LM ; 25

3.6K 192 11
                                    

- Dear brain , stop overthinking -

⚠️50 vote to unlock nextchap⚠️

"Termenung apa ?"

Bahu Bryan disentuh . Lelaki itu tersentak . Segala lamunannya sudah pergi jauh . Hailee pelik melihat Bryan yang hampir 15 minit termenung memandang ke arah halaman rumah yang tiada apa-apa itu .

Ini kali pertama dia nampak Bryan termenung jauh sampai tidak sedar kehadirannya .

"Tak ada apa"

Suasana tiba-tiba saja jadi sunyi . Tiada topik yang  mereka ingin bualkan .

"Hari ini nak jalan-jalan tak ?"

Bryan menyoal . Sudah lama dia tidak keluar berdua bersama teman wanitanya . Selalu mereka hanya luangkan masa dirumah saja . Jarang sungguh untuk pergi berjalan ke mana-mana .

"Boleh . Tapi jalan lewat sangat balik . Ingat tak hari ini kita ada 'someone special' untuk diuruskan "

"Oh.."

Nampak sangat Bryan lupa dengan tetamu istimewa mereka . Lihat saja raut wajahnya yang jelas terkejut . Hailee menggeleng . Entah apa yang lelaki itu ingat pun tak tahulah .

"Pergi bersiap"

"Kau jangan bersiap lagi . Biar aku yang pilihkan baju untuk kau "

Hailee mengarah . Bukan selalu mereka keluar berdua . Jadi apa salahnya , kali ini mereka keluar dengan baju yang sama . Biarlah nampak sweet couple sikit .

Dia bergerak naik ke atas , iaitu ke bilik Bryan . Harap-harap adalah baju yang warnanya matching dengan Bryan . Lelaki itu hanya menggelengkan kepala . Dia menunggu gadis itu mencarikan baju untuknya .

****

Akhirnya , baju berwarna hitam pilihan Hailee . Skirt-nya berwarna hijau tua sama warna dengan seluar pendek milik Bryan .

 Skirt-nya berwarna hijau tua sama warna dengan seluar pendek milik Bryan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau gelak apa ?"

Hailee memandang Bryan tidak puas hati . Sakit hati melihat teman lelakinya ketawa tidak ingat dunia . Seperti ada benda lawak , tetapi hakikatnya tiada .

"Jarang tengok kau pakai heels . Bila tengok ni rasa kelakar sedikit "

"Kau ni , aku tak nak pergi kang !"

Gelak tawa Bryan masih lagi kedengaran di telinganya . Dia merengus marah . Kelakar sagat ke dia pakai heels ?!

Kaki Hailee pantas membuka semula pintu rumah dan masuk meninggalkan lelaki itu diluar . Ingat dia main-main ke dengan kata-kata dia tadi ?!

[SU] LOVELY MAFIAWhere stories live. Discover now