkül mondta.
-Nem.
Mephisto megkönnyebbült. Piroskán azt látta, hogy igazat mond. Ebben biztos volt. A Piroskával való kapcsolata során megtanulta, Piroska mikor mond igazat vagy füllent.
-M....Miért kérdezted mindezt? -kérdezett most Piroska.
Na, Mephisto most elárulta magát. Piroska is sejti, hogy azért érdekelte ez, mert érzéseket táplál iránta.
Mephisto az ajkába harapott, majd válaszra nyitotta száját. A kopogás hangja elterelte mindkettejük figyelmét.
Piroska máris indult, hogy megnézze, ki érkezett. Mephisto megkönnyebbült, hogy ezzel megúszta a válaszadást.
-Sziasztok srácok!
Három kisgyerek lépett be a házba. A gyerekek, akikre Piroska szokott vigyázni.
-Mephisto, Emilyvel már találkoztál.. -mondta Piroska. Mephisto a kislány felé intett, a kislány pedig félénken mosolyogva visszaintett -A fiúk pedig Felix és Tom.
A két srác már kevésbé volt lelkes, hogy Mephistoval találkozhatnak. A kicsi Tom érdektelen volt, az idősebbik, Felix pedig ellenséges pillantásokat lövellt Mephisto felé.
-Testvérek vagytok, igaz? -Mephisto próbált beszélgetést kezdeményezni.
Válaszként pedig csak apró bólintásokat kapott.
-Csatlakozol hozzánk reggelire? -kérdezte ezt követően Piroska Mephistot.
-Oh igen, köszönöm, örömmel.
A gyerekek asztalhoz ültek. Piroska pedig a konyhapulthoz ment. Mephisto követte őt.
-Tudok valahogy segíteni? -kérdezte Mephisto.
Mephisto nem tudta, de nem volt szokás, hogy a férfiak segítenek a főzésben.
-Szeretnél? Akkor persze!
Nekiláttak közösen a reggeli készítésének. Piroska tükörtojást sütött, míg Mephisto paradicsomot szelt.
Mephisto igazából nem értett a konyhai dolgokhoz. Ez hamarosan Piroska számára is egyértelművé vált. Mephisto a paradicsomot rémesen vékony szeletekre vágta.
Piroska megmosolyogta Mephisto ügyetlenségét, majd pedig segített neki.
-Inkább ilyen szeletekre vágjad -kezét Mephistoéra helyezte és a megfelelő irányba terelte.
Mephisto nem titkoltan élvezte Piroska érintését. Már egy jó ideje erre úgy sem volt példa.
A reggeli hamarosan elkészült. Piroska kitálalt és mind nekiláttak.
-Ez nagyon finom! -jegyezte meg Mephisto.
Piroska ismét elmosolyodott. Mephisto pedig viszonozta ezt a mosolyt.
Ekkor Mephistot egy rúgás érte a lábszárán. A rúgás nem volt valami erős, nem váltott ki fájdalmat.
Mephistoval szemben Felix ült. Mephisto nem tudta, mire vélje ezt a rúgást. Talán csak gyermeki csínytevés.
-Hallottam, hogy Johnnal dolgozol -törte meg a csendet Piroska.
-Igen.
-John nagyon sokat mesél rólad mindenkinek. Hogy mennyire jól és becsületesen dolgozol -folytatta Piroska.
-Csak minden tőlem telhetőt megteszek. Nem nagy ügy. A munkáért pedig nagyon hálás vagyok Johnnak. Ő egy remek ember.
-Igazad van -Piroska egy kissé elpirult. Mephistot ezután még szimpatikusabbnak találta.
Mephistot ismét egy rúgás érte. Most az előbbinél erőteljesebb.
Mephisto kérdőn nézett a vele szemben ülő Felixre, de ő úgy tett, mintha észre sem venné.
A reggelit elfogyasztották. Piroska összeszedte a tányérokat és elkezdte elmosni őket.
Emily és Tom Piroska engedélyével kimentek a kertbe játszani. Mephisto pedig oda akart menni Piroskához, de Felix eléállt. A feje biccentésével jelezte, hogy menjenek ki.
Mephisto követte a fiút. Az ajtón kiérve Felix zsebre tett kézzel Mephisto felé fordult és így szólt:
-Kopj le Piroskáról! -két fejjel kisebb volt Mephistonál, de ennek ellenére magabiztosan állt szembe Mephistoval.
-Hogy mondod? -Mephistonak nem tetszett ez a stílus.
-Folyamatosan Piroska körül ólálkodsz. Piroskát nem érdekled.
-Én nem így látom.
Mephisto sohasem gondolta volna, hogy egy ilyen kis kölyök áll majd az útjába. Nevetséges lett volna az egész szituáció, ha a kölyök nem mutatott volna ekkora határozottságot.
-Piroskát nem érdeklik az olyan jöttment link alakok mint te! -mutatóujját Mephistora szegezte.
-Hát ha csak ennyi lett volna, akkor én már megyek is... -Mephisto visszaindult volna a házba, de Felix az útjába állt.
Mephisto türelme kezdett fogytán lenni.
Ekkor belülről kinyílt az ajtó és Piroska lépett ki.
-Mit csináltok fiúk?
-Semmit -azzal Felix otthagyta őket és elment hátra a többiekhez.
Mephisto ekkor észbe kapott: mennie kell dolgozni. Elköszönt Piroskától és már ment is.
Az odaúton egy dolog járt az eszében:
"Remélem, hogy lányunk lesz"
ESTÁS LEYENDO
Piroska és a Farkas 2 -A boszorkány átka
RomanceHabár a Farkasok előélete tisztázódott, az ellenségesség továbbra is megmaradt. Mephisto megelégeli ezt és egy boszorkány varázslatának segítségével emberré válik. A varázslat visszarepíti őt az időben, mikor még ő és Piroska nem is találkoztak. Hog...