Vreemdeling

478 38 5
                                    

Terwijl ik door de donkere gangen heen dwaal knaagt er iets aan mij... De manier waarmee Perkamentus naar de spiegel keek, zo verdrietig. Wat zou er mis zijn? Ik weet bijna zeker dat hij er geen wollensokken zag. Zou hij enige familie hebben? Wacht... Het boek met mijn stamboom. Hij moet er vast meer hebben dan alleen dat ene boek. Zonder dat ik het zelf besef, ben ik al richting zijn kamer aan het lopen. Opeens klinken er voetstappen achter me, ik bevries. "Zo zo... Mevrouw Potter." Ik voel al een rilling door mijn rug gaan bij het horen van Sneeps stem. Voorzichtig draai ik me om, meteen verblind door het licht van zijn staf. Met samengeknepen ogen kijk ik hem aan. "Hmm? Is er iets?" Hij glimlacht eventjes. "Weet je... Hiervoor kun je flink wat straf krijgen." Ik denk snel na over mijn antwoord. "Gelukkig kom ik net bij Perkamentus vandaan." Zijn glimlach verdwijnt. "Jammer, volgende keer beter. Je weet dat ik het ga na vragen?" Ik knik ja. Hij knijpt zijn ogen even samen en draait zich dan om, zijn cape wappert achter hem aan. Snel loop ik terug naar de leerlingenkamer.

Snel loop ik naar de volgende les, Pearl loopt naast mij. We lopen de les toverdranken in, Sneep staat bij de deur opening. "Je hebt geluk gehad, Potter." Ik glimlach terwijl ik langs hem heen loop. Terwijl ik naar mijn tafel loop stoot er iemand tegen mij aan. Mijn boeken vallen op de grond. Snel buk ik om ze op te rapen. De jongen die tegen mij aan was gelopen helpt me snel met de boeken. "Het spijt me." Zegt hij snel. Ik kijk even op, de stem herken ik niet. De jongen is erg bleek, zijn haar is bruin met een bronze gloed. Zijn ogen zijn groen, ze kijken mij recht aan. "Het is oke." Ik glimlach eventjes naar hem. "Ik ben trouwens James." Zegt hij terwijl hij opstaat. "Aangenaam kennis te maken James. Ik ben Rose." Hij kijkt me aan. "Rose... Mooie naam." Zonder dat ik het doorhad is Sneep achter mij gaan staan. "Potter, zitten." Ik ga snel naar mijn plek toe. Pearl zit al naast mij op de houten bank. "Wie is dat?" Fluisterd ze als ik naast haar ga zitten. Ik draai naar James toe die aan zijn tafel zit, druk pratend met de andere jongens aan die tafel. "Geen idee. Maar ik denk dat we daar snel achterkomen."

Toverdranken is de laatste les voor vandaag, opgelucht lopen Pea en ik de klas uit. Buiten staat James iets verderop tegen de muur te leunen. Hij kijkt eventjes glimlachend mijn kant op. "Ik ga vast." Zegt Pearl met een knipoog naar mij. Ik knik en ik loop achter haar aan, als ik langs James loop pakt hij snel mijn arm vast. "Volgens mij vergeet je iets." Hij drukt een papiertje in mijn hand. Eventjes buigt hij iets naar voren en fluisterd iets. "Als je niet wilt, zeg je het maar." Eventjes blijft hij zo'n staan, zijn gezicht dicht naast de mijne. Hij lijkt te aarzelen maar buigt dan weer naar achteren. Bloost hij? Ik kan het niet helemaal zien want hij draait zich snel om, met grote passen loopt hij weg.

My Secret (Harry Potter)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu