//Pagi//
Yoora P.O.V
"Noona,ireonna-yo!" Dongsaeng aku ,Jinwoo memekak di depan pintu bilik aku.
Kedengaran dengkuran aku sampai luar. Aku kesah apa..
"Nama je pompuan tapi tidur berdengkur mengalahkan Jinu.." Bebel Jinwoo lagi ,kerja kau ni tau nak buka aib orang je an..
"Arasso-arasso,nak bangun lah ni" Aku bangun sambil menggeliatkan badan aku. Lepas itu,aku buka langsir bilik aku biar terang sikit barulah boleh buat fotosintesi— "
Ok ,ape aku merepek ni
"Noona,cepat-cepat sikit ah mandi tu. Jangan nak berendam dalam tab mandi tu sejam lebih kang lemas Jinu tak tau,eihh? Omma dah membebel dah kat bawah tu" Kata Jinwoo.
Ggokjongma-yo,ni Yoora lah. Tak akan lemas + tak pernah lemas 😏
But,
Cuba hengko fikir 'omma dah membebel kat bawah' ,ni kan keluarga Lee. Rasanya omma diorang siapa eihh??
//Beberapa minit kemudian//
Aku mengenakan 'sweatshirt' warna purple pastel and jeans ,tak lupa jugak nak pakai bedak sikit kat muka. Al-maklumlah ,muka aku tanpa mekap kan mengalahkan muka sajat.
Aku tekap-tekap sikit bedak kat muka lepastu pakai lip balm ,malas ah nak pakai lipstick..
Ingat aku nak pergi award ke apa ,pergi sekolah je pun. Award mane lah nak jemput yeoja cantek cam aku nii. EH—
Habis bersiap aku bawa luggage ,beg galas ,and aku silangkan 'sling-beg' aku kat bahu.
//Dapur//
"Good morning omma ,appa" Aku melabuhkan punggung aku di kerusi sebelah Jinwoo.
"Jinu? Tak nak sapa?" Aku pandang dia kecik-besar " Kau takyah ,sibuk je.." Aku kemudian menyumbatkan bread ke dalam mulut aku.
"Kamu ni ,pepagi dah nak gaduh.." Bebel omma aku ,rasanya an siapa eihh??
Hmm,malas aku nak buat readers 'saspen' gitau je lah...
Kim— takyah lah gitau. Aku tau mesti korang dah dapat teka siapa omma aku...
Ok ok ,sambung makan
" Makan tu boleh tak diam-diam sikit ,tak berkat nanti makanan yang omma kamu buat tu..." Appa lagi yang membebel ,rasanye siapa??
Lee Jin— tekalah sendiri ~
HAHAHAHANAT K ,sambung baca—
Habis makan,aku kemudian letak piring aku dalam singki dan basuh tangan aku.
"Omma,Yoora pergi sekolah dulu ehh. Anyeong" Aku memeluk omma aku.
"Arasso-yo,jaga diri kamu tu" Omma balas pelukan aku kemudian omma aku hulurkan sebuah bakul.
"Ige bboya?" Aku tengok isi bakul tu ,makanan rupanya aku ingat duit tadi. ')
"Makan lah kat sana nanti dengan chingu kamu" Kata omma lagi.
"Arasso-yo" Jawab ku sambil tersenyum.
Aku kemudian peluk appa aku.
"Anyeong ,appa" Aku peluk appa.
"Jaga diri kamu kat sana ,kalau ada pape masalah ,call je" Appa ingatkan aku sambil peluk aku.
YOU ARE READING
Life with '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)
FanfictionBayangkan kita hidup ngan PDX101 ... _____ Memang sah tunggang-langgang life kita, takyah nak susah-susah fikir memanjang ... tau dah apa akan jadi (・ิω・ิ)ノ _____ A book of Pdx101, their mess is ... (・ิω・ิ)ノ _____ *storyline by @authornim + @songhe...