Bu bölümde tüm serinin kötü yanlarını ve iyi yanlarını ele alan eleştirilerimi okuyacaksınız.
1. Kitap 5/10
Wattpad'deki diğer Minecraft kitaplarına kıyaslarsak ortalamanın üstü bir başarısı var. Nasıl o kadar çok okundu bilmiyorum ama kitabın ciddi sorunları var.
Eksileri:
* Anlatmak istediği hikayeye ters düşüyor. Dedenin dede olmadığı gerçek sonu düşünürsek bu hikayeye uymayan şeyler var. Hiç düşünmediği detaylar da. Kardeşler çok küçük ilk defa evlerinden çok uzağa gidiyorlar ama o hissi okuyucuya aktaramıyor.
* Erkek isimleri. Minecraft'ta cinsiyet yoktur, iki canlı uygun koşullar altında çoğalabilir. Bu köylüler için de geçerli insanlar için de. Ama bakıyoruz hepsi erkek ismi bir teyze ve bir de köyden kurtardıkları kız. Asıl olması gereken tüm karakterlere hem kız hem erkek ismi olan isimler koymalıydı. Bu konu hakkında kardeşlerin isimleri dışında onların kız olmadıklarını iddia eden bir kanıt var mı? Yok. İsteyen istediği gibi hayal etmeliydi karakterleri. Ama şu berbat isimler işi bozuyor.
* Yazım hataları, birbirinin aynı cümle kalıpları. O kadar çok yazım ve imla hatası vardı ki hataları düzeltirken midem bulandı. Sürekli Johnson'ı Jhonson diye yazmış. Cümlelerin çoğu da birbirine benziyor. Aynı kalıbın farklı olay için kullanılmış halleri.
* Kitabı uzatmak için konmuş benzer olaylar. Yazar kitabı elli bölüm yapmak istiyordu. Bir de her bölümü üç yüz kelime yazdığı için Türk dizileri gibi olayları uzattıkça uzattı.
* Gereksiz konuşmalar, önemsiz olaylar. "Duvar şu renkti onardıkları yer şu renkti Luke'un göz zevkine uymuyordu." Bunun gibi sırf konmak için konan şeyler var.
* Sürekli farklı yerlerde hikayeyi anlatmaya çalışması. Karakterlerin sürekli ayrılması ve * işareti ile neredeyse her paragraf başka bir yerde hikayeyi anlatması bence çok sık ve kötü uygulanmış bir şey.
* Yüzeysel anlatım. Tamam kitabın gerçek hikayesi bölümünde kısaltmaları gösterdim ama bu kadar da yüzeysel anlatmak zorunda değildi yani.
* Diyalog tekniğinin kötü uygulanması. Kitabı ilk çıktığı zaman okuyanlar bilir. "Luke: ..., dedi. Mark: ..., diye cevap verdi. Johnson: ..., dedi." Böyle rezalet bir diyalog tekniğini başka hiçbir yerde görmedim. Kitabın hatalarını ben düzelttiğim için onlarla bayağı bir uğraşmam gerekti. Kitabın şuan ki hali daha okunabilir.
* Anlamsız yan karakterler. Tom, Dan, Marry gibi hiçbir katkısı olmayan işe yaramaz derinliği olmayan, seriye katkısı olmayan karakterler çok sıkıcı.
* Çok yavaş yazılmış olması. Kitabın ilk yazılmaya başlandığı tarihten bittiği zamanı düşünürsek beş yıllık bir süre oluyor. Tamam, yazarın ilk kitabı olabilir ama bu kadar da yavaş yazılmaz. Bir de bölümü yazdım ama istek olmadığı için yayınlamıyorum gibi şeyler söylüyordu ki birinci kitap en çok okunan kitap. İnsanları beklete beklete kaçırdı. Bu kitabı yazarken bir kişi bile okumuyordu ama ben bitirdim.
* Minecraftta olmayan şeyler var. Mutant kardan adam, mutant iskelet, blok kıran zombiler, ejderhadan korunma iksiri gibi Minecraft'ta olmayan şeyleri eklemese de olurdu. Tamam, kurgu yaparken uydurmak gerek ejderhadan korunma iksiri gibi şeyleri ben olsam ben de eklerim ama mutant canavar modunu niye Minecraft'a ekliyor onu anlamıyorum.
Artıları
* Diğer kitaplara göre daha uzun. Diğer Minecraft kitaplarına kıyaslarsak gerçek bir kitap uzunluğunda.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİNECRAFT ÜÇ KARDEŞ 3: KARANLIĞIN YÜKSELİŞİ
حركة (أكشن)*BİTTİ* Kendi dünyalarına ulaşan üç kardeşi bu sefer ne bekliyor. O kükreme neydi, portala ne olmuştu, dedeleri neredeydi ve daha fazlası bu serinin 3. kitabında. Herobrine'ı farklı şekilde ele alan bir kitap.