🤔🤔🤔الخطة دودى😁😁😁

99 5 0
                                    

الشمس تعلن عن بداية يوم التقاء الشمس و القمر بالنجوم هذا الوصف ينطبق على منار و زوز رفيقة دربها بأصدقائهم بالمدرسة ، وقامت والدة منار بفتح الستائر لتنهض من على فراشها و بعد مدة ليست بطويلة  .... تقف منار أمام باب منزلها بطرحتها البيضاء التى تتشابه مع القميص فى اللون و الزى كحلى اللون الذى يقوم بإخفاء تفاصيل جسدها بعكس الكثير من سنها و حذاء رياضى،و تحمل حقيبتها الزرقاء الجينز بكتف واحد لأن كتفها الآخر مربوط للعلاج ، بعدها جائت زوز بملابسها التى لا تختلف كثيراً عن منار فى الحشمة و الستر على جسدها و كانت غمازتيها معلنة عن فرحتها برجوع صديقتها و التى تعتبرها اختها منار و بدأن الحوار التالى أثناء وصولهن للمدرسة ...............................
زوز/ أنتى بجد مش هتتخيلى فرحتى بيكى النهارده علشان هترجعى معايا المدرسة كانت من غيرك بلا طعم و لا لون و لا مرح حتى ، حمد الله على سلامتك و رجوعك لينا بس ممكن سؤال لحضرة جنابك يا فندم هو مش أنتى قولتى لى انك المفروض تروحى المدرسة بكرا مش النهارده ؟؟؟؟
منار/ و الله يا بنتى حصل خطأ غير مقصود و أنا بحسِب الأيام معاكى لولا إن ماما أول امبارح قالت لى و لحقت أجهز نفسى كان زمانى متاخدة غياب بس الحمد لله لحقت نفسى دى إجابة سؤالك ثانياً أنا عارفة أنكوا مش هتقدروا تعيشوا جو المدرسة و الصحاب من غيرى طبعاً أنا عارفة إنكوا نكرة من غيرى و أنتوا و لا حاجة 😎😎😏😏😏
زوز/ لا يا هانم متتغريش فى نفسك قوى كده لاتفرقعى  ، أنتى واضح أنك لسه مفقتيش من البنج 😈😈لو كان على الضحك و الهزار و الشقاوة بين الصحاب فأنا سديت مكانك و أكتر كمان أمال فاكرة اية يعنى😄😄😄
منار / أنا عارفاكى يا وحش بتسدى دايماً أنتى و ريم 😆😆😆😆
زوز/  أمال 😎😎😎😎خلينا فى المهم أنتى عارفة إن البنات جايين بكرا و هما متحلفين لك 😁😁😁
منار / عارفة علشان كده التنفيذ هيبدأ النهارده استعدى احنا هنروح النهارده نتفق مع البنات و شلتنا هتساعدنا تمام؟؟؟
زوز/ تمام أدينا وصلنا المدرسة خشى برجلك اليمين يا شااااااابة 😈😈😈
منار / الله عليكى شكلك مكس بين ريا و سكينة و حسب الله مع بعض 🤣🤣🤣
( و ضحكوا مع بعض و دخلوا مدرستهم  بينما فى بيت والد ووالدة منار كان يدور الحوار التالى)
بابا / الدكتور كلمنى عن حالة منار و أنا بصراحة مش مصدق اللى حصل مع إنى شوفت بعينى و أنتى كمان شوفتى معايا مش كده ؟؟؟
ماما / و الله شوفت بس مش مصدقة يعنى اللى حصل قدامنا ده ، طب الدكتور قال ممكن يكون له تفسير للحصل ؟؟؟؟
بابا / الدكتور نفسه مصدوم من اللى حصل يعنى ايه واحدة فجأة و بدون انذار كده قلبها يتوقف و نبضها برضو يقف يمكن كمان روحها مكانتش موجودة فى جسمها و بعدها فجأة كده تصحى و تسألنا و لا كأنى فى حاجة ازاى يعنى متعرفش و الدكتور برضو مش عااارف .
ماما / هى نزلت المدرسة النهاره مع زوز صاحبتها ربنا يسترها و يحفظها من كل شر يارب.
بابا / يااااااارب و أنا أكره بس برضو عايزك تدخلى تطمنى عليها و هى نايمة لتحصلها الحالة دى تانى و تتعب مننا .
ماما / تمام ، و أنا هنزل أعملها الأكل اللى هى بتحبه .🤗🤗
( وفى مكان آخر و بعد الحصة الرابعة أثناء الفسحة جلست الفتيات حول غدائهن الجماعى مع بعضهن يتجاذبن أطراف الحديث حول الخطة التى سوف تبدأ غداً ، و الآن سيبدأ التعريف على أفراد العصابة )

انعزال عن الواقعحيث تعيش القصص. اكتشف الآن