▶ 04

2.2K 111 18
                                    

"Kau tak ada club ke hari ni? "Tanya Xixi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau tak ada club ke hari ni? "Tanya Xixi

Haeun menggeleng. "Coach bagi kitorang cuti. Korang dua? "

"Hari ni aku ada latihan. "Kata Xixi

"Same dengan aku. "Kata Haera menunduk sedih

"Hah! Aku boleh balik awal! HUAHAHAHHAHA!! "Kata Haeun sambil ketawa besar.

"Jeez, kau annoying lah. "Kata Haera memberi jelingan tajam ke arah Haeun.

"Hoho. Kalau macam tu jumpa kat rumah, daaa~"Kata Haeun lalu dia pergi

"Dasar ayam betina. "Kata Haera

"Kenapa ayam? "Tanya Xixi

"Dia tak bagi aku makan ayam pedas dia. "Kata Haera

Xixi mengeluh. "Menyesal aku tanya. "Kata Xixi lalu pergi. Haera mengikut Xixi dari belakang.

Haeun pulang ke rumah sambil berjalan kaki. "Damn, aku dah start lapar. "Kata Haeun

Dia pun berhenti di sebuah kedai runcit. "Pakcik! Bagi corn dog 3! "Kata Haeun dengan gembira.

Pakcik itu ketawa bila melihat Haeun. Dia memberikan corn dog tersebut pada Haeun. "Thank you! "

Dia memberikan duitnya pada Pakcik itu dan keluar dari kedai runcit. Haeun memakan conduct itu. "Hmm! Sedap!! "

"Meow! Meow! Meow! "

Haeun mencari cari bunyi kucing itu. Dia melihat sebuah kotak yang buruk di tepi tong sampah. Perlahan lahan dia menuju ke arah itu.

Haeun membuka kotak tersebut dan terdapat ada 3 ekor kucing. "Wahhh comelnyaaa. "Kata Haeun. Matanya bersinar.

"Annyeong kitty-chan. "Kata Haeun menggosok perlahan kepala kucing itu. Tapi mereka ketakutan

"Meow! Meow! Meow! "

3 ekor kucing itu mengiau. "Korang lapar eh? Tapi korang still kecil lagi, mana boleh makan makanan macam ni. "Kata Haeun dengan sedih

"Awak suka kucing?"

Terkejut Haeun apabila tiba tiba ada suara dibelakangnya. Haeun memandang ke belakangnya.

'Wahh, bapak tinggi.'Desis hati Haeun

Haeun mengangguk laju. "Iyup! Saya suka. "Kata Haeun sambil tersenyum gembira. "Ah, kucing ni encik punya? "

"Ofcourse tak. Saya ternampak awak terduduk macam ni. Saya ingat ada masalah. "

"Ah, no no no. Tak de. "Kata Haeun, dia kembali memandang kucing yang berada di dalam kotak itu.

"Kitty-chan. "Panggil Haeun, mereka masih lagi mengiau. Haeun ketawa kecil. Dia kembali memandang ke arah Lelaki itu. "Encik tak kisahkan kalau saya ambil kucing ni? "

Lelaki itu memandang anak anak kucing yan berada dalam kotak. Menatap mereka.

"Grrr! Grrr! Grrr!! "

Kucing itu ketakutan. Lelaki itu kembali memandang ke arah Haeun. "Hmm, saya tak kisah. "

Haeun tersenyum gembira. "Thank you! "

Haeun memandang ke arah kucing tersebut. Ada tiga warna hitam, putih dan oren. "Kajja! Balik rumah. "

Haeun mengangkat perlahan kotak kucing itu. "Tunggu! "

Haeun berhenti dan memandang ke arah lelaki itu. Lelaki itu menghulurkan duit kepada Haeun. Dia hanya menatap duit di tangan lelaki itu.

"E-eh? "

"Ni duit untuk anak kucing tu. Beli benda yang penting untuk kucing tu. "

"Ah, tak pe. Saya masih lagi ada duit. Saya boleh beli sendiri. "Kata Haeun

Lelaki itu menggeleng. "Ambil je. Saya tak kisah, ini untuk kucing tu jadi awak jaga diorang elok elok. "

Lelaki itu memegang tangan kanan Haeun dan meletakkan duit itu di atas tangan kanan Haeun. "Saya pergi dulu. "

Haeun mengangguk. Dia masih lagi dalam terkejut. Lelaki itu pergi. Haeun memantap duit yang ada di tangannya.

"Bapak banyak. "Kata Haeun

Dia menyambung perjalanannya ke rumah. Tiba tiba dia berhenti. "Wait tak mungkin-"

"EEEEEHHHHH?!??!?!?! "

TBC

DON'T BE SILENT READERS. KALAU TK AKU SANTAU KAU FAHAM? SEKIAN.

HIATUS || Sugar Daddy || JJK°Where stories live. Discover now